Gå til innhold

NEED HELP FROM YOU...


Jan Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen. Håper Dere alle har hatt en fin sommerferie.

 

Vi skal i den nærmeste fremtid ha Senior Controller (SC) test i Norge, og derfor trenger jeg mellom 15 - 20 piloter med gode kunnskaper om onlineflyging, prosedyreflyging etc.

 

Testen vil foregå i tre forskjellige intervaler, nærmere informasjon vil bli gitt til de av Dere som blir valgt ut til å være med. Dere vil få hver dere flightplan som skal fly`s, denne vil være forhåndsbestemt mellom Pilot-Examiner.

 

Noen av Dere skal fly AMBULACE, Noen VIP, Noen IFR, Noen VFR, noen MILITÆRE flight`s

Noen av Dere vil bli valgt til KUN å benytte TEXT, i perioder av Testen

Informasjon om opplegg vil bli gitt individuelt til hver av pilotene med informasjon om hva som skal utførers.

Dere vil få infoen ca 10 - 12 dager før selve testendagen.

 

Testen vil nok ta noen timer så du må kunne sette av tid til dette, hvor lang tid, det for jeg kommer tilbake på.

 

Dette vil foregå i Sør-Norge på VATSIM nett, og under selve testen kan det hende at Deler av Sør-Norge vil bli "stengt" for annen trafikk, som da ikke har direkte tilknyttning til selve testen.

Jeg ber om forståelse for dette fra dere andre som også vil fly denne dagen, men vi skal nok kunne finne løsninger for Dere også...

 

Denne Ratingen er en ekselent høy rating - kandidaten må tilnærmet ha kunnskaper som en "Real ATC", så her vil dere få ekselent Air Trafikk Controll, under veldig forskjellige situasjoner, mye trafikk, og med uforutsette ting som kan/skal skje underveis.

 

 

Jeg trenger også ekstra ATC Controllere på "Standby" (2 - 4 stk) under testen, disse vil få helt spessielle oppgaver under selve testen. Mere sier jeg ikke NÅ.. Hvem som får bli ATC, velges ut ifra de som melder sin interesse, resten skal fly..

 

Så kom igjen, DETTE MÅ DERE VÆRE MED PÅ .

Meld din interesse, ved å sende meg en mail

jan@vika-trading.noeller mail i signaturen

Merk i Emne/Subject CPT-test

 

 

Du vil da bli kontaktet etter en stund med informasjon om hva du skal gjøre og hvilket fly du skal fly under testen.

 

Jeg håper og regner med at så mange som murlig er villig til å være med på dette, og hjelpe til å stresse kandidaten slik at testen blir så realistisk som mulig, og sist men ikke minst at vi får kandidaten gennom nåløyet til VATSIM og godkjent som Senior Controller.

 

Takk på forhånd .

 

 

Med hilsen

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

accnor5@vaccn.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Kristiansen:

Vi skal i den nærmeste fremtid ha Senior Controller (SC) test i Norge, og derfor trenger jeg mellom 15 - 20 piloter med gode kunnskaper om onlineflyging, prosedyreflyging etc.

Hvorfor ikke uerfarne? Denne ATC'n må da kunne hjelpe de som ikke har så mye peiling på prosedyre- og onlineflyging?

 

Ellers høres jo dette supert ut. Hadde vært artig å vært med på "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir skikkelig opplegg her slik at f.eks folk som flyr ambulanseflight skriver "STS/HOSP" i remarks osv.? Da blir det i hvert fall mest mulig "real life".

 

Er det forresten mulighet for å fly 'calibrationflight' med tester som vinkel- og kursbreddemåling <<level flight>>, retthetsprøve/kurskontroll <<low approach>> og bredde/klareringskontroll <<crossover flight>> av ILS

retningsfyr/glidebane (LLZ/GP)? Alt dette her bare på gøy da selvfølgelig!

 

[ 23-08-2002, 17:08: Endret av: Kenneth Lima ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm:

quote:

Opprinnelig postet av Jan Kristiansen:

Vi skal i den nærmeste fremtid ha Senior Controller (SC) test i Norge, og derfor trenger jeg mellom 15 - 20 piloter med gode kunnskaper om onlineflyging, prosedyreflyging etc.

Hvorfor ikke uerfarne? Denne ATC'n må da kunne hjelpe de som ikke har så mye peiling på prosedyre- og onlineflyging?

 

Ellers høres jo dette supert ut. Hadde vært artig å vært med på
"[smil]"
ja, godt spørsmål! Hvis dette er sikkelige flinke ATC, så så da bør det ikke være noe problem å ha litt nye folk i lufta?

 

Tilnærmet som real ATC? Dette tviler jeg litt på da det er vel litt mer avansert det de driver enn dette vi holder på med da "[smil]"

 

jaja, lykke til...

 

--------------------------

 

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[/qb]

ja, godt spørsmål! Hvis dette er sikkelige flinke ATC, så så da bør det ikke være noe problem å ha litt nye folk i lufta?

 

Tilnærmet som real ATC? Dette tviler jeg litt på da det er vel litt mer avansert det de driver enn dette vi holder på med da "[smil]"

[/QB]

Regner med det er Fraselogi og prosedyrer det er snakk om når man sier tilnærmet Real Life. Og da blir det riktig. KAn man prosedyrene og korrekt språk er det jo kun systemene som skiller en simmer fra en flygeleder?? (eller hur???)

 

[ 23-08-2002, 20:19: Endret av: Arne Øverland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arne Øverland:

[/qb]

ja, godt spørsmål! Hvis dette er sikkelige flinke ATC, så så da bør det ikke være noe problem å ha litt nye folk i lufta?

 

Tilnærmet som real ATC? Dette tviler jeg litt på da det er vel litt mer avansert det de driver enn dette vi holder på med da "[smil]"

Regner med det er Fraselogi og prosedyrer det er snakk om når man sier tilnærmet Real Life. Og da blir det riktig. KAn man prosedyrene og korrekt språk er det jo kun systemene som skiller en simmer fra en flygeleder?? (eller hur???)[/QB]

 

Så hvis man blir satt inn i systemet så kan er man klar for det real thing? Jeg bare spurte jeg, har litt vanskelig for å tro det men....

 

----------------------

 

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette skal gjennomføres, bare ha litt tålmodighet.

 

Det er en god del planlegging i forkant, alt skal være planlagt, pilotene får egne Flight-plan etc., og nødvendig informasjon om hva den piloten skal gjøre under selve testen. Kandidaten skal ha FP`ene en uke i forkant av selve testen.

De fleste typer flighter, prosedyrer, og uforutsette ting vil bli prøvd simulert i denne testen.

 

Jeg regner med å kunne ha informasjon til Dere piloter som har meldt deres interesse i løpet av denne uke, eller like over helgen. Standby!!

 

Eksakt dato for selve testen er ikke satt ennå, det kommer jeg tilbake på.

 

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...