Gå til innhold

Spottermuligheter på SOLA(SVG)


Kristian Viken

Anbefalte innlegg

Sola er ganske kjedelig.

Du har My Travel (rett meg hvis det er feil) på søndag som flyr til Spania, ellers er det kjedelige SAS, Braathens, Norwegian, Widerøe, KLM ......

 

Skal du spotte , så gjør det når de bruker rwy 36 (sjelden).

Da parkerer du ved siden av stranda og har god utsikt mot rwy og innkommende fly.

Rwy 18 (den brukes mest) ligger rett ved siden av veien, så her får du ikke spotte mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du se på fly som lander på RWY36 vil jeg ihvertfall ikke parkere ved stranden. Derimot hvis RWY11 brukes ville jeg parkert ved stranden

 

 

Hvorfor ikke ?

Han kjører den andre veien til Flyplassen (den som går til Ølberg) og så parkerer han bare rett ved siden av rwy 36 (det er et lite parkeringsfelt der borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Georg Korycki:

Skal du spotte , så gjør det når de bruker rwy 36 (sjelden).

Da parkerer du ved siden av stranda og har god utsikt mot rwy og innkommende fly.

Rwy 18 (den brukes mest) ligger rett ved siden av veien, så her får du ikke spotte mye.

 

 

 

Han kjører den andre veien til Flyplassen (den som går til Ølberg) og så parkerer han bare rett ved siden av rwy 36 (det er et lite parkeringsfelt der borte)

 

Ovennevnte to sitater er noe av det mest villedende jeg noen gang har sett, her stemmer ikke noe """" (ikke vondt ment...)

 

RWY18<->36 er den mest brukte stripa på ENZV!

Andre veien til flyplassen?? Det går da vitterlig flere veier til flyplassen, det er jo en smule avhengig hvor du kommer fra.

 

Uansett: Beste spotterplass er på vestsiden av RWY 18 (ved Braathens Trainingcenter, Cargo, flyklubb, Lufthavnforvaltningen osv.). Noen spesielt fin spotterplass ved RWY 36 tror jeg ikke finnes hvis man tar utgangspunkt i spotting fra bil. Hvis noen har tenkt å følge Georg's råd og parkere bilen ved stranda for så å gå til fots opp til RWY36, så klarer du neppe det på under et kvarter....... én vei ""

 

RWY11 har en fin liten plass helt nede på stranda, men denne rullebanen er ikke ofte i bruk for annet enn helikoptre (derimot er den glimrende å spotte fly fra når det blåser stikker og strå fra østlig retning, da hender det nemlig at 11 er åpen). RWY29 har ikke noen fine spotterplasser hvis man tar utgangspukt i spotting fra bil.

 

Wow, mitt innlegg nr.: [color:"red"]500[/color] dette her!!! """"""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Du har nok rett at jeg er ikke god i å forklare veier, hehe """"""

 

Men men... det finnes alikevel en plass rett ved siden av rwy 36 (jeg vet det, for jeg var der for 1 mnd siden) , hvor man kan parkere bilen, GÅ ut av bilen og spotte fly som lander på 36.

 

Skal ta bilde neste gang jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Du har nok rett at jeg er ikke god i å forklare veier, hehe

 

Men men... det finnes alikevel en plass rett ved siden av rwy 36 (jeg vet det, for jeg var der for 1 mnd siden) , hvor man kan parkere bilen, GÅ ut av bilen og spotte fly som lander på 36.

 

Skal ta bilde neste gang jeg er der.

 

Ikke no' problem, Georg! ""

Du har nok rett i at det går an å finne en plass til bilen ved RWY36, jeg vet hvor de er jeg også, men det er en smule kronglet å komme seg dit i forhold til RWY18 plassene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav har rett når det gjelder beste spotterplass for bane 18, der står ofte spotter-biler på rekke og rad inntil gjerdet.

 

Når det gjelder bane 36 så finner man den beste plassen ved å kjøre inn på grusveien mot den enslige stakkars privatboligen, forbi den og videre inntil en låst port til flyplassområdet stopper deg. Der har man bra oversikt, og kan stå i fred.

 

Men det er sant at det kan bli kjedelig i lengden på Sola, stort sett 737's og noen Dash8 å se.

 

Jeg er der ute på spottetur av og til, hvis noen vil bli med så bare send meg en mail ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Men det er sant at det kan bli kjedelig i lengden på Sola, stort sett 737's og noen Dash8 å se.

 

Forsåvidt enig i det, det kommer litt an på hvilken tid på døgnet man er der. På den annen side så er det ikke nødvendigvis bare flytypene som interesserer, men også miljøet på en flyplass og ikke minst den gode og særegne duften av forbrent jetfuel (jada, det høres sikkert sykt ut, men jeg liker faktisk den duften """"). """"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...