Gå til innhold

SID/STARS


Herman Hetland

Anbefalte innlegg

Den som kan lastes ned fra PMDG sine sider inneholder en del SIDS og STARS fra hele verden, men antallet er sterkt begrenset. Grunnen til dette er at det ikke finnes en online database som har alle data i det formatet som brukes i PMDG's FMC.

 

Linken det refereres til i innlegg nr. 2 inneholder i tillegg mange til skandinaviske flyplasser. Tusen takk til de som lager disse!

 

Foreløpig må vi altså bruke de som er tilgjengelige på disse to stedene, eller legge til andre selv. Instruksjoner for hvordan dette gjøres følger med i PMDG-pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

...eller du kan lage dine egne SID/STAR database som du kan benytte til PMDG.

 

Jeg har selv laget noen SID/STAR ruter for noen flyplasser som ikke er med i denne basis SID/STAR pakken du finner på PMDG's hjemmeside.

Det er bare å åpne en av rutene i notepad så ser du sånn noenlunde hvordan det gjøres, men selvfølgelig bør en ha API Norge da slik at rutene blir noenlunde korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herman,

 

Slik jeg ser det ut fra dine mange innlegg på FlightSim.no i det siste, har du faktisk to reelle valg: Det første er å gå tilbake til default-flyene med GPS og det hele, det andre er å være litt ydmyk i forhold til å lære hva PMDG er, inkludert FMS. Til slutt, du må ikke forvente at "alt" skal finnes når du absolutt behøver det.

 

For all del - ta ikke dette innlegget som noen offence - bare som noen tanker å spinne på...

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at jeg har raidet forumet den siste tiden med masse spørsmål om alt mulig rart, kanskje også masete.. jeg beklager hvis det har vært pes.

Jeg har lest en del i manualene, men det har ikke hjulpet så utrolig mye. Begynner å gå bedre nå, finner ut mer hele tida.. takk for all hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en haug på navdata.at da? Jeg la hele mappa med sids og stars fra pic767 over i FS2004 og da får jeg opp mengder av sids og stars i hele verden. Funker som bare det.... men har også lasta ned alle navdata fra pmdg, så vet ikke hva som gjør at det funker så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle flyplasser vil du aldri få.....da det ikke finnes sidstars til alle ""

Men her har du iallefall noen som kanskje kunna være av interesse.

http://homepage.ntlworld.com/simon.butler2/Useful/usefulfiles.htm

 

Og hvis jeg ikke tar helt feil så vil syntaksen for sidstars i SU2 være forskjellig fra den vi har i dag,så det er vel mulig de sidstarsene vi har pr i dag ikke vil funke med SU2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppesen Simcharts har både SID/STARs,SIAPs og lufthavnsdiagrammer med INS koordinater. Jeg kan anbefale dette produktet, kan printes ut i standard format 8 1/2*11 med solid utskriftskvalitet. Kan kjøpes med 1 eller 3 regioner. Kommer i cd-format med alle verdens 9 regioner på en cd... Kan bestilles på Jeppesen webside eller NAKshop i Oslo.

 

Et annet produkt jeg kan anbefale er Reality XP's Garmin GNS 530. Dette er et fullsimulert GPS addon produkt for Microsoft FS 02/04 med mange avanserte funksjoner, kommer med komplett SID/STARs SIAPs database for hele verden, siste database oppdat. 08/2002. Kan kjøpes hos Reality XP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...