Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Noen som har en liste over SID/STARS i europa eller for den saks skyld hele verden? Får jo ikke flydd noe sted uten det.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Svensson Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Her finner du det meste for Europa. http://pmdg.operations.dk/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Alnes Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Er det slik at den blir oppdatert etter ønske fra oss. Ser at ENAL vigra ikke står der, men er ønsket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Svensson Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ja du kan legge inn ønsker her,forutsatt at de finnes i virkeligheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Den siden har jo bare scandinavia.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Finner jo ikke noen side som har SID/STARS på flyplasser utenfor skandinavia.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei! På www.fsnavigator.com/download ligger det en basispakke med Sid/Star 1.58MB Ligger nesten øverst til venstre og filen heter fsnavss7.zip Hvis det er Sid/Star til FSNav. du er ute etter da. Hvis ikke så kan jeg ikke hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Svensson Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva med sidstar pakken fra PMDG da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Den har jo kun for skandinavia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Den som kan lastes ned fra PMDG sine sider inneholder en del SIDS og STARS fra hele verden, men antallet er sterkt begrenset. Grunnen til dette er at det ikke finnes en online database som har alle data i det formatet som brukes i PMDG's FMC. Linken det refereres til i innlegg nr. 2 inneholder i tillegg mange til skandinaviske flyplasser. Tusen takk til de som lager disse! Foreløpig må vi altså bruke de som er tilgjengelige på disse to stedene, eller legge til andre selv. Instruksjoner for hvordan dette gjøres følger med i PMDG-pakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Svensson Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvilke flyplasser er du interessert i da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Men herregud da, hvordan skal jeg overhodet kunne bruke mitt PMDG fly utenfor skandinavia når jeg har kanskje 2 sidstars i resten av verden? helt meningsløst da. Og hva med utenlandske simmere?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Sander Johansen Skrevet 14. oktober 2003 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2003 Men herregud da, hva med å bruke fantasien litt da? Hvordan fløy du rundt i verden før du fikk PMDG? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 med dårlige default fly og kun manuel HDG og GPS og slikt. har jo ikke luksus som GPS i PMDG Og man skal liksom bruke FMC for at det skal bli ekte og greier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 14. oktober 2003 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2003 ...eller du kan lage dine egne SID/STAR database som du kan benytte til PMDG. Jeg har selv laget noen SID/STAR ruter for noen flyplasser som ikke er med i denne basis SID/STAR pakken du finner på PMDG's hjemmeside. Det er bare å åpne en av rutene i notepad så ser du sånn noenlunde hvordan det gjøres, men selvfølgelig bør en ha API Norge da slik at rutene blir noenlunde korrekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bruk FSnavigator , det finnes masse ferdige SIDS/STARS over hele verden eller lag dine egne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herman, Slik jeg ser det ut fra dine mange innlegg på FlightSim.no i det siste, har du faktisk to reelle valg: Det første er å gå tilbake til default-flyene med GPS og det hele, det andre er å være litt ydmyk i forhold til å lære hva PMDG er, inkludert FMS. Til slutt, du må ikke forvente at "alt" skal finnes når du absolutt behøver det. For all del - ta ikke dette innlegget som noen offence - bare som noen tanker å spinne på... Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg er fullstendig klar over at jeg har raidet forumet den siste tiden med masse spørsmål om alt mulig rart, kanskje også masete.. jeg beklager hvis det har vært pes. Jeg har lest en del i manualene, men det har ikke hjulpet så utrolig mye. Begynner å gå bedre nå, finner ut mer hele tida.. takk for all hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Finnes det ikke en haug på navdata.at da? Jeg la hele mappa med sids og stars fra pic767 over i FS2004 og da får jeg opp mengder av sids og stars i hele verden. Funker som bare det.... men har også lasta ned alle navdata fra pmdg, så vet ikke hva som gjør at det funker så bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ja, pakken fra PMDG inneholder SIDS og STARS for flere hundre flyplasser over hele verden (ca. 600) - ikke bare to som Herman har inntrykk av... Vi kan nok også regne med at det kommer en slags 'oversetter' snart slik at vi får tilgang til mange flere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Har fått tak i den pakken dere snakker om.. er en delflyplasser ja, men langt fra alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Svensson Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Alle flyplasser vil du aldri få.....da det ikke finnes sidstars til alle Men her har du iallefall noen som kanskje kunna være av interesse. http://homepage.ntlworld.com/simon.butler2/Useful/usefulfiles.htm Og hvis jeg ikke tar helt feil så vil syntaksen for sidstars i SU2 være forskjellig fra den vi har i dag,så det er vel mulig de sidstarsene vi har pr i dag ikke vil funke med SU2.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn-Erik Johansen Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeppesen Simcharts har både SID/STARs,SIAPs og lufthavnsdiagrammer med INS koordinater. Jeg kan anbefale dette produktet, kan printes ut i standard format 8 1/2*11 med solid utskriftskvalitet. Kan kjøpes med 1 eller 3 regioner. Kommer i cd-format med alle verdens 9 regioner på en cd... Kan bestilles på Jeppesen webside eller NAKshop i Oslo. Et annet produkt jeg kan anbefale er Reality XP's Garmin GNS 530. Dette er et fullsimulert GPS addon produkt for Microsoft FS 02/04 med mange avanserte funksjoner, kommer med komplett SID/STARs SIAPs database for hele verden, siste database oppdat. 08/2002. Kan kjøpes hos Reality XP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herman Hetland Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 På norsk vil det bety at ved å kjøpe et av disse produktene, så vil jeg få tak i alle SID/STARS i hele verden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.