Stig Sandnes Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 En ting jeg og Børge (kanskje enda flere) har stusset litt på er hvorfor det er så lite piloter (faktisk, av og til ingen) å fly i Nord-Norge (rundt ENBO) når omtrendt hele Norge er full-staffed med ATC? WIF, SAS, BU og alle de der har da ruter til/fra Bodø? Merk dere: Jeg "klager" ikke på at det ikke er piloter som flyr online i Nord, jeg bare spør hvorfor det ikke er det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Madsen Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Spesielt når man tenker på at Lago er på sitt beste her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg må si meg enig med Stig her.Under Flyin'et i går hadde jeg kun 3 bevegelser på 4-timer.Satt som ENTC_V_APP Nå må vi bare innse at hovedtrykket av trafikk vil være på Gardermoen,men det må da kunne gå an å fly litt innenriks istedet for å stikke til utlandet når det mye ATC online i Norge.Iallefall all honør til oss som gidder å sitte som ATC her oppe i det vakre nord selv om trafikken er laber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Nå vil jeg, som pilot hos VATSIM forteller hvorfor jeg personlig flyr lite i Nord-Norge! Jeg har absolutt ikke noe imot Nord-Norge i seg selv, men det har noe med rutetilbudet og hvor sentralt det ligger. Jeg liker å fly til Vest- og Sentral- Europa, og det er ikke mange flygninger som går til fra flyplasser i Nord- Norge. En annen grunn er at Nord-Norge ligger et stykke unna Gardermoen, slik at jeg heller setter kursen t/r Oslo - Trondheim hvis jeg flyr domestic! Men vi får håpe trafikken i Nord tar seg opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Flyr meste ENGM-ESSA eller EKCH , av og til småturer til Kjevik. Dessverre , har til gode å fly nord for polarsirkelen..... synd det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Mikalsen Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 En ting jeg og Børge (kanskje enda flere) har stusset litt på er hvorfor det er så lite piloter (faktisk, av og til ingen) å fly i Nord-Norge (rundt ENBO) når omtrendt hele Norge er full-staffed med ATC? WIF, SAS, BU og alle de der har da ruter til/fra Bodø? Merk dere: Jeg "klager" ikke på at det ikke er piloter som flyr online i Nord, jeg bare spør hvorfor det ikke er det Ok. Jeg for min del flyr nesten bare WIF. Er sjelden i nord-norge, men jeg tar deg på ordet! Flighter i nord starter omgående. Kan tro at grunnen til at få flyr i nord-norge er at flyplassene der oppe svært sjelden er bemannet i forhold til sørlandet...håper dette kan bedre seg i mot vinteren. Nordnorge har jo en fantastisk natur, jeg kan godt tenke meg å fly der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein H. Larsen Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 VATSIM, virkelig eller spill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 VATSIM, virkelig eller spill? Kombinert med FS, "As real as it gets!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 En ting jeg og Børge (kanskje enda flere) har stusset litt på er hvorfor det er så lite piloter (faktisk, av og til ingen) å fly i Nord-Norge (rundt ENBO) når omtrendt hele Norge er full-staffed med ATC? WIF, SAS, BU og alle de der har da ruter til/fra Bodø? Merk dere: Jeg "klager" ikke på at det ikke er piloter som flyr online i Nord, jeg bare spør hvorfor det ikke er det Ok. Jeg for min del flyr nesten bare WIF. Er sjelden i nord-norge, men jeg tar deg på ordet! Flighter i nord starter omgående. Kan tro at grunnen til at få flyr i nord-norge er at flyplassene der oppe svært sjelden er bemannet i forhold til sørlandet...håper dette kan bedre seg i mot vinteren. Nordnorge har jo en fantastisk natur, jeg kan godt tenke meg å fly der... Vi prøver få det så real som mulig Men uansett, så tror jeg vi skal klare å bemanne 2, muligens 3 approacher på forskjellige flyplasser i nord-norge.. Men er liksom litt kjedelig å sitte 3-4 timer uten mer enn 1 fly som tar av da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Mikalsen Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Piloter klager på sjelden ATC og dere klager på for lite flytrafikk ...hehe, begge parter for bare bli enige om å fly/atc mer i nord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Jeg stiller opp som ATC i Nord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Nicolaisen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg synes det er veldig gøy å fly i FS. Jeg skulle gjerne ha flydd mere online, men synes det blir altfor tungvint med SquawkBox. At man er nødt å kjøre et annet program for å skifte ATC OSV blir litt for tungvint og mindre realistisk. Jeg synes det skulle vært sånn at man kunne skifte ATC frekvens rett fra radiostacken i FS flyene sånn at roger wilco skiftet derfra på en eller annen måte. Det gleder meg å se på fs.no at ENTC_V_APP er online, og jeg skulle gjerne ha vært ute å flydd meg en tur. Men det blir for tungvint med ATC'n på nettet sånn som det er nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Vel, hvis du syntes det er så tungvindt så... jeg syntes det er genialt egentlig at noen har laget noe som SB og ASRC i det hele tatt jeg Ellers så tror jeg ikke RW blir laget slik! RW er ett "selvstendig" program... Men mener å huske at VATSIM jobber med et program som skal erstatte RW innen VATSIM-nettet... altså voice-kommunikasjonen mellom ATC og pilotene. (Håper jeg husket rett nå! ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.