Mathias Ganss Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Heisann allesammen. Etter alt rabalderet om lite ATC og få piloter, spesielt på flyinkveldene torsdag og søndag, vil jeg foreslå at vi gjør denne kvelden folksom! Sitter allerede nå som ENGM_APP, og blir vel sittende litt til. Har booket fra 20-22, så her er det bare å komme. La oss ta i et tak i kveld da! Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Me too, selv om min kjære lille fru har bursdag i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Det kaller jeg å ofre alt for VATSIM-Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hehe, jeg så du forsvant der Mathias! Sitter som ENGM_V_APP for øyeblikket, men det blir vel til at jeg må vike plassen når du kommer tilbake.. For øyeblikket ser det litt dårlig ut med trafikk og ATC, men vi får håpe det tar seg opp utover kvelden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 For første gang på lenge (så vidt je veit), så er Flesland (Bergen) Approach online!! Trondheim Control, og Gardermoen Approach er også online... kom å fly folkens ! Kristian B! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Sømme Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 JA takker for bra atc. Skal prøve å fly mer når jeg har muligheten. Flydde nettop en Antonov 124 fra ENGM til ENBR. Perfekt flight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 For første gang på lenge (så vidt je veit), så er Flesland (Bergen) Approach online!! Trondheim Control, og Gardermoen Approach er også online... kom å fly folkens ! Kristian B! For ikke å snakke om Bodø Approach . Har allerede hatt 4 fly. Dette var bra folkens . Alltid morro for controllerne når det er fly i området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 ENBR har også hatt 4... For øyeblikket er følgende posisjoner online: ---------- ENOS CTR ENGM APP ---------- ENTR CTR ENVA APP ---------- ENBR APP ---------- ENBO APP ENBO TWR Synd det ikke kom noen på Stavanger Control da, hehe . Da hadde vi hatt hele Sør-Norge ! Kristian B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Det ble med de 4 flya, og så ble det dødt . Men det betyr ikke at rare fenomen slutter å oppstå . 900 knop??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Skal ikke klage (på de fire-fem) flyene som tok turen til / fra Bodø da.. ATC og piloter var vel ganske aktive i dag, det har kommet seg! Hehe Mer trafikk for Bodø på søndagen da, vær-så-snill! ATC i Norge Callsign Navn ENBO_V_APP Børge Litangen ENBO_V_TWR Stig Sandnes ENBR_V_APP Kristian Bjøntegaard Bood ENGM_V_APP Mathias Tangvall ENGM_V_TWR Ivar Skaugstad ENOS_V_CTR Jonas Rettum ENSV_V_CTR Hanne Maeland Strand ENTR_V_CTR Einar Halvorsen Piloter i Norge Callsign Navn Fra Til KLM1151 Hans Matthijssen EHAM ENGM KLM1174 Marco Herber ENVA EHAM NAX012 Trond Myhre ENVA ENGM SAS1109 Daniel Mattsson ENGM ESSA SAS321 Frode Grønnestad ENBR ENGM SAS480 Daniel Schilder ENGM EKCH SAS675 Michel Lompar ENGM EKCH SAS779 Torfinn Nome ENZV ENBR SAS782 Patrick Møller Johansen ENVA ENGM SAS992 Geir Grønlien ENBO ENGM UAL471 Thomas Teslo KEWR ENGM VBX018 Jan Tore Brunborg ENGM ENSG VBX074 Geir Kallelid ENVA ENGM VBX134 Jan Sorensen ENHV ENVA VBX161 Einar Kristiansen ENBO ENGM WIF144 Jørn Mikalsen ENGM ENSG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Da har jeg akkurat logget av, og er svært fornøyd med innsatsen! Jeg føler at vi virkelig har fått vist hva vi er gode for, og at vi har kompetanse til å være "de beste". Takker alle ATC og piloter som stillte opp, dette har vært en meget trivelig kveld! Jeg vil også oppfordre ATC til å melde seg på til Fornebu Memorial Fly-in, hvor siste påmeldingsfrist er Mandag!! La oss vise Europa hva vi er gode for!