Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En B737-200 vel og merke, en versjon som jeg mener er moden for skraphaugen forlengst ""

Det er vel bare Ryanair og noen afrikanske selskaper som fortsatt bruker disse utslitte antikvitetene...

Skrevet

Ba (comair) bruker 737-200 og 727-200! Men de flyr bare innenriks i Afrika. og det er nok ikke bare Ryanair og afrikanske selskaper som flyr 737-200. Ganske mange selskaper faktisk. Og de siste 737-200'erne som ble bygget, var vel i slutten av 80-tallet.

Skrevet
En B737-200 vel og merke, en versjon som jeg mener er moden for skraphaugen forlengst ""

Det er vel bare Ryanair og noen afrikanske selskaper som fortsatt bruker disse utslitte antikvitetene...

 

Og nok en gang tar luftfartseksperten grundig feil ""

 

Her har jeg samla en liste over vestlige flyselskaper med 737-200 i flåten, den går ut ifra år 2002.

 

Air Canada Zip

Air Canada Jetz

Ryanair

WestJet

Palmair

European Air Charter

Delta Express

Olympic Airways

Casino Express

Frontier Airlines

Alaska Airlines

Air Mediterranée

Air Malta

United Airlines

 

Dette er altså en liste jeg har samlet over operatører fra i fjor, og har også sett enkelte i år, så det dokumenterer at Helge Bøs påstand er ukorrekt. Det fins sikkert også mange fler. På tide med andre kilder enn VG ? Enkelte av disse har kanskje nå faset ut 737-200, men det kan vel kanskje bevises av mannen som kom med påstanden ?

Skrevet

Opprinnelig postet av Helge Bø:

En B737-200 vel og merke, en versjon som jeg mener er moden for skraphaugen forlengst

Det er vel bare Ryanair og noen afrikanske selskaper som fortsatt bruker disse utslitte antikvitetene...

Du er jammen ikke mye oppdatert, Helge...........

Skrevet
Hvem er det som gidder å følge med på hvilke flyselskap som flyr 737-200?

 

Iallfall ikke du og Helge tydligvis...

Nei, det har du helt rett i.

Gidder ikke å bry meg engang.

 

Men burde jo være i alles interesse at dem som uttaler som om noe har fakta på sin side da...

Skrevet

Og jeg snakker om selskaper som har B737-200 i operativ virksomhet, ikke i flåten. Det er fortsatt endel selskaper, som Hr.Steen så grundig påpeker, som eier fly av denne versjonen. Men de fleste er ikke i planlagt bruk, Alaska Airlines f.eks har fortsatt 4-5 737-200 i flåten, men de står for det meste på bakken i reserve.

 

Og hvor blir disse gamle flyene av etterhvert? Jo enten så havner de på en eller annen graveyard, eller så flyr de mer eller mindre dårlig vedlikeholdt i Afrika eller Sør-Amerika.

 

Det er ingen tvil om at man løper en større risiko ved å sette seg inn i et 25 år gammelt fly enn et helt nytt et. Her er man avhengig av at teknikere oppdager alle tendenser til materialtretthet, noe som ikke er et problem med nye fly. Derfor kan de like gjerne kalles flyvende skraphauger mener nå jeg...og det samme mener mange av flyselskapenes kunder, noe som er grunnen til at 737-200 er bortimot historie i Europa og USA.

Skrevet
Og jeg snakker om selskaper som har B737-200 i operativ virksomhet, ikke i flåten. Det er fortsatt endel selskaper, som Hr.Steen så grundig påpeker, som eier fly av denne versjonen. Men de fleste er ikke i planlagt bruk, Alaska Airlines f.eks har fortsatt 4-5 737-200 i flåten, men de står for det meste på bakken i reserve.

 

Og hvor blir disse gamle flyene av etterhvert? Jo enten så havner de på en eller annen graveyard, eller så flyr de mer eller mindre dårlig vedlikeholdt i Afrika eller Sør-Amerika.

 

Det er ingen tvil om at man løper en større risiko ved å sette seg inn i et 25 år gammelt fly enn et helt nytt et. Her er man avhengig av at teknikere oppdager alle tendenser til materialtretthet, noe som ikke er et problem med nye fly. Derfor kan de like gjerne kalles flyvende skraphauger mener nå jeg...og det samme mener mange av flyselskapenes kunder, noe som er grunnen til at 737-200 er bortimot historie i Europa og USA.

 

Du har fremdeles ikke vist til noe dokumentasjon som bekrefter din påstand. Fordi du ikke så noen 737-200 på Schiphol og Frankfurt Main som du hevdet på IRC, betyr det at de ikke trafikkerer flyplasser i Europa og i USA ?

Synes den blir i tynneste laget Helge.

 

Ta f.eks. en titt på følgende tråd:

 

http://forum.airpics.com/read.php?TID=15082

 

Men kanskje du kan avkrefte det som hevdes der ?

Skrevet

Air Algeries 737 ble bygget i 1983. Hovedårsaken til at du ikke ser 737-200 på de store flyplassene i Europa, er at de bråker for mye. Det er også en av grunnene til at de ble byttet ut. Selv med hushkits er de for støyende for mange flyplasser.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...