K F Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Slapp av, har ikke noe stygt å si om dere Jeg bare lurer på en del ting når det gjelder stuere: - Hva kan dere tjene årlig? - Trenger dere noen utdannelse eller kurs? - Hvor på Gardermoen kan man henvende seg vis man vil eventuelt søke jobb om dette? Grunnen til at jeg spør er fordi broren min kunne ha tenkt seg en jobb som dette nå som han er arbeidsledig, så vis noen kunne ha vert snill og svart meg så hadde nok jeg og broren min vert takknemlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Vet ikke alle svarene, men hvis han vil søke i SAS - Kan han søke hos SGS. Om braathens vet jeg ikke. Det er Servis Air som er operatør for Norwegian. Widerøe har egne. Du får også se på handlingservice. Men det er disse i hovedsak. Ønsker han lykke til. Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Handing selskapene på Gardermoen er: - SGS Scandinavian Ground service - SA Serviceair - WF Widerøe Vet ikke helt hvor man kan søke jobb hen, men jeg foreslår at broren din spør i informasjonsdisken i ankomsthallen, så blir han sikkert tatt imot og sendt videre til et kontor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hehe.. å klart en jobb som stuer er alright for folk med flydilla 1: Avhengi av ansinitet, kurser, og om du er lagleder så er lønna veldig bra ligger en del over norsk gj. snitt lønn. 2: nej ikke i utgangspunktet. All kursing forgår internt. (hvertfall hos SGS) 3: prøv stasjons ledelsen Til og begynne med kan de virke litt kjipt å være stuer..du blir satt til å sortere bagasje... Men ettervert får du muligheten til å utvikle deg, og får kursing på det ene og det andre.. F.eks: truck fører lappen, Førerkortklasse C, De-icing, push-back sertifikat..osv Da begynner det å bli gøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Takk for hjelpen, han har allerede truckførerlappen så det må vel være en fordel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det er det utvilsomt! En annen ting som er ganske vesentlig: må ha plettfri vandel...Et krav fra Avinor til alle som skal ha adgangs kort til en eller flere av landets flyplasser. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 No Problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det er det utvilsomt! En annen ting som er ganske vesentlig: må ha plettfri vandel...Et krav fra Avinor til alle som skal ha adgangs kort til en eller flere av landets flyplasser. *Sukk* Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker Kristoffer...han broren din bør også ha god teknisk innsikt i flyvemaskiner. Han skal tross alt overta mye av arbeidet som tidligere ble utført av fagutdannede teknikere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker Hehe.. Du har jo en strålende karriere som wannabe journalist på gang du (ref. div. sensasjons oppslag om et større skandinavisk flyselskap) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker Hehe.. Du har jo en strålende karriere som wannabe journalist på gang du (ref. div. sensasjons oppslag om et større skandinavisk flyselskap) Yep, og jeg har nettopp startet nettavisen [color:"blue"]DAGENS SAS-SOS[/color], med hovedparolen [color:"red"]Kverk SAS, før SAS kverker oss[/color]. Og som den listige journalist jeg er så må nok Lindegaard & Co finne seg i å miste buksa daglig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det må de nok Helge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.Steen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Og Helge vil hyre vedkommende som skrev denne saken Ystenes viser til ? Kunne jo trenge slik kompetanse i nettavisen sin. Stor journalistikk Dette sier vel egentlig det meste om hvor seriøst man kan ta VG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det er det utvilsomt! En annen ting som er ganske vesentlig: må ha plettfri vandel...Et krav fra Avinor til alle som skal ha adgangs kort til en eller flere av landets flyplasser. Lykke til! Plettfri var vel å ta litt i! Tilfredstillende vandel er vel det som er mer normalt. Kjenner mange jeg som har litt småsnusk på rullebladet som er ansatt i diverse flyselskap her i