Gå til innhold

Nordmenn charterfly truffet av stor fugl !!!


Sondre Aabø

Anbefalte innlegg

Riktig det med balansevekta ja, har sett bilde fra det og det ser ut som om det er en trailer som har kjørt over den ""

Klippet fra VG:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8675894

En balansevekt på 5,5, kilo fallt av ett av hovedrororbladene og traff et annet av rotorbladene med ekstrem hastighet

 

Det med isoporkruset er tilfelle, men vil ikke gjøre så stor skade at det må nødlande, men det gir skader på rotorbladene om du klarer å treffe med det superlette isoporkruset i den sterke vinden fra rotoren.

Dette er faktisk referat fra en mekaniker på sola.

Jeg er ingen ekspert, og jeg tviler på at du er det heller Thomas. Men tar det for god fisk når en fagmann uttaler seg.

 

Jeg er langt på nær noe ekspert nei, men har da litt kunnskap om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk www.aviationpics.de , gå inn på siden "military" og "birdstrike". Her er et godt eksempel på hvilke skader en kollisjon med fugl kan forårsake.

Den første F-16 som hararerte i Norge kolliderte med en grågås i stor høyde over Telemark. Flygeren måtte skyte seg ut, flyet ble ødelagt. Man fant etterpå en fjær fra fuglen under flygerens klær, og kunne på den måte fastslå ulykkesårsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...