Gå til innhold

Piloter til Nord-Norge :)


Stig Sandnes

Anbefalte innlegg

En ting jeg og Børge (kanskje enda flere) har stusset litt på er hvorfor det er så lite piloter (faktisk, av og til ingen) å fly i Nord-Norge (rundt ENBO) når omtrendt hele Norge er full-staffed med ATC? WIF, SAS, BU og alle de der har da ruter til/fra Bodø? ""

Merk dere: Jeg "klager" ikke på at det ikke er piloter som flyr online i Nord, jeg bare spør hvorfor det ikke er det ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Stig her.Under Flyin'et i går hadde jeg kun 3 bevegelser på 4-timer.Satt som ENTC_V_APP

Nå må vi bare innse at hovedtrykket av trafikk vil være på Gardermoen,men det må da kunne gå an å fly litt innenriks istedet for å stikke til utlandet når det mye ATC online i Norge.Iallefall all honør til oss som gidder å sitte som ATC her oppe i det vakre nord selv om trafikken er laber.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg, som pilot hos VATSIM forteller hvorfor jeg personlig flyr lite i Nord-Norge!

Jeg har absolutt ikke noe imot Nord-Norge i seg selv, men det har noe med rutetilbudet og hvor sentralt det ligger.

Jeg liker å fly til Vest- og Sentral- Europa, og det er ikke mange flygninger som går til fra flyplasser i Nord- Norge.

En annen grunn er at Nord-Norge ligger et stykke unna Gardermoen, slik at jeg heller setter kursen t/r Oslo - Trondheim hvis jeg flyr domestic!

 

Men vi får håpe trafikken i Nord tar seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg og Børge (kanskje enda flere) har stusset litt på er hvorfor det er så lite piloter (faktisk, av og til ingen) å fly i Nord-Norge (rundt ENBO) når omtrendt hele Norge er full-staffed med ATC? WIF, SAS, BU og alle de der har da ruter til/fra Bodø? ""

Merk dere: Jeg "klager" ikke på at det ikke er piloter som flyr online i Nord, jeg bare spør hvorfor det ikke er det ""

 

Ok. Jeg for min del flyr nesten bare WIF. Er sjelden i nord-norge, men jeg tar deg på ordet! Flighter i nord starter omgående. Kan tro at grunnen til at få flyr i nord-norge er at flyplassene der oppe svært sjelden er bemannet i forhold til sørlandet...håper dette kan bedre seg i mot vinteren. Nordnorge har jo en fantastisk natur, jeg kan godt tenke meg å fly der... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg og Børge (kanskje enda flere) har stusset litt på er hvorfor det er så lite piloter (faktisk, av og til ingen) å fly i Nord-Norge (rundt ENBO) når omtrendt hele Norge er full-staffed med ATC? WIF, SAS, BU og alle de der har da ruter til/fra Bodø? ""

Merk dere: Jeg "klager" ikke på at det ikke er piloter som flyr online i Nord, jeg bare spør hvorfor det ikke er det ""

 

Ok. Jeg for min del flyr nesten bare WIF. Er sjelden i nord-norge, men jeg tar deg på ordet! Flighter i nord starter omgående. Kan tro at grunnen til at få flyr i nord-norge er at flyplassene der oppe svært sjelden er bemannet i forhold til sørlandet...håper dette kan bedre seg i mot vinteren. Nordnorge har jo en fantastisk natur, jeg kan godt tenke meg å fly der... ""

 

Vi prøver få det så real som mulig ""

Men uansett, så tror jeg vi skal klare å bemanne 2, muligens 3 approacher på forskjellige flyplasser i nord-norge.. Men er liksom litt kjedelig å sitte 3-4 timer uten mer enn 1 fly som tar av da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig gøy å fly i FS. Jeg skulle gjerne ha flydd mere online, men synes det blir altfor tungvint med SquawkBox. At man er nødt å kjøre et annet program for å skifte ATC OSV blir litt for tungvint og mindre realistisk. Jeg synes det skulle vært sånn at man kunne skifte ATC frekvens rett fra radiostacken i FS flyene sånn at roger wilco skiftet derfra på en eller annen måte.

 

Det gleder meg å se på fs.no at ENTC_V_APP er online, og jeg skulle gjerne ha vært ute å flydd meg en tur. Men det blir for tungvint med ATC'n på nettet sånn som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du syntes det er så tungvindt så... jeg syntes det er genialt egentlig at noen har laget noe som SB og ASRC i det hele tatt jeg ""

Ellers så tror jeg ikke RW blir laget slik! RW er ett "selvstendig" program... Men mener å huske at VATSIM jobber med et program som skal erstatte RW innen VATSIM-nettet... altså voice-kommunikasjonen mellom ATC og pilotene. (Håper jeg husket rett nå! "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...