Jump to content

Roar Nicolaisen

Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Kan dere ikke bare heller komme hit til Tromsø hehe
  2. Roar Nicolaisen

    FP

    De fleste norske flyplasser har vel et waypoint som deler seg opp i STARs til flere rullebaner. enten det eller så kan det være en STAR og en IAF til en approach som deler seg vet et veipunkt. Men unntak finnes jo. På approach til Tromsø så flyr omtrent alle fly sørfra GARLO 1 arrival til rullebane 01 selv om de skal lande på 19. Er blitt veldig vanlig med circling approach til rwy 19 fra ILS på 01 om man kommer sør fra. Dem tar ikke omveien SJA6D som går rundt hele flyplassen (spesiellt i godværet). Mulig at noe av det jeg sier her ikke stemmer helt da.
  3. hehe, ja. Det du sier her er jo faktisk rett og tilfelle. Men man kan si at sjangsen hadde vært større for å overleve om du hadde vært en kald fisk med 5000 FS-timer på gutterommet enn om du var en kaldfisk uten FS-timer.
  4. Det er klart at å fly i FS ikke er det samme som i virkeligheten. Men når det kommer til teoretisk trening av hvordan systemene og prosedyrene i en 737NG fungerer, så trur jeg ikke PMDG er så aller verst. Det blir selvfølgelig mest teoretisk i stede for praktisk, fordi ingen MS FS kan få deg i følelsen av å sitte i en orntlig 737 når ting skal begynne å skje. Men jeg tror at PMDG kan fungere som en god teoretisk trening.
  5. joda. det er jo med flusst av opplæringssaker med fs2004. manualer, flyturer med "instruktør" osv osv. Ta en bedre titt på cd'er og i fs2004 mappen din du. hvis ikke det hjelper så får du heller fortsette med Counterstrike og slike ting istedet hvis du ikke vil lære noe. Jan Roar Rød Genialt Jan Roar
  6. Ja, at det er mulig å lage noe så latterlig. sitat fra filmen: "You can try to fight the autopilot, but you want make it" "well, i pissed of at the autopilot!!" slår på et område som tilsynelatende skal presantere autopiloten som enhet og vips den forsvinner.
  7. Jeg prøvde for noen uker tilbake. Da sa kapteinen; "har du ikke ID-KORT så kan jeg nok dessverre ikke la deg sitte i cockpiten"
  8. Om det er rullebane-kursene du skal ha, så finner finner du det på approach kart. Trur ILS front cours uttrykker rullebanens "magnetic bearing" (sett den ikke er Offset). Om du vil vite med nøyaktighet på desimaler så står det under infoen til den respektive flyplassen under AIP (Aeronautical Information Publication).
  9. Hei. Jeg lurer på om det er noen som vet en ca. vekt på last om bor i en Boeing 737 innenlands (foreks. ENTC-ENGM). Jeg bare lurer så jeg har noe helt grovt å sikte etter når jeg bruker loadmanager'n til PMDG 737. Er det noen som kan gi meg noen tips så jeg kan sikte etter en noenlunde realistik vekt?
  10. I virkeligheten, hvordan styres nesehjulet på en 737 forkesemepl? Har sett at dem bruker en slags sveive, eller er det pedalene dem bruker?
  11. Ja, men hva om da vinden endrer seg og det blir en annen rullebane man skal lande på?
  12. Hei! Jeg har et lite problem når jeg er ute og flyr turer. Problemet er rett og slett å finne ut tidsnok hvilken rullebane jeg skal lande på til den respektive flyplassen jeg skal til. i virkeligheten er det sikkert nok med ATC muligheter som sier dette til deg i god tid før landing, men om jeg flyr i FS, så og si uten noen ATC så er det litt problematisk. ATIS'ene som er i FS får man alt for sent kontakt med og det er et problem når man skal foreks. skal følge en STAR til en flyplass og må starte en descent til en bestemt tid for å møte en høyde til et waypoint. Om man da ikke vet tidsnok hvilken rullebane man skal lande på, så kan du få et problem med riktig descant for å møte høyden til et veipunkt som tilhører en STAR som igjen tilhører en rullebane. Håper dere skjønner va jeg mener og at noen av dere kan komme med noen glupe løsninger
×
×
  • Create New...