Gå til innhold

siste twin-otter


Daniel Skjeldam

Anbefalte innlegg

Hei!

En av pilotene på Twin Otteren har laget et sistedagsbrev for denne turen. Dette brevet blir trykket opp i 250eksemplarer. Hvor mange brev han har igjen det veit jeg ikke, har selv bestilt 2 stk m/autografene til pilotene på denne turen. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Er litt trist at Twin Otteren forsvinner, har jobbet på å laste denne utallige ganger iløpet av de to siste årene. Selv pilotene synes det er trist, en av dem som skal fly Twin Otteren frem til neste tirsdag har ca 18000 (attentusen) timer bak spakene på denne arbeidhesten [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image]

Mvh

Lars Chr.

------------------

Lars Christian Hansen

lars.christian.hansen@c2i.net

members.tripod.com/~LCH78

www.geocities.com/annoeien/LCH78.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Daniel Skjeldam:

Hvor kan man få tak i disse sistedagsbrevene?

Daniel

Hei

Du kan prøve å sende en forespørsel til snx@c2i.net å høre om det finnes flere igjen av disse brevene. De er som sagt nummererte i 250eks og koster 45kr stk.

Mvh

Lars Chr

------------------

Lars Christian Hansen

lars.christian.hansen@c2i.net

members.tripod.com/~LCH78

www.geocities.com/annoeien/LCH78.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En styrmann på Twin Otter i Widerøe sa også at alle trafikkflygere burde hatt 2 års plikttjeneste på Twin Otter. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Med kronglete innflyginger uten autopilot, bare for å lære flygeryrket. Tror nok Widerøe har hatt noen tøffe oppover tidene ja..

Med innflyginger i all slags vær, med vind fra flere kanter, snøstorm osv.. Uten autopilot, og med mange fjell rundt seg.. Kan ikke være enkelt.

Rart de ikke har krasja mer enn 3 Twin Ottere med de forholdene de sliter med noen ganger der oppe i nord.

------------------

Morten Steen

http://www.airpics.com" TARGET=_blank>AirPics.Com

http://www.aerofind.com" TARGET=_blank>AeroFind.Com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Daniel Skjeldam:

Skulle bare minne forsamlingen om at siste twin-otteren flyr for Widerøe den 31 mars. Dette ender en epoke innen norsk luftfart. Strekningen den flyr på er Kirkenes-Båtsfjord-Alta.

DANIEL

Hei Daniel og alle andre!

Twin Otteren er stasjonert i VADSØ (veldig viktig det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]) frem til 1 april. Twin Otteren flyr følgende ruter (kun for spesielt interesserte og for alle de andre [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image])

WF942 VADSØ-Båtsfjord-Kirkenes

WF943 Kirkenes-Båtsfjord-Alta

WF944 Alta-Båtsfjord-Kirkenes

WF945 Kirkenes-Båtsfjord-VADSØ

Dette er rutene på vanlige hverdager, litt annerledes i helgene da flyr den ikke til Alta.

Den siste turen den 31 Mars går samme rute som WF945. Altså fra Kirkenes og til Vadsø via Båtsfjord. Twin Otteren skal også fly 1 April, husker ikke helt hvordan den skal fly da men den ender da opp i Bodø.

Det var litt mere info om rutene til Twin Otteren. og for de som ikke visste det så er det gitt ut flere ulike pins med Twin Otteren på, om disse fortsatt er i salg det veit jeg ikke, Kopper og T-Skjorte med Twin Otter Motiv på. Alle disse objektene har kommet i et veldig begrenset opplag, så jeg regner med at alle disse er utsolgt. Men dette vet jeg ikke..

Mvh

Lars Chr.

------------------

Lars Christian Hansen

lars.christian.hansen@c2i.net

members.tripod.com/~LCH78

www.geocities.com/annoeien/LCH78.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klare opp i et par ting angående denne siste flyvningen vår med Twin Otter. Den siste ordinære ruteflyvning med sivil Twin Otter i Norge er Widerøe's rute WF945, som den 31.mars går fra Kirkenes kl 19:25 og lander i Båtsfjord kl 19:55. Den går altså ikke videre til Vadsø, slik den vanligvis gjør. Videre, så skal maskinen ferges til Bodø 1.April. Vi flyr da via Vadsø, for å plukke med deler mm fra vår tekniske base der. Ved ankomst til Bodø kl 17:20 (estimert). Det vil der bli en liten markering, og media har varslet sin ankomst for å lage en liten reportasje.

Når det gjelder sisteflyvningsbrevene, så kan de bestilles hos meg kr 45.- pr stk. Av pins finnes følgende årganger å få tak i til kr 25.- pr stk. 1997 Grønn, 1998 Rød og 1999 blå. Kan og bestilles hos meg.

Mvh Steffen, styrmann DHC-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steffen har helt rett ang den siste turen med TwinOtteren. Fant det selv ut på torsdagen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Når det gjelder TwinOtteren, ser jeg at Steffen ikke nevnte artikkelen i Perspektiv (Widerøes magasin som ligger ombord i flyene). I dette bladet, som kommer nokså snart, så er TwinOtteren et Tema med flere artikkler og intervjuer med to av pilotene, en er sjefsflyfer og en har ca 18500timer bak spakene i TwinOtteren

Jeg har iallfall booked meg en tur til Kirkense på Mandag med TwinOtteren [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Mvh

Lars Chr.

------------------

Lars Christian Hansen

lars.christian.hansen@c2i.net

members.tripod.com/~LCH78

www.geocities.com/annoeien/LCH78.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...