Magnus Wiik Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 I følge www.airdisaster.com var det en B737 fra Air Algerie på vei til Alger fra Tamanrasset. Siter
Helge Bø Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 En B737-200 vel og merke, en versjon som jeg mener er moden for skraphaugen forlengst Det er vel bare Ryanair og noen afrikanske selskaper som fortsatt bruker disse utslitte antikvitetene... Siter
Kurt B. Helgenes Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 Bruker ikke BA fortsatt noen??.. eller er jeg helt på jordet?:-p Siter
knut_ekerum Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 Ba (comair) bruker 737-200 og 727-200! Men de flyr bare innenriks i Afrika. og det er nok ikke bare Ryanair og afrikanske selskaper som flyr 737-200. Ganske mange selskaper faktisk. Og de siste 737-200'erne som ble bygget, var vel i slutten av 80-tallet. Siter
M.Steen Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 En B737-200 vel og merke, en versjon som jeg mener er moden for skraphaugen forlengst Det er vel bare Ryanair og noen afrikanske selskaper som fortsatt bruker disse utslitte antikvitetene... Og nok en gang tar luftfartseksperten grundig feil Her har jeg samla en liste over vestlige flyselskaper med 737-200 i flåten, den går ut ifra år 2002. Air Canada Zip Air Canada Jetz Ryanair WestJet Palmair European Air Charter Delta Express Olympic Airways Casino Express Frontier Airlines Alaska Airlines Air Mediterranée Air Malta United Airlines Dette er altså en liste jeg har samlet over operatører fra i fjor, og har også sett enkelte i år, så det dokumenterer at Helge Bøs påstand er ukorrekt. Det fins sikkert også mange fler. På tide med andre kilder enn VG ? Enkelte av disse har kanskje nå faset ut 737-200, men det kan vel kanskje bevises av mannen som kom med påstanden ? Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 Opprinnelig postet av Helge Bø: En B737-200 vel og merke, en versjon som jeg mener er moden for skraphaugen forlengst Det er vel bare Ryanair og noen afrikanske selskaper som fortsatt bruker disse utslitte antikvitetene... Du er jammen ikke mye oppdatert, Helge........... Siter
Morten Nelson Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Skrevet 8. mars 2003 Hvem er det som gidder å følge med på hvilke flyselskap som flyr 737-200? Siter
Gjest Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 http://www.jetphotos.net/census/listing.php?model=B737classic ¨ En ganske grei oversikt over 731/2 Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 Hvem er det som gidder å følge med på hvilke flyselskap som flyr 737-200? Iallfall ikke du og Helge tydligvis... Siter
Lars K. Rønes Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 Er 737-200 så dårlig hvis den er godt vedlikeholdt da? Greit nok at den er gammel, men dersom vedlikeholdet er bra, så er det nå vel ikke et så værst fly? Lars Siter
Morten Nelson Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Skrevet 8. mars 2003 Hvem er det som gidder å følge med på hvilke flyselskap som flyr 737-200? Iallfall ikke du og Helge tydligvis... Nei, det har du helt rett i. Gidder ikke å bry meg engang. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 Hvem er det som gidder å følge med på hvilke flyselskap som flyr 737-200? Iallfall ikke du og Helge tydligvis... Nei, det har du helt rett i. Gidder ikke å bry meg engang. Men burde jo være i alles interesse at dem som uttaler som om noe har fakta på sin side da... Siter
Helge Bø Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Og jeg snakker om selskaper som har B737-200 i operativ virksomhet, ikke i flåten. Det er fortsatt endel selskaper, som Hr.Steen så grundig påpeker, som eier fly av denne versjonen. Men de fleste er ikke i planlagt bruk, Alaska Airlines f.eks har fortsatt 4-5 737-200 i flåten, men de står for det meste på bakken i reserve. Og hvor blir disse gamle flyene av etterhvert? Jo enten så havner de på en eller annen graveyard, eller så flyr de mer eller mindre dårlig vedlikeholdt i Afrika eller Sør-Amerika. Det er ingen tvil om at man løper en større risiko ved å sette seg inn i et 25 år gammelt fly enn et helt nytt et. Her er man avhengig av at teknikere oppdager alle tendenser til materialtretthet, noe som ikke er et problem med nye fly. Derfor kan de like gjerne kalles flyvende skraphauger mener nå jeg...og det samme mener mange av flyselskapenes kunder, noe som er grunnen til at 737-200 er bortimot historie i Europa og USA. Siter
M.Steen Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Og jeg snakker om selskaper som har B737-200 i operativ virksomhet, ikke i flåten. Det er fortsatt endel selskaper, som Hr.Steen så grundig påpeker, som eier fly av denne versjonen. Men de fleste er ikke i planlagt bruk, Alaska Airlines f.eks har fortsatt 4-5 737-200 i flåten, men de står for det meste på bakken i reserve. Og hvor blir disse gamle flyene av etterhvert? Jo enten så havner de på en eller annen graveyard, eller så flyr de mer eller mindre dårlig vedlikeholdt i Afrika eller Sør-Amerika. Det er ingen tvil om at man løper en større risiko ved å sette seg inn i et 25 år gammelt fly enn et helt nytt et. Her er man avhengig av at teknikere oppdager alle tendenser til materialtretthet, noe som ikke er et problem med nye fly. Derfor kan de like gjerne kalles flyvende skraphauger mener nå jeg...og det samme mener mange av flyselskapenes kunder, noe som er grunnen til at 737-200 er bortimot historie i Europa og USA. Du har fremdeles ikke vist til noe dokumentasjon som bekrefter din påstand. Fordi du ikke så noen 737-200 på Schiphol og Frankfurt Main som du hevdet på IRC, betyr det at de ikke trafikkerer flyplasser i Europa og i USA ? Synes den blir i tynneste laget Helge. Ta f.eks. en titt på følgende tråd: http://forum.airpics.com/read.php?TID=15082 Men kanskje du kan avkrefte det som hevdes der ? Siter
Joakim Valkvæ Volle Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Ehem... Er det noen flyselskap som fortsatt flyr B737-100 da? Og er det ikke slik at B737-500 og B737-600 er overtagerene for B737-100 og B737-200? Siter
Aslak Iversen Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Air Algeries 737 ble bygget i 1983. Hovedårsaken til at du ikke ser 737-200 på de store flyplassene i Europa, er at de bråker for mye. Det er også en av grunnene til at de ble byttet ut. Selv med hushkits er de for støyende for mange flyplasser. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.