Gå til innhold

747 paserte over Bodø nå , sørgående


Espen Furfjord

Anbefalte innlegg

Hesann Roald.

Ja akkurat. thanx! Hadde hørt om noe slikt. men liksom ikke funne noe eksakt om det. Jeg kikka litt på siden, men fant ikke noe spesific om hva som gjelder. Jeg mener hva slags FL som er for øst/vest. Såvidt jeg forstår gjelder enda 2000 fots separasjon .. men hvis utstyret er rett i flyet så kan man gå til 1000fot separasjon. ?? er jeg helt på finmarksvidda nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde ikke dette flyet vært utstyrt med RVSM måtte han putret under FL290 som kan tenkes å være noe uøkonomisk på så lange ruter..

Når det gjelder f.eks militære eller statlige (president) kan de operere over FL290 selv om de ikke er utstyrt med RVSM, men da gjelder 2000ft separasjon til andre fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Ja,i helga så ble PC og FS byttet ut med fiskeutstyr og laksefiske i Beiarelva for dere som vet hvor den ligger.

(11 mil sør for Bodø)Vel fangsten ble nok heller laber,muligens så er nok temp. i elva litt for lav enda.

Vel,nok om det.Da jeg startet formiddagsfisket på lørdag,blå himmel og flott vær observerte jeg to fly på himmelen,den første var en 747 og like bak en 737, flott skue foresten...Nå blir det sterkt vurdert å annskaffe meg ett digital-kamra å ta bilder..

 

VBX161

NOW966

ATC

__________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker vel stepclimb som alle andre longhaul flygningene.

 

Stepclimb, hva vil det si?

 

Det vil si at flyene er så tunge etter takeoff, at de ikke klarer å gå så høyt. Først klatrer de til ca FL300 - 330, og når de har brent en del fuel kan de gå høyere. Vet ikke helt hvor mange "steg" som er vanlig, men jeg vil tro det er 2-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er ruta for den aktuelle flighten BAW6 RJAA-EGLL

-N0506F310 SYE DCT AGAKI DCT GTC R211 AVGOK/K0925S0960 R22

QA R30 ARELI B152 BEDNA/K0901S1060 B152 CZ B153 UOHH B483

LATEN/N0473F350 UP80 LARNU/N0478F360 UP80

MAGIR/N0475F360 UP80 HTK/N0484F380 UZ201 EVD UZ101

TGA UM609 SVA UM604 DANKO UP850 GOLUM UN866

LARDI/N0438F300 UN866 BUKUT UP7 LOGAN

 

Enjoy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...