Gå til innhold

MS Train Simulator 2


Joakim Brestrup

Anbefalte innlegg

Jeg har jobba på jernbanen i 9 år. Og hatt gleden av å ha kjørekurs på vår versjon av RE 4/4/460 lok, og kjørt dem. Snakker om lok...det er omtrent som å sette seg i cocpit på en F-16 i forhold til E-10, EL-11, El-13, EL-14 (SJEFSLOK!) og EL-16 (Caddilac, men dog Svensk), samt EL-17 (The world`s biggest BUG ever). Men EN ting klarte denne maskinen: Å akselerere fra 0-100 på cirka 10 sekunder. Svært godt gjort når du tenker på at den veier 64 tonn "" Vil påstå at RE 4/4/460 reddet NSB i siste liten...Det Store Sammenbruddet var på den tid ikke langt unna. Og på den tid slutta jeg ""

 

For meg holder det i massevis at jeg får den rette loktypen.

Men jeg ville jo satt stoor pris på at jeg selv kan rigge opp toget med antall aksler jeg har lyst til å kjøre med, slik at jeg får f.eks reell vekt de pleier å kjøre med på den og den banen...og at bremsesystemet er skikkelig modellert. Er dette i orden, DA er det gøy å kjøre tog. Håper også at (viktig!!) effekten hjul/skinne er godt modellert under alle værforhold...men man får jo ikke alt her i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre, Jarle...

 

El-17 kunne vi aldri stole helt på. Stappa med nye convertere (4Q-S) til de grader, aldri vært prøvd ut før.

Så når VINTEREN kom, var det kun ett lok vi stolte på, gode, gamle EL-14. Av 2 grunner: Ingen fancy softwarestyringer, samt at loket er en nesten direkte kopi av den sveitsiske AE 6/6, med forkortet lokkasse. (Hvilket viste seg å være en tabbe i ettertid, pga det ble problemer med boggistyringen). Nok om det. Når alt går i dass er det fremdeles EL-14 man legger sin lit til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det at jeg er lokforer elns.. men kjenner en som er det... og sitter forran hver gang jeg er ute og kjorer med han.. hehe.. ikke saa mye el 14 paa ostfoldbanen naa lenger... Ellers saa har jeg en "tog familie" hehe.. mamma har jobbet i togservice. pappa sluttet akkurat i NSB etter 34aar.. jobber naa i JBV.. fortsatt noe med tog. hehe... men saa gaar jeg for fly.. "" hee

 

Blir vel at jeg kjoper TS 2 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobba på jernbanen i 9 år. Og hatt gleden av å ha kjørekurs på vår versjon av RE 4/4/460 lok, og kjørt dem. Snakker om lok...det er omtrent som å sette seg i cocpit på en F-16 i forhold til E-10, EL-11, El-13, EL-14 (SJEFSLOK!) og EL-16 (Caddilac, men dog Svensk), samt EL-17 (The world`s biggest BUG ever). Men EN ting klarte denne maskinen: Å akselerere fra 0-100 på cirka 10 sekunder. Svært godt gjort når du tenker på at den veier 64 tonn ""

 

Det er vel EL18 som nevnes øverst her.

Det er et herlig lok å kjøre. Ikke like god akelerasjon som 17, men grei nok. ""

 

Bilde av undertegnede som kjører EL18: ""

[image]http://home.online.no/~flytoget/tog/gundersen.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel EL18 som nevnes øverst her.

Det er et herlig lok å kjøre. Ikke like god akelerasjon som 17, men grei nok.

 

Hei, Geir!

 

Ja nå MÅ jeg ha Trainsim2, så jeg får kjørt litt El-18 igjen. Hvordan klarer loket seg for tiden? Går det bra på Bergensbanen om vinteren, eller må man ennå ta El-14 til hjelp en gang i blant? Coolt bilde forresten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, gleder meg oxo .. 1 ,ern var litt kjip da men 2,ern ser jo flott ut i forrhold .. ble kjedelig uten folk og sånt .. tro om det blir sånn at det står en bil eller noe på linja sånn at man må stoppe . Btw når tid kommer den .. hørte rykter om at den kom på høsten ? ..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...