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Teslo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Tok meg en tur KEWR (Newark, NY, US) til ENGM. Med den vakre Meljet 747. Var en 7 timers tur, men jeg må innrømme at jeg juksa litt, for jeg var bare tilstede 2,5 time. Men når jeg kom inn i norsk sektor var ENSV_CTR online, så bar det over til ENOS_CTR, ENGM_APP som gav meg perfekte vectors inn på ILS 19R. Og så TWR da som rolig og behersket ga meg landingstillatelse. En silkemyk landing og vacate A4, Golf and Fox til stand 50, shutdown. Og det var så morro at jeg får hjertebank bare av å tenke på det. En maskin foran meg på ILS'en, og to andre bak. Og alt inn som perler på en snor. Og så morro å se et annet fly svinger av rullebanen, du ser det fra 4 nm out, og rett etterpå hører du: "United 471, wind 160 at 5, clr to land 19R" - er det ikke herlig!!!! Det blir så mye bedre hvis alle får vært med litt. Tror ikke jeg kommer til å sove noe særlig i kveld. Ok, nå er det nok. Og dere som ikke har prøvd. Dere går virkelig glipp av noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Ja,dette var en virkelig flott kveld.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Det var det så absolutt, men savna fly i Nordland Hehe. Uansett, noen som fikk med seg om at vi slo sverige?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne Mæland Strand Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei! Dette var en stor opplevelse! Jeg klarte ikke å komme meg fra før kl. 22 local, men da var det fremdeles masse trafikk i hele Sør-Norge. Jeg vil gjerne få takke alle - både ATC og piloter som gjorde denne kvelden mulig. Håper vi kan gjenta det ofte Riktig god natt! Hilsen Hanne|Panne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Nei, vi slo ikke, vi BANKA!!! Dette var rått dere! Kom en bølge hvor det var 5 fly rett etterhverandre inn på ILS'n 19R. "Like a string of pearls"! Setningen "God kveld, radar contact. You're number 5" er en utrolig god setning! Ikke helt enkelt var det heller. Ikke så lett å høre hverandre på RW, og så fikk vi attpåtil en Radio Failure inne i klynga. Men gøy, det var det!! Takker alle som deltok. Dette gjentar vi til søndag, eller? Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Ok, nå er det nok. Og dere som ikke har prøvd. Dere går virkelig glipp av noe. Hehe, egentlig ville jeg vært med som pilot, får ta det neste gang. Men jeg må virkelig si at jeg hadde en fin kveld i kveld, utenom at jeg rotet det litt til på bakken på Værnes. Ble litt tull når en KLM taxet for langt bak, en SAS maskin var på pushback slik at KLM ikke kunne taxe forbi.. Og da kom selvfølgelig en BRA maskin bak KLM maskinen som skulle parkere ved gate.. Men vi fikk ordnet det, ellers flotte erfaringer både som ENGM_V_APP/ENVA_V_APP og ENGM_V_TWR iløpet av kvelden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Grønnestad Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Synd det ikke kom noen på Stavanger Control da, hehe . Da hadde vi hatt hele Sør-Norge ! Kristian B. å joda, Hanne Mæland stilte opp og gjorde en brilliant innstats som stavanger controll. Må takke henne så mye for det. Hun er virkelig flink den dama der!! Ellers så må jeg si at det var gøy å fly i dag. Det var gøy å se så mange ATC online. Håper det fortsetter. Mvh Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg sier bare. Takke til alle som var med. Tenker nok at fristen for Fornebu Memorial kan strekkes litt. Tar en liten ukes ferie i nord fra tirsdag, tilbake søndag 14. sep. Så det er fortsatt muligheter. Ny webside for flyinet kommer opp i løpet av søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Se her ja.. Folk er glade og happy, bra.... Man får det til bare man vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jepp, kjempe bra det her ja!! Hanne kom (som Stavanger control) ca. 22:00 ja, hele sørnoge dekket ! Kristian B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg vil bli SS så skal jeg ta ENDB_V_CTR Hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg vil bli SS så skal jeg ta ENDB_V_CTR Hehehe ENDB_V_CTR Hvor er det?..Hehe!! Neida,fort gjort å skrive feil..Ikke sant Stig ENBD_V_CTR som er Bodø Controll.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg vil bli SS så skal jeg ta ENDB_V_CTR Hehehe Her var vi nok litt for rask i svingene ja . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Finnr jeg bare opp en plass da nejda, innrømmr det var feil, men alle proffer gjr feil iblant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.