Gå til innhold

Senior Controller CPT


Jan Kristiansen

Anbefalte innlegg

Her tar du feil.

Man har ikke lov å fly til Irak i det hele nå på VATSIM.

Gjør man det , får man AUTOMATISK ban fra VATSIM.

 

Og det beviser bare noen tar leketøyet litt for høytidlig.

Dette er fortsatt bare en lek,(pc-spill med multiplayer mulighet) men slike ting gjør det nesten litt latterlig.....

 

Ønsker noen velkommen tilbake til virkeligheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du feil.

Man har ikke lov å fly til Irak i det hele nå på VATSIM.

Gjør man det , får man AUTOMATISK ban fra VATSIM.

 

Og det beviser bare noen tar leketøyet litt for høytidlig.

Dette er fortsatt bare en lek,(pc-spill med multiplayer mulighet) men slike ting gjør det nesten litt latterlig.....

 

Ønsker noen velkommen tilbake til virkeligheten....

 

HUUUP!

Nå er vi kanskje litt forsiktig med hva si sier Svein..

Det du sier er kanskje teoretisk rett, men det er ikke alle som tenker slik som det.

Flere av oss simmere, ser på dette "spillet" som du skal ha det til, som om det var et virkelig fly.

Det er ikke noe spill for oss, for oss er det virkelig en Boeing 737 eller en Cessna C172.

Forøvrig så synes jeg heller ikke Flight Simulator 2002 kan klassifiseres som et spill, men heller som en simulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange ildsjeler i sving ""

 

Her tar du feil.

Man har ikke lov å fly til Irak i det hele nå på VATSIM.

Gjør man det , får man AUTOMATISK ban fra VATSIM.

 

Veeel.. Nå tror jeg ikke du har lest hele innlegget mitt, eller hva Georg? ""

 

Jeg fatter egentlig fortsatt ikke hvorfor enkelte har så mye imot Vatsim. Det er klart de må få teste ifred, uten at enkelte personer skal begynne å hisse seg grenseløst opp!

 

Alt blir bedre med testing, slik at de kan få luket ut ev. feil, og trent seg til skikkelige flyinn, slik at det blir enda mer realistisk ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forsåvidt det jeg vet, så "test-pilotene" erfarne piloter, og de fleste (vet ikke om det er alle) har MINST STU rating som ATC.

De pilotene som har blitt valgt ut, har fått tilsendt et eller flere mission hver!

 

 

Rart at jeg har ikke fått noe da.

Har 1100 timer online på VATSIM som pilot og har deltatt i mange tester, senest i dag på en SC test i Polen.

 

Du måtte melde deg på som pilot for denne testen, og de som meldte seg på fikk tilsendt. Har vært annonsert her på flightsim.no, og også gjennom VACCN sin mail-gruppe.

 

Og for dere som hadde lagt opp til andre evnts denne dagen, så er det kanskje ikke så dumt å kontakte event-koordinator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUUUP!

Nå er vi kanskje litt forsiktig med hva si sier Svein..

Det du sier er kanskje teoretisk rett, men det er ikke alle som tenker slik som det.

Flere av oss simmere, ser på dette "spillet" som du skal ha det til, som om det var et virkelig fly.

Det er ikke noe spill for oss, for oss er det virkelig en Boeing 737 eller en Cessna C172.

Forøvrig så synes jeg heller ikke Flight Simulator 2002 kan klassifiseres som et spill, men heller som en simulator.

 

Jaha, det var det jeg mistenkt at noen gjør.....

Hvis du tror du sitter i et ekte fly når du fyrer opp FS 2002, så er det på tide å få hodet tømt av en profesjonell på det området. Det er og blir et pc-spill, markedsføres som det, og koster det samme som andre spill.

Altså, det er et leketøy, og VASIM er litt mer avansert multiplayer satt i system.

MEN, det er langt i fra virkeligheten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk skal hisse seg så grenseløst opp for dette her. I vatsim-nettverket er det stadig trøbbel med voice, med folk som sliter med oppkobling mot server etc. Det er også stor forskjell på nivået til piloter og kontrollere som flyr.

 

At VATSIM ønsker å lukke av et område, for å ha full kontroll med hvem som flyr, forsøke å hindre unødvendig lag, trøbbel med oppkoblinger, forsikre at pilotene og atc'ene i posisjonene rundt den som testes gjør en skikkelig jobb osv, kan jeg godt forstå. En slik test kunne fort blitt mindre nytteverdig hvis noen uerfarne piloter kom og trengte hjelp akkurat denne kvelden.

