Espen Furfjord Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 eller mere nøyaktig over IL ndb nå kl 13.20 Noen som vet hvilken det var? .. kom den fra Evenes? For dere som bor I Trondheim vil dere nok kanskje se den rundt 13.45 - 13.55 Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Det kan ikke ha vært "Speedbird 6"? Dette har vært diskutert her tidligere - den flyr Tokyo -> London og opereres med 744. Flere i Nord som har sett denne tidligere, særlig over Tromsø og Bodø. Den eneste "store" som har vært på Evenes de siste dagene er såvidt meg bekjent kun Corsair A332 Siter
Espen Furfjord Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Skrevet 28. juni 2003 rgr. Det var det som slo meg først at det var en Speedbird. Eneste jeg stussa litt på var den lave flightlevel ... kunne virke som den ikke var helt oppe enda. .Og at den ikke var på noe normal enroute. Siter
Andreas Eriksen Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 mmmmmmgir, jeg går alltid glipp av sånner sjanser Siter
Gjest Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 De bruker vel stepclimb som alle andre longhaul flygningene. Siter
Anders Forseth Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Helt sikkert BA, den ruter sørgående LARNU-UP80-HTK-UZ201-BDF-UZ201-EVD-UM609.... (Får ofte direkte en eller annen plass sørpå når man har runda D-404 Setermoen) Siter
Knut Einar Sylte Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Det var nok BAW6 fra Japan dere så. Ifølge flightplan skulle den holde FL380 fra HTK til LARDI Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 De bruker vel stepclimb som alle andre longhaul flygningene. Ja, og når de da flyr sørover mot London, etter 10+ timer i lufta fra Tokyo så har de vel brent nok fuel Ellers så er det da herlig med så mye ressurser på forumet. (Les: ATCere i alle deres former..) mvh, Ole Martin Walberg Siter
Espen Furfjord Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Skrevet 28. juni 2003 FL380 ! ..ok, såg det så klart at det virka som det var lavere Men uansett, er FL380 et alternativ? trodde den kunne velge mellom 310 - 350 - 390 vestgående og 290 - 330 - 370 østgående ... ifølge mine data Siter
Roald Hansen Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Hei Espen! Løsningen er RVSM og har vært i bruk en tid. Hilsen Roald Siter
Espen Furfjord Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Skrevet 28. juni 2003 Hesann Roald. Ja akkurat. thanx! Hadde hørt om noe slikt. men liksom ikke funne noe eksakt om det. Jeg kikka litt på siden, men fant ikke noe spesific om hva som gjelder. Jeg mener hva slags FL som er for øst/vest. Såvidt jeg forstår gjelder enda 2000 fots separasjon .. men hvis utstyret er rett i flyet så kan man gå til 1000fot separasjon. ?? er jeg helt på finmarksvidda nå? Siter
Knut Einar Sylte Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Hei! Hadde ikke dette flyet vært utstyrt med RVSM måtte han putret under FL290 som kan tenkes å være noe uøkonomisk på så lange ruter.. Når det gjelder f.eks militære eller statlige (president) kan de operere over FL290 selv om de ikke er utstyrt med RVSM, men da gjelder 2000ft separasjon til andre fly. Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 De bruker vel stepclimb som alle andre longhaul flygningene. Stepclimb, hva vil det si? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 Heisann. Ja,i helga så ble PC og FS byttet ut med fiskeutstyr og laksefiske i Beiarelva for dere som vet hvor den ligger. (11 mil sør for Bodø)Vel fangsten ble nok heller laber,muligens så er nok temp. i elva litt for lav enda. Vel,nok om det.Da jeg startet formiddagsfisket på lørdag,blå himmel og flott vær observerte jeg to fly på himmelen,den første var en 747 og like bak en 737, flott skue foresten...Nå blir det sterkt vurdert å annskaffe meg ett digital-kamra å ta bilder.. VBX161 NOW966 ATC __________ Siter
H O Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 De bruker vel stepclimb som alle andre longhaul flygningene. Stepclimb, hva vil det si? Det vil si at flyene er så tunge etter takeoff, at de ikke klarer å gå så høyt. Først klatrer de til ca FL300 - 330, og når de har brent en del fuel kan de gå høyere. Vet ikke helt hvor mange "steg" som er vanlig, men jeg vil tro det er 2-3. Siter
Knut Einar Sylte Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 her er ruta for den aktuelle flighten BAW6 RJAA-EGLL -N0506F310 SYE DCT AGAKI DCT GTC R211 AVGOK/K0925S0960 R22 QA R30 ARELI B152 BEDNA/K0901S1060 B152 CZ B153 UOHH B483 LATEN/N0473F350 UP80 LARNU/N0478F360 UP80 MAGIR/N0475F360 UP80 HTK/N0484F380 UZ201 EVD UZ101 TGA UM609 SVA UM604 DANKO UP850 GOLUM UN866 LARDI/N0438F300 UN866 BUKUT UP7 LOGAN Enjoy! Siter
Einar Kristiansen Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Okey. Er de begynt å fly den nye ruta som var jo omtalt i avisa for 1 eller 2 år siden?Da var det jo snakk om at den skulle legges om slik at de kom ned over her via nord-kalotten. Er det to ganger i uken de flyr denne ruta RJAA-EGLL? VBX161 NOW966 ATC __________ Siter
Kjell Arild Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 BA-Ruta har gått over/langs Norge en god stund, og den går to ganger daglig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.