Gjest Skrevet 6. januar 2000 Del Skrevet 6. januar 2000 Hva er den absolutt korteste flyruta??? ------------------ snorre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir Tveiten Skrevet 6. januar 2000 Del Skrevet 6. januar 2000 Den korteste flyruta går fra ENGM 01R til ENGM 19R. Det er for tiden Brattens U N S E I F som innehar konsesjonen på ruta, og den trafikkeres med en prototype av Airbus 3XX. Men sånn helt seriøst så tror jeg det er veeeeldig vanskelig å svare på det spørsmålet du stiller her.... Sjekk med Guiness, de må jo vite det? -Torgeir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Eriksen Skrevet 6. januar 2000 Del Skrevet 6. januar 2000 Heisann. Verdens korteste rute er BA872(ifølge BA magasinet for oktober) fra Westray til Papa Westray. Den tar 2 minutter og trafikkeres med en åtte-seters Islander. Ikke spesielt mye tid til å nyte flyturen akkurat [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ christopher eriksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 6. januar 2000 Del Skrevet 6. januar 2000 Boeing 737s korteste rute går fra San Fransisco Intl. til Oakland Intl. (over vannet). Den skal ikke ta så veldig lang tid den heller skulle jeg tro... Ha en god dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. januar 2000 Del Skrevet 6. januar 2000 Guiness ja.. leste litt der for noen år siden... begynner å bli en stund siden men trur at den korteste ruta er et tvilsomt propellfly mellom to øyer i stillehavet eller.no... vet ikke størrelsen på flyet.. vannfly kanskje..? Når det gjelder den korteste jetflyruta så trafikeres faktisk Oakland-San Francisco med jetfly flere ganger daglig! 2min i lufta eller no sånt no? Sikkert andre som kan utfylle meg bedre, detta var ord for dagen fra min side hvertfall.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Mvh. Asbjørn Gilje ------------------ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. januar 2000 Del Skrevet 6. januar 2000 Det må da være billigere å ta drosje enn å fly San Fransisco - Oakland. Skulle tro ruten er satt opp for flygale som oss. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] ------------------ Bent Marius Engseth 2476 Atna engsethn@online.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. januar 2000 Del Skrevet 7. januar 2000 Heisann Angående Sfo-Oak, enda billigere med Bart'en ( T-banen )mener jeg. Cirka 4 dollar. Ha en fin dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Olsen Skrevet 7. januar 2000 Del Skrevet 7. januar 2000 Heia. Jeg leste i guinness at verdens korteste flyrute hadde blitt fløyet på 56 sekunder en dag da det var bra vær. Den går sikkert fra Westray til Papa Westray som det ble nevnt i et tidligere innlegg. Korteste jetflyrute går fra San Fran. til Oakland. Vet ikke hvor lang tid det tar men det er jo ikke lange strekningen. Den blir trafikkert av Alaska Airlines. Men jeg tror det var en MD-8x maskin og ikke en 737 som fløy den ruta. Er ikke sikker men tror jeg leste det en plass... Hva er den korteste flyruta i Norge? Da mener jeg mellom flyplasser med asfalt eller betong. Ikke mellom Indre Kokoland og ytre Grusbaneland... Er det Vadsø-Kirkenes? Hilsen Meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 7. januar 2000 Del Skrevet 7. januar 2000 Jepp.. Vadsø-Kirkenes er jo kort, men Mehamn-Berlevåg, Florø-Førde, Sandane-Ørsta/Volda for ikke å snakke om Mosjøen-Sandnessjøen er ikke av de lengste de heller... disse er vel på 20-25NM alle sammen... Alle disse strekningene flyes som kjent av Widerøe... og da er det stort sett rett opp og rett ned... Fløy forresten Sandane-Ørsta/Volda en gang.. det tok vel ikke mer enn et kvarters tid fra Sandane til Båtvik NDB.. derimot lå vi der i holding i en halvtimes tid da... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image] Håkon ------------------ Håkon Brekke Aarøen (Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes) haakon@ringnett.no [Edited by Håkon Aarøen 07-01-2000.] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 7. januar 2000 Del Skrevet 7. januar 2000 Fløy en gang Narvik/Framnes - Evenes (den gang Widerøe fløy denne ruten) med Twin Otter. Ca. 18 DME hvis jeg ikke tar feil og flyturen tok hele 8 min! ------------------ Mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 7. januar 2000 Del Skrevet 7. januar 2000 Vet med sikkerhet at strekningen VADSØ-Kirkens uten mellomlandinger tar 10min (Står 15min i ruta) dette er en strekning på 18mil en vei som du kjører på ca 2timer [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] ------------------ Lars Christian Hansen lars.christian.hansen@c2i.net move.to/LCH78 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.