Gå til innhold

Northwest flightinfo


Helge Bø

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Minneapolis 26.juni med NW55 fra Amsterdam. Vet det er en 747, men finnes et sted der man kan få detaljert flightinfo om versjon osv? Jeg antar at Northwest har 747-400 i flåten.

 

Men jeg er mest opptatt av leiebilen vi skal cruise rundt i, en Buick LeSabre...to tons kjerre med 3,5l motor og skinnseter, ekte amerikansk luksus ""

 

Var bare et lite tips dersom noen planlegger bilferie i USA. Denne bilen koster kun 4.000 i uka med fri km, hvorav 1/3 utgjør forsikring. Men med våre lønninger så har vi råd til det meste i utlandet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks...ja håper det blir en -400. Har nesten ordnet med cockpit-besøk også, sendte en mail til NWA og fikk svar om at jeg måtte sende en forespørsel når det nærmet seg, så skulle de sjekke med kapteinen "" Men det spørs nå som cockpit-dørene er nærmest boltet fast.

 

Hvor ligger den flybutikken på Schiphol?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken ligger utenfor sikkerhetskontrollen, så hvis du skal innom bør du beregne deg god tid. Det kan ta evigheter å komme seg inn gjennom pass og sikkerhetskontroll igjen.

 

Pleier alltid å beregne med minst 3 timer overgang i Amsterdam, slik at eg får tid til både å besøke WoW, ta noen bilder og shoppe litt i tax-free.

 

Du kan jo også ta en kikk på http://www.schiphol.nl/ og sjekke avgangsinformasjonen for flyet du skal reise med. Regner med at NWA ikkje foretar store endringer i materielldisposisjon på AMS-MSP så hvis du sjekker tilsvarende avgang for denne eller neste uke vil du nok få en viss ide om hvilken flytype som brukes.

 

Avgangen er nok med NWA, utfra flightnummeret. Hvis det hadde vert en KLM avgang med NWA flightcode via codeshare ville det vert et annet, 4-sifret nummer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å fucke opp stemningen Helge, men sist jeg fløy med NorthWest til KMSP var det i en DC-10 (og det er ikke så lenge siden heller) Men det kan jo likegodt være KLM som står for flighten? (og da blir det jaffal 747) Det ligger forresten et fly-museum "ringside" med flyplassen på St.Paul

 

 

huff, jeg har da sjekket med amadeus. Og da det står "747" så er det en som oftest en 747. Og det står ingen ting om codeshare, så det er minimal sjanse for at det er det. Og Northwest bruker mye dc-10 der, men de har flere avganger til MSP, og flyr bl.a DC-10 til O'hare og Seattle Tacoma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å fucke opp stemningen Helge, men sist jeg fløy med NorthWest til KMSP var det i en DC-10 (og det er ikke så lenge siden heller) Men det kan jo likegodt være KLM som står for flighten? (og da blir det jaffal 747) Det ligger forresten et fly-museum "ringside" med flyplassen på St.Paul

 

 

huff, jeg har da sjekket med amadeus. Og da det står "747" så er det en som oftest en 747. Og det står ingen ting om codeshare, så det er minimal sjanse for at det er det. Og Northwest bruker mye dc-10 der, men de har flere avganger til MSP, og flyr bl.a DC-10 til O'hare og Seattle Tacoma..

 

Hei "" sitter med full amadeustilgang her, å ifølge den så er NW 55 ikke codeshare ,men her står det oxo bare 747.

 

C*26JUN 208-742 AMSMSP

 

dette står i seatmap display, så for meg kan det se ut som du kan glede deg til en tur med 747- 200 (kode: 742). MEN jeg skal ikke si at jeg er 100 % sikker

 

 

Tiger27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye mulig at det er en gammel 747-200, er vel den versjonen de har flest av også...flåten i NWA er i det hele tatt gammel. Jaja...jeg kommer vel frem likevel, takk for opplysningen.

 

Men jeg vet at Northwest kun bruker 747 til MSP, og det er ingen deling mellom NWA og KLM lenger på denne ruten iflg timetablen...NWA flyr alene to ganger daglig. De bruker DC10 til Boston, Detroit og Seattle, mens KLM har overtatt Chicago.

 

Ser at noen nevner sikkerhetskontroll på Schiphol, det slipper man i transitt. Men sist jeg reiste med NWA derfra så var det kontroll ved gaten under ombordstigning. Jeg måtte bak en vegg sammen med to vakter og strippe, jeg må ha sett farlig ut ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye mulig at det er en gammel 747-200, er vel den versjonen de har flest av også...flåten i NWA er i det hele tatt gammel. Jaja...jeg kommer vel frem likevel, takk for opplysningen.

757-200/300, 747-400, A319/A320 og snart A330 er ikke det jeg vil kalle en spesielt gammel flåte. Ja selvsagt er DC-10 DC-9 og 747-200 begynt å dra på årene, men alle de er jo på vei ut døren. (DC-10 ryker vel når A330 kommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NWA bruker DC-10 på ruten nå, men den blir oppgradert til 747 til sommeren. Trolig en 742. NWA bruker bare 744 på en avgang til Europa, og det er den ene av avgangene fra DTW. Den eneste avgangen NWA bruker 744 fra MSP er til NRT. De fleste 744 brukes på avganger fra DTW til østen og ruter internt i østen.

 

DC-9 på vei ut døren? Det blir ikke med det første. NW har selv uttalt at den skal brukes til 2030. Kanskje vel optimistisk, men de er iallefall svært fornøyde, spesielt siden det er lett å finne billige deler og flåten er nedbetalt for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...