Gå til innhold

Torsdag idag


Mathias Ganss

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen.

 

Etter alt rabalderet om lite ATC og få piloter, spesielt på flyinkveldene torsdag og søndag, vil jeg foreslå at vi gjør denne kvelden folksom! Sitter allerede nå som ENGM_APP, og blir vel sittende litt til. Har booket fra 20-22, så her er det bare å komme.

 

La oss ta i et tak i kveld da!

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på lenge (så vidt je veit), så er Flesland (Bergen) Approach online!!

 

Trondheim Control, og Gardermoen Approach er også online... kom å fly folkens ""!

 

 

Kristian B!

 

For ikke å snakke om Bodø Approach "".

 

Har allerede hatt 4 fly. Dette var bra folkens "". Alltid morro for controllerne når det er fly i området"".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke klage (på de fire-fem) flyene som tok turen til / fra Bodø da..

 

ATC og piloter var vel ganske aktive i dag, det har kommet seg! Hehe ""

 

Mer trafikk for Bodø på søndagen da, vær-så-snill! ""

 

ATC i Norge

Callsign Navn

ENBO_V_APP Børge Litangen

ENBO_V_TWR Stig Sandnes

ENBR_V_APP Kristian Bjøntegaard Bood

ENGM_V_APP Mathias Tangvall

ENGM_V_TWR Ivar Skaugstad

ENOS_V_CTR Jonas Rettum

ENSV_V_CTR Hanne Maeland Strand

ENTR_V_CTR Einar Halvorsen

 

Piloter i Norge

Callsign Navn Fra Til

KLM1151 Hans Matthijssen EHAM ENGM

KLM1174 Marco Herber ENVA EHAM

NAX012 Trond Myhre ENVA ENGM

SAS1109 Daniel Mattsson ENGM ESSA

SAS321 Frode Grønnestad ENBR ENGM

SAS480 Daniel Schilder ENGM EKCH

SAS675 Michel Lompar ENGM EKCH

SAS779 Torfinn Nome ENZV ENBR

SAS782 Patrick Møller Johansen ENVA ENGM

SAS992 Geir Grønlien ENBO ENGM

UAL471 Thomas Teslo KEWR ENGM

VBX018 Jan Tore Brunborg ENGM ENSG

VBX074 Geir Kallelid ENVA ENGM

VBX134 Jan Sorensen ENHV ENVA

VBX161 Einar Kristiansen ENBO ENGM

WIF144 Jørn Mikalsen ENGM ENSG

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat logget av, og er svært fornøyd med innsatsen!

Jeg føler at vi virkelig har fått vist hva vi er gode for, og at vi har kompetanse til å være "de beste".

 

Takker alle ATC og piloter som stillte opp, dette har vært en meget trivelig kveld!

 

Jeg vil også oppfordre ATC til å melde seg på til Fornebu Memorial Fly-in, hvor siste påmeldingsfrist er Mandag!!

La oss vise Europa hva vi er gode for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur KEWR (Newark, NY, US) til ENGM. Med den vakre Meljet 747. Var en 7 timers tur, men jeg må innrømme at jeg juksa litt, for jeg var bare tilstede 2,5 time. Men når jeg kom inn i norsk sektor var ENSV_CTR online, så bar det over til ENOS_CTR, ENGM_APP som gav meg perfekte vectors inn på ILS 19R. Og så TWR da som rolig og behersket ga meg landingstillatelse. En silkemyk landing og vacate A4, Golf and Fox til stand 50, shutdown.

Og det var så morro at jeg får hjertebank bare av å tenke på det. En maskin foran meg på ILS'en, og to andre bak. Og alt inn som perler på en snor. Og så morro å se et annet fly svinger av rullebanen, du ser det fra 4 nm out, og rett etterpå hører du: "United 471, wind 160 at 5, clr to land 19R" - er det ikke herlig!!!!

Det blir så mye bedre hvis alle får vært med litt. Tror ikke jeg kommer til å sove noe særlig i kveld.

 

Ok, nå er det nok. Og dere som ikke har prøvd. Dere går virkelig glipp av noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi slo ikke, vi BANKA!!!

 

Dette var rått dere! Kom en bølge hvor det var 5 fly rett etterhverandre inn på ILS'n 19R. "Like a string of pearls"! Setningen "God kveld, radar contact. You're number 5" er en utrolig god setning!

Ikke helt enkelt var det heller. Ikke så lett å høre hverandre på RW, og så fikk vi attpåtil en Radio Failure inne i klynga. Men gøy, det var det!!

 

Takker alle som deltok. Dette gjentar vi til søndag, eller?

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er det nok. Og dere som ikke har prøvd. Dere går virkelig glipp av noe.

Hehe, egentlig ville jeg vært med som pilot, får ta det neste gang.

Men jeg må virkelig si at jeg hadde en fin kveld i kveld, utenom at jeg rotet det litt til på bakken på Værnes.

Ble litt tull når en KLM taxet for langt bak, en SAS maskin var på pushback slik at KLM ikke kunne taxe forbi..

Og da kom selvfølgelig en BRA maskin bak KLM maskinen som skulle parkere ved gate..

Men vi fikk ordnet det, ellers flotte erfaringer både som ENGM_V_APP/ENVA_V_APP og ENGM_V_TWR iløpet av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke kom noen på Stavanger Control da, hehe "".

Da hadde vi hatt hele Sør-Norge ""!

Kristian B.

 

å joda, Hanne Mæland stilte opp og gjorde en brilliant innstats som stavanger controll. Må takke henne så mye for det. Hun er virkelig flink den dama der!!

 

Ellers så må jeg si at det var gøy å fly i dag.

Det var gøy å se så mange ATC online.

 

Håper det fortsetter.

 

Mvh

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...