Gå til innhold

Flyin pågår i Norge NÅ


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Tja, las oss ta en liten debrief her.

 

Det begynte ganske seigt, jeg satt som ENBR_V_TWR, og hadde en avgang. Det var det. Etter en stund blei jeg kontakta av Einar som sa at det var litt mer trafikk på ENGM_V_APP så jeg kunne flytte over der visst jeg ville. Der var det to fly når jeg kom på. Når jeg var ferdig med de var det over en time uten fly. Så kom det plutselig tre fly nesten helt samtidig, og de landet med 3-4 minutters mellomrom, helt etter boken (må få lov til å skryte litt "[blink]" ).

 

Og det var det jeg hadde av trafikk. Kom visst et par fly til på ENBR. Såg ut til at ENZV hadde hovedtyngden av fly. Flesland hadde omtrent som på en vanlig dag, og eg tror ENGM hadde ferre fly enn på en vanlig dag.

 

Men på det meste under flyinnet telte eg 18 fly i Norge, og selv om det ikke var allverdens trafikk så hadde eg det veldig gøy. Det frister til gjentakelse fra min kant, men da bør det kanskje være flere piloter som flyr på de flyplassene som skal flyges til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg får vel komme med et synspunkt jeg også. Nå skal man ikke klage, men jeg må få si at jeg er skuffet over deltakelsen i dag. Takk til de som kom og tok en flytur, dere berget kvelden, men en stund satt jeg og lurte på om jeg skulle avslutte hele flyinet i stedet for å holde en mengde posisjoner bemannet. Det er jo ikke særlig hyggelig for de som setter av kvelden til å være ATC og så kommer ingen og flyr. Når er vi kanskje blitt for godt vant etter vinterens og vårens evenement. Vi skal prøve en gang til i oktober og da håper jeg på bedre oppslutning. Kanskje ikke sommeren helt har sluppet taket enda.

 

Ivertfall, takk til ATC og piloter som var med i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg tror det må gjøres MYE større blest om et slikt arrangement for å få folk til å putte det inn i planen. Oppslag på førstesider i minst et par uker må til for å konkurrere med all annen støy i nyhetsbildet.

 

Jeg husket det tilfeldigvis i helgen, men da var ukeplanen allerede lagt, så jeg hadde ikke mulighet. At det ikke sto dato på VACC sine sider hjalp jo heller ikke.

 

Det er veldig bra at neste flyinn allerede får omtale på forskjellige steder, så jeg håper folk vi stille opp igjen! "[smil]"

 

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at det må reklameres om flyin. Men dette flyinet var annonsert allerede 29. august her på forumet. Videre var det omtalt 4. okt. 5. okt. og det var lagt ut link til VACCNorway's hjemmeside. At det ikke stod noen dato på den siden var jo synd, men hadde folk vært interesert hadde de spurt her på forumet om dato eller sendt meg en mail. Vel nok om det.

 

Om det er torsdag, fredag, lørdag eller annen dag tror jeg kan spille en viss rolle, men ikke så mye at det ikke skulel dukke opp flere. Vi har tidligere hatt en undersøkelse om aktuelle dager og da var det søndag som ble foretrukket. Det vil alltid være noen som foretrekker andre dager enn det som blir valg som flyin dag. Vi kommer derfor til å arangere flyin på litt ulike dager, men hovedsakelig søndager.

 

Vi kan jo ta en generell diskusjone her og nå om hva som passer best og ikke passer.

 

Når det gjelder reklamering så vil det til hvert flyin være egen webside, det vil ligge link på eventsiden til VACCNorway og jeg skal få lagt det inn i kalenderen her på FS.no. Samt at det blir en topik i forumet her. Noe mer reklame greier ikke jeg å få til.

 

Det går ann for alle å sjekke eventsiden av og til. Der vil det nemlig ligge linker og info til andre flyin som skjer rundt omkring.

 

It's up to you pilots !! "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personligt ville jeg have svært ved fredag, men nu afhænger det hele jo heldigvis ikke af mig... "[blink]"

Det der are slår mig, er hvor lang tid i forvejen I har brug for at kende til et fly-in. Kræver det virkelig to-tre ugers planlægning, at sætte sig i cockpittet.

Kunne det evt være en god ide, at (de scandinaviske) divisioner af både VATSIM og IVAO lavede en mailigsliste, hvor man så kunne melde sig på, og forskellige informationer, ud fra ens ønsker. Det kunne fx. være events, nye procedurer, generelle nyheder.

 

God weekend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Einar Halvorsen:

Jaja, jeg får vel komme med et synspunkt jeg også. Nå skal man ikke klage, men jeg må få si at jeg er skuffet over deltakelsen i dag.


Okay.. jeg synes ikke ukedager er noen spessielt bra dag å ha sånnt på.. er da man har flest andre ting å gjøre, trening, arrangementer osv.

Fredag er jo en ukedag..men for min del så er det som skjer etter 1405 på fredager helg.. hehe

Synes egentlig ikke fredag er så bra heller.

 

Søndag er vel den ideèlle dagen etter min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Einar Halvorsen:

Når det gjelder reklamering så vil det til hvert flyin være egen webside, det vil ligge link på eventsiden til VACCNorway og jeg skal få lagt det inn i kalenderen her på FS.no. Samt at det blir en topik i forumet her. Noe mer reklame greier ikke jeg å få til.

...eller hva med å få denne infoen på forsiden av fs.no?

 

Jeg veit med meg selv at jeg meget sjelden er på EVENTS sidene på vaccn. Det samme gjelder for kalenderen på fs.no.

Men derimot så scroller jeg daglig ned hele forsiden på fs.no. Så hva hvis Dag hadde laget en egen "bolk" med oversikt over flyin på forsiden, med link til infosider? Da hadde iallefall jeg fått det med meg...

 

Bare en ide fra min side "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...