Norge. Det er selvfølgelig ikke noe av alvorlig karakter. AVINOR sjekker jo samtlige som søker om adgangskort, hvis du har noe på rullebladet så vurderer de vel alvorlighets graden og sikkerhets momentet i det du eventuelt har stående der før de gir deg adgangskort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Dette virker veldig interessant også for meg. Det er noe jeg kanskje kunne tenkt meg, ja! Men å bli stuer i disse tider, er det mulig i det hele tatt, og er det noe lurt å satse på. Bare se på SAS masseoppsigelser og de usikre tidene i luftfarten. De skal jo kvitte seg med alt de mener er overflødig (og det er mye). Køene av folk som allerede står i kø for å få tilbake jobbene sine som stuere er jo milelange. Det kommer vel ikke til å bli mulighet for oss "ferskinger" til å komme inn på mange år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år. Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år. Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere Psss... Og det sier du som er avisbud... He-he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år. Der har du faktisk rett... Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere ...og der tar du selvsagt feil... Det er ingenting som tyder på at det å fly er mindre sikkert nå enn før.. Dette er tallene over registrerte flyulykker med passasjerfly siden 1989: 1989: 62 Ulykker 1990: 38 Ulykker 1991: 54 Ulykker 1992: 57 Ulykker 1993: 53 Ulykker 1994: 55 Ulykker 1995: 51 Ulykker 1996: 51 Ulykker 1997: 40 Ulykker 1998: 40 Ulykker 1999: 44 Ulykker 2000: 36 Ulykker 2001: 34 Ulykker 2002: 29 Ulykker Tendensen viser at tallet går ned, ikke opp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny Olsen Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Der røk mine drømmer om en strålende karriere som en wannabe flytekniker Hehe.. Du har jo en strålende karriere som wannabe journalist på gang du (ref. div. sensasjons oppslag om et større skandinavisk flyselskap) Yep, og jeg har nettopp startet nettavisen [color:"blue"]DAGENS SAS-SOS[/color], med hovedparolen [color:"red"]Kverk SAS, før SAS kverker oss[/color]. Og som den listige journalist jeg er så må nok Lindegaard & Co finne seg i å miste buksa daglig. Helge, har du ikke vært i politiet også...eller var det POT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja det kan virke svært tungt å satse på en utdannelse i flybransjen akkurat nå, når flere og flere fagfolk med lang erfaring blir ledige. Men utdannelse tar jo tid, og ingen vet hvordan situasjonen er om tre år. Uansett har jeg inntrykk av at hele bransjen begynner å bli råtten tvers igjennom, og det beste er snart å sette seg bak rattet i egen bil. For i motsetning til fly, og tog for den saks skyld, så blir biler sikrere og sikrere Psss... Og det sier du som er avisbud... He-he Hihihi Hva har avisbud med dette å gjøre? På tide å smøre knollen Christer? En annen sak: Jeg distribuerer løssalg til forhandlere, mens et bud leverer til abonnenter...så avisbudene har m.a.o. en helt annen jobb med en mye lavere lønn KGS...det er historie du sikter til. Jeg tenker på fare for manglende sikkerhet i fremtiden, når vi ser hvordan flyselskapene nedprioriterer dette mer og mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Men ikke engang du Helge kan spå effekten av det som blir gjort nå... For alt du vet så kan tallene stabilisere seg... Så inntil 2003 og 2004 er blitt historie så har du ingenting å komme med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Slapp av, har ikke noe stygt å si om dere Jeg bare lurer på en del ting når det gjelder stuere: - Hva kan dere tjene årlig? - Trenger dere noen utdannelse eller kurs? - Hvor på Gardermoen kan man henvende seg vis man vil eventuelt søke jobb om dette? Grunnen til at jeg spør er fordi broren min kunne ha tenkt seg en jobb som dette nå som han er arbeidsledig, så vis noen kunne ha vert snill og svart meg så hadde nok jeg og broren min vert takknemlig. Lønna kan ligge rundt 250-300 000 kr. Et minus med denne jobben er den sliter på ryggen,og faren for skader blir litt høyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.