Gå til innhold

SAS mest punktlig i Europa


DM

Anbefalte innlegg

Hvem i huleste vil kritisere SAS for noe som er positivt? Jeg for min del har jo også rost dem for at de er kvitt alle disse nødlandingene for 2-3 år siden, dvs de som folk tidligere fikk høre om i media ""

 

Men bare det ikke er på an igjen nå som SAS fjerner det meste av teknisk personell her i landet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at det er slutt på disse såkalte sikkerhetslandingene, et SAS-begrep jeg blir dårlig av å høre. Jeg foretrekker å kalle det mindre alvorlige hendelser. Men myndighetene rettet jo pekefingeren mot media, man må jo ikke skremme bort alle kundene til stakkars SAS ""

 

Men jeg har den oppfatning at når et fly må avbryte planlagt flyvning og lande på nærmeste mulige flyplass, så er det en emergency landing...altså nødlanding på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen Helge!

 

Vi har varit inne på detta tidigare. Och som jag försökte att förklara då så handlar detta om begrepp.

 

En nödsituation är när överhängande fara hotar och ögonblicklig hjälp behövs.

 

En säkerhetslandning är något media/SAS kommit på, men sker när fartygschefen vill avbryta flygningen FÖRE den blir till en möjlig nödsituation. Ser du skillnaden. Det kan tänkas att en nödsituation kunde uppstått som följd av en mindre alvarlig händelse, men det är inte säkert för det kom aldrig så långt...

 

Så alla dessa landningar du refererar till var inte nödlandningar.

 

Men det var inte huvudämnet i denna tråd.

Bra att SAS är punktliga. Men punktlighet kostar pengar.

Jag förutspår en försämring på detta område pga mindre teknisk personal och backemanskap.

 

En annan sak jag tycker är lite lustigt paradoxal...

I April så var SAS ett av två (det andra var Southwest) flygbolag på Forbes lista över Världens 400 bästa bedrifter.

Det enda andra norska bolaget var Telenor på den listan...

SAS och Telenor som kårades till Norges minst populära bolag..! Är inte det lite intressant?

 

Kan vi dra några slutsatser av det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...