 

Selvsagt er det mange av de som har svart på innlegg i denne tråden som godt kunne være med å fly på en kveld som i går. Men avgjørelsen om hvem som skulle fly, og oppgavene rundt dette ble slik jeg forstod det fordelt for ca en uke siden. Greit nok synes jeg.

 

Det ideelle hadde naturligvis vært at CPT-testen kunne gjennomføres på en lukket server. Da hadde alle problemene blitt løst. Jeg går ut fra at dette ikke gjøres pga økonomiske eller praktiske årsaker som enkelt kan forklares.

 

VATSIM er en stor organisasjon (var det 50 000 medlemmer?). At noen avgjørelser iblant er upopulære hos enkelte, er ikke til å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUUUP!

Nå er vi kanskje litt forsiktig med hva si sier Svein..

Det du sier er kanskje teoretisk rett, men det er ikke alle som tenker slik som det.

Flere av oss simmere, ser på dette "spillet" som du skal ha det til, som om det var et virkelig fly.

Det er ikke noe spill for oss, for oss er det virkelig en Boeing 737 eller en Cessna C172.

Forøvrig så synes jeg heller ikke Flight Simulator 2002 kan klassifiseres som et spill, men heller som en simulator.

 

Jaha, det var det jeg mistenkt at noen gjør.....

Hvis du tror du sitter i et ekte fly når du fyrer opp FS 2002, så er det på tide å få hodet tømt av en profesjonell på det området. Det er og blir et pc-spill, markedsføres som det, og koster det samme som andre spill.

Altså, det er et leketøy, og VASIM er litt mer avansert multiplayer satt i system.

MEN, det er langt i fra virkeligheten.....

 

Svein, tror ikke du fattet poenget mitt helt...

Tror vi legger saken på is, for påskestemmningen blir ødelagt..

GOD PÅSKE ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forsåvidt det jeg vet, så "test-pilotene" erfarne piloter, og de fleste (vet ikke om det er alle) har MINST STU rating som ATC.

De pilotene som har blitt valgt ut, har fått tilsendt et eller flere mission hver!

 

 

Rart at jeg har ikke fått noe da.

Har 1100 timer online på VATSIM som pilot og har deltatt i mange tester, senest i dag på en SC test i Polen.

 

Du måtte melde deg på som pilot for denne testen, og de som meldte seg på fikk tilsendt. Har vært annonsert her på flightsim.no, og også gjennom VACCN sin mail-gruppe.

 

Og for dere som hadde lagt opp til andre evnts denne dagen, så er det kanskje ikke så dumt å kontakte event-koordinator?

 

 

Det dummeste var vel at jeg var den første som meldte seg på.

Håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange ildsjeler i sving ""

 

Her tar du feil.

Man har ikke lov å fly til Irak i det hele nå på VATSIM.

Gjør man det , får man AUTOMATISK ban fra VATSIM.

 

Veeel.. Nå tror jeg ikke du har lest hele innlegget mitt, eller hva Georg? ""

 

Jeg fatter egentlig fortsatt ikke hvorfor enkelte har så mye imot Vatsim. Det er klart de må få teste ifred, uten at enkelte personer skal begynne å hisse seg grenseløst opp!

 

Alt blir bedre med testing, slik at de kan få luket ut ev. feil, og trent seg til skikkelige flyinn, slik at det blir enda mer realistisk ""

 

 

Hvis du synes at jeg har noe i mot VATSIM, så anbefaler jeg å sjekke ut denne sida:

http://data.satita.net/stats/list1.html?id=834450

 

Jeg har ikke noe i mot VATSIM, men enkelte som styrer den glemmer at VATSIM er et nettverk for de som vil fly online.

Noen tar det som real life.

Å forby flygninger til Irak pga krigen der er galt etter min mening,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Svein, tror ikke du fattet poenget mitt helt...

Tror vi legger saken på is, for påskestemmningen blir ødelagt..

GOD PÅSKE ""

 

Enig med deg her.

Enkelte vil aldri forstå oss ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger skriver jeg litt feil, slik at to separate setninger, en til A og den andre til B, kan forveksles med at begge er til A, som i dette tilfellet er Georg.

Ferdig ""

 

La oss sette en strek for denne tåpelige diskusjonen, og heller kose oss i påska, selv om det ikke akkurat er så mye snø her ute ""

 

God påske! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det dummeste var vel at jeg var den første som meldte seg på.

Håpløs.

 

Then it´s funny that you didn´t replied to the mail I sent to you about the two test I had/have planned ""

 

Jon Klose Larsen

VATEUD Chief Examiner

 

Og det er veldig veldig morsomt at jeg gjorde det faktisk.

Du sendte meg mailen 4. april 2003 10:44 og jeg besvarte den 4. april 2003 10:51.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi Georg

 

I have sent you another mail today...

Please reply to that, so I can find out, what have happend to your missing mail.

 

Jon Klose Larsen

 

 

Jeg har hatt problemer med epost tjenesten i dag og har ikke fått noen mail i dag.

Kan du sende den på ny ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er jeg litt spent på hvordan det gikk med CPT kandiaten Hanne Meland jeg..

Noen som vet hvordan det gikk?

 

Hanne have not been informed about the result, but will be in a day or two.

When she have been informed, you will also be informed.

 

Thanks to all the pilots that participated... Nice flying everyone ""

 

To Georg... Have you recieved my mails (2 sent) ?

 

Jon Klose Larsen

VATEUD Chief Examiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke uten grunn at flere og flere foretrekker det langt mer brukervennlige IVAO, et nettverk som er fri for denne hvitsnipp-mentaliteten som hersker blant de som driver Vatsim.

 

For etter min oppfatning så er man i Vatsim mer opptatt av å straffe brukere som skulle komme i skade for å bryte en av de utallige paragrafer i den omfattende lovboka deres, enn at brukeren skal ha det morro.

 

Er like tullete i Vatsim som det var i tidligere Satco, voksne folk med bakgrunn i et multiplayer-spill utnevner seg til presidenter og visepresidenter og hvem vet hva. Man skulle tro vi snakket om ledelsen i Microsoft-konsernet ""

 

Jeg er helt enig med Svein. Noen bør hjelpe disse individene til å skille mellom et spill og virkelighet.

 

Typiske eksempler i Vatsim som gjør alt for å plage brukere er dette med at man blir utestengt om man flyr over Irak...maken til tåpeligheter ""

Eller at man ikke får lande på sin favorittflyplass en kveld, fordi den er forbeholdt spesielt inviterte osv.

 

Nei, jeg bruker Vatsim minst mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker Vatsim minst mulig...

 

?????????

 

 

Men du bruker den da og du har vel en grunn:

Fordi VATSIM er mer realistisk enn IVAO.

Ikke diskuter det, for her er det ikke noe å diskutere Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har skjønt hva jeg er ute etter Georg, ikke den tekniske kvaliteten på Vatsim...men personene bak. Noen bør få dem ned på jorda igjen...

 

 

 

Tja. Det er mange som sitter "bak" VATSIM og jeg synes de gjør kjempejobb jeg.

Kjenner personlig Harv Stein og han er en trivelig kar som gjør utrolig stor innsats for VATSIM.

 

 

BTW: Hvorfor tror du VATSIM har per dagens dato 15.550 medlemmer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge; saken er nok den at ikke alle ser på FS som et "leketøy".

Klart det er flere som mener at dette er et spill, men teknisk sett så er det en simulator som er blitt utviklet for at privatpersoner skal få simulere deres hobby!

At noen skal bli ute stengt for å fly over Iraq synes jeg høres helt hull i hodet ut, så lenge det er i "fred".

VATSIM er her for å gjøre FS mer realistisk, du må ærlig innrømme at den kunstige ATC'en som ikke klarer å skille avstanden mellom flyene, gjør denne simulatoren så mye artigere?

Om man ønsker å leke seg på fs, kan man heller la være å bli medlem av VATSIM!

Her er det ikke snakk om at man blir straffet om man gjøre noe man synes er gøy, flere ganger jeg har fløyet ganske så "sprellmann" på VATSIM, men så lenge jeg ikke er til øyebry for andre simmere ser det ikke ut til å være noe galt i det!

 

Kort sagt, er du ute etter realisme, bli medlem av VATSIM.

Er du ute etter å fly etter egne regler, hold deg til vanlig multiplayer eller holde seg til ATC som er "innbegygd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ler av hele suppa. For etter min mening så er denne ledelsen med de høye herrer i toppen til de grader overdrevet. De fleste brukere av Vatsim er amatører, og da blir det for dumt at folk i 30-års alderen skal drive dette her med stramme slipsknuter...

 

For FS er og forblir et dataspill, og må ikke forveksles med real life, men at det gir en grunnleggende forståelse i opplæringen av vordende piloter og flygeledere er det ingen tvil om...slikt sett er jo Vatsim meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...