Gå til innhold

TA.

Members
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    1

TA. vant sist dagen den 13. juni

TA. hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

61 Excellent

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Sist men ikke minst, så hadde A-hus og Strømmen Storsenter vært prikken over I'en for Lillestrøm og omegn for denne omgang. Mine bilder er nok ikke noe bra utgangspunkt, men lagt ved for å lufte ideen om hva som er veldig merkbart selv fra høyde. De generiske byggene som MSFS har i dag er noe dekkende, men det føles noe "off" ut.
  2. Innflyging R12/uflyging R30 Det ligger blant annet et større Maxbo-bygg og Plantasjen ved Hellerudsletta, rett over E6 og Olavsgård. I tillegg store høyspentledninger. På andre siden, mot vest ligger derimot Skedsmokorset og alpinbakken deres Nylendlia skisenter.
  3. Innflyging til R30 Her er det mye, blant annet Åråsen stadion, LSK-hallen og de små åpne arenaene rundt. I tillegg på et jorde ser det også ut til at det er satt opp noe som ligner et Jagerfly.
  4. Fetsund - Bru(ene) Muligens det rapporteringspunktet alle bruker, men som ikke eksisterer som et offentlig punkt - også kjent for å feilaktig siteres som long-final selv om det ikke er lengre enn 4NM fra rullebanen. Uansett alltid trivelig, og ikke minst enkelt, å se begge broene, enten man ligger lavt eller høyt.
  5. Right downwind runway 12 Når man ankommer Kjeller via Svelle, eller Haukåsen, er det naturlig å legge seg midt over Nitelva. Det første man legger merke til er de nye byggene som har dukket opp i stor hastighet, men også litt eldre bygg som Varemessa er et sikkert kjennemerke. I tillegg har vi Thon Hotel Arena, DNB Lillestrøm (stort hvitt bygg) og Scandic Lillestrøm, omfavnet av noen boligblokker like ved. Like til venstre igjen har vi Lillestrøm Togstasjon, Helsebygget og bussterminalen - som alle setter et lite preg. De tre broene som knytter sammen Strømmen, Rælingen og Lillestrøm er
  6. To store piper med røyk, sørøst av Kjeller. På right downwind runway 30 er det et par ting man kan bruke som visuelle referanser, dette er to større piper som er plassert hos Akershus Energipark (like ved IFE Hynor Hydrogren Technology Center). Reaktoren hos IFE Nesten midt-downwind, ligger reaktoren hos IFE. Et hvit silo-lignende objekt, som nå forøvrig dekommisjoneres og alltid har hatt et overfly-forbud. Den er en del av en større forskningspark til blant annet IFE, FFI og NiLu. Den er greit å se, for å kunne legge seg korrekt til høyre på downwind, enten man flyr ut eller inn t
  7. Hei, beklager, ble nokså opptatt like etter jeg postet denne tråden - men fikk dog tatt noen bilder av det jeg synes mangler etter å ha flydd utallige innflyginger og utflyginger i dette området. Legger ved bilder post for post, for ryddighetens skyld. Bildene tatt i fart med en iPhone XR er dessverre ikke mye å skryte av.
  8. Intensjonen med denne tråden er at utviklere kan bidra til å virkelighetsgjøre Lillestrøm, og øke realismen rundt Kjeller flyplass, en flyplass som "Kjellergutta" har klart å gjøre til noe som ligner virkeligheten - både fra nærheten og en god del steinkast unna. Det er en god del visuelle referanser jeg som instruktør personlig savner i området, og i tillegg noen mer kjente merker, som fort vil være med og gjøre hele opplevelsen syd for Gardermoen mot Oslo til en veldig virkelighetsnær opplevelse. Jeg legger i første omgang ut bilder av det som jeg synes er essensielt og merkbart at
  9. Det ble en merkbar forskjell nå mtp. performance, så godt jobbet! Det at man har fått Circle K og McDonalds er virkelig små detaljer som gjør store forskjeller. Jeg tror vi alle setter stor pris på arbeidet som blir lagt ned, og det er spennende hva dere som kan dette, faktisk får til. Det som skiller Kjeller flyplass på MSFS fra virkeligheten er egentlig små detaljer. Dette er ting som: Fuel-anleggene. Taxistripene burde hatt mer wear & tear. Hangarene hos forsvaret er i overkant store. DA40NG utenfor Oslo Flyveklubb burde vært fjernet, da den er uvirke
  10. En veldig spennende guide, og veldig mye bra her. Noen små korreksjoner her i prosedyrene, bare for å gjøre det litt mer virkelighetsnært. LNAV og VNAV settes etter å ha gått gjennom performance, altså ikke ved take-off. Transponder går fra STBY til ALT ON ved "cleared line up". Viktigste knappen: "warn cabin" med 2 chimes på seat-belt sign. After Take Off prosedyre gjøres etter man har satt STD, og blir som regel trigget av "flaps up" Landing lights går av egentlig rett etter take-off, samme gjelder logo. Eneste som skrus av ved 10.000' er seat-belt sign
  11. Fantastisk førