Gå til innhold

Korteste Rute


Gjest

Anbefalte innlegg

Den korteste flyruta går fra ENGM 01R til ENGM 19R.

Det er for tiden Brattens U N S E I F som innehar konsesjonen på ruta, og den trafikkeres med en prototype av Airbus 3XX.

Men sånn helt seriøst så tror jeg det er veeeeldig vanskelig å svare på det spørsmålet du stiller her....

Sjekk med Guiness, de må jo vite det?

-Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guiness ja.. leste litt der for noen år siden... begynner å bli en stund siden men trur at den korteste ruta er et tvilsomt propellfly mellom to øyer i stillehavet eller.no... vet ikke

størrelsen på flyet.. vannfly kanskje..?

Når det gjelder den korteste jetflyruta så trafikeres faktisk Oakland-San Francisco med jetfly flere ganger daglig!

2min i lufta eller no sånt no?

Sikkert andre som kan utfylle meg bedre, detta var ord

for dagen fra min side hvertfall.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Mvh. Asbjørn Gilje

------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

Jeg leste i guinness at verdens korteste flyrute hadde blitt fløyet på 56 sekunder en dag da det var bra vær. Den går sikkert fra Westray til Papa Westray som det ble nevnt i et tidligere innlegg.

Korteste jetflyrute går fra San Fran. til Oakland. Vet ikke hvor lang tid det tar men det er jo ikke lange strekningen. Den blir trafikkert av Alaska Airlines. Men jeg tror det var en MD-8x maskin og ikke en 737 som fløy den ruta. Er ikke sikker men tror jeg leste det en plass...

Hva er den korteste flyruta i Norge? Da mener jeg mellom flyplasser med asfalt eller betong. Ikke mellom Indre Kokoland og ytre Grusbaneland... Er det Vadsø-Kirkenes?

Hilsen Meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Vadsø-Kirkenes er jo kort, men Mehamn-Berlevåg, Florø-Førde, Sandane-Ørsta/Volda for ikke å snakke om Mosjøen-Sandnessjøen er ikke av de lengste de heller... disse er vel på 20-25NM alle sammen... Alle disse strekningene flyes som kjent av Widerøe... og da er det stort sett rett opp og rett ned... Fløy forresten Sandane-Ørsta/Volda en gang.. det tok vel ikke mer enn et kvarters tid fra Sandane til Båtvik NDB.. derimot lå vi der i holding i en halvtimes tid da... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image]

Håkon

------------------

Håkon Brekke Aarøen

(Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes)

haakon@ringnett.no

[Edited by Håkon Aarøen 07-01-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...