Gå til innhold

Dornier 228 og 328 opperatører i Norge?


Baard Salvesen

Anbefalte innlegg

Ja! Det er Kato Air med base på Evenes og i løpet av våren 2000 begynner Artic Air med base i Alta/Kautokeino har fått konsjon på strekningen Kirkene-Vardø og flytypen er Dornier 228

Jeg vet ikke noe om Dornier 328 hvilke selskap som bruker denne flytypen.

Norving brukte Dornier 228 en gang på åttitallet da selskapet gikk konkurs.

Oddbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KATO har to stk. Dornier 228.

En Do 228-100 (HTB) med 16 seter som brukes mest på ruter i Nord-Norge. Den andre, en Do 228-200 (HTA) med 19 seter brukes som charterfly mellom Værnes og Brønnøysund for Statoil bl.a.

LN-HTA: http://www.airpics.com/dbimg/kato0002.jpg"'>http://www.airpics.com/dbimg/kato0002.jpg" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/dbimg/kato0002.jpg

LN-HTB: http://www.airpics.com/dbimg/kato0001.jpg"'>http://www.airpics.com/dbimg/kato0001.jpg" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/dbimg/kato0001.jpg

Kjell Arild

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at GuardAir har en dornier 228 (populært kalt for "styggingen". Mener og huske at Atle hadde snakket med en av flygerene på denne og spurt hvordan det var og vedkommende svarte noe sånt som:

Joda det er greit nok det, grei og fly men du vil helst ikke at noen skal se at du gjør det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stord Air anskaffet 328, og gikk konk. Hadde gleden av å fly med det en del ganger Skien - Bergen. Nydelig maskin, reine " mærssa" !! Guard Air opererer med 228, vel er den ikke verdens peneste, man skal ikke skue hunden på hårene :-) Har hatt noen turer med denne også, og synes det var en grei maskin også. Er forresten mye rare meninger blandt folk som reiser med fly. Vet ikke om det er generell flyskrekk som gjør at man ikke vil fly med forskjellige typer maskiner. Dornier 228 er ikke noen dårligere maskin p.g.a. utseendet. Lurer på om noen mener det samme om bussen man sitter på, det er forskjell på en rutebuss og en turbuss. Faktisk er det endel som reagerer på navnet på flyselskapene også :-) Jeg må ta både fly og helikopter for å komme på jobb, og flyr da som regel med Teddy Air ( Golden Air ), nå med Saab 340 og tidligere en del med Embraer.

Opplever at noen ikke vil fly med disse p.g.a. navnet !! Men hadde man satt seg inn i historien bak navnet, og visst hvor godt arbeid folkene bak selskapet gjør, og hvor tungt det må være å konkurrere mot de store, så ville man nok sett det i et litt annet lys. Og til slutt : turbulens og dårlig vær påvirker alle fly, store og små, det kjennes bare litt mer i de små :-)

MVH Svein LN-SEO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette flyet som blir disk. Det er jo litt merkelig.

Hmmm lurer på ossen det ser ut inne jeg. Det kan jo ikke være rare greiene.

Nesen er jo også lang. Gjerne det har løye mye [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

http://home.sol.no/~thtessem

Beklager evt. Skrive feil!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det ser ut som de fleste andre fly innvendig. Cabinen er litt mer "firkantet" bare, men det gir litt bedre plass innvendig. Igjen.. " man bør ikke skue hunden på hårene " [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/shocked.gif[/image]

Dette flyet virker som et godt og stabilt fly, det inntrykket sitter iallefall jeg igjen med etter de gangene jeg har flydd med det :-)

------------------

Svein LN-SEO

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kato Air har sluttet å fly ruter fra Evenes ettersom det ikke var nok passasjerer på disse rutene. Men de har fortsatt to Do228 som de bruker i charter-trafikk.

Lufttransport har også en Do228 som de opererer med på Svalbard (usikker på hva slags oppdrag de har der).

Har forresten hatt gleden (??) av å fly med American Eagle`s Shorts 360 fra Philadelphia til JFK for noen år siden. Det bråket MYE og dessuten var det en del turbulens (riktignok ikke flyets feil). Men morsomt var det!!

------------------

Mvh

Tom

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja, her tenker jeg jammen det er liv i Atle også, begynte og lure på om du var kapret av marsmenn nå.

Beklager feilsiteringen, syntes og huske det var dornier228 siden vi også snakket om det den kvelden (DET husker jeg ihvertfall [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image])

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, Godt nytt år(tusen) til alle, må vi alle overleve både russerenes atomkraftverk og raketter i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er vidunderet: [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image]

 

http://www.airliners.net/open.file?id=57966"'>http://www.airliners.net/open.file?id=57966" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=57966 og http://www.airliners.net/open.file?id=46911"'>http://www.airliners.net/open.file?id=46911" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=46911

 

godt nytt år!

Håkon

------------------

Håkon Brekke Aarøen

(Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes)

haakon@ringnett.no

[Edited by Håkon Aarøen 30-12-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUFF står faktiskt for Bif Ugly Fat FUCKER [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Det stod i Top Gun

OK, selvom mitt spørsmål nå utviklet seg til et HEEELT annet topic, så takker jeg for svarene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg har kanskje den ELSDTE PC'n i Norge og verden (FAKTISK) en 75MHz 32RAM fra 94-95...så...den tror jeg ikke kommer til å overleve Y2K...

ser dere på den andre siden! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

------------------

MVH

Baard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, selvom mitt spørsmål nå utviklet seg til et HEEELT annet topic, så takker jeg for svarene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Ja, Baard, helt enig med deg der (var jo selv også med på det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image], men det viser jo bare at diskusjonslysten er stor [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Baard !

Nå får du jammen gi deg ! Snakker om at en 75 Mhz er den eldste maskinen i verden ! Jaja, hør på denne da:

486 25 Mhz

8 Mbram

Ca 300-400 MB harddisk

1 MB skjermkort

Windows 95

Du kan jo tippe hvor fort det går... (Opp mot 5 min på å få starta den opp.) Maskinen har i tillegg vært oppgradert mange ganger. Den starta faktisk som 286. Slå den du ! Jeg vet ennå ikke hvordan den har takla overgangen til År 2000, men jeg tror det går bra.

Hilsen Ole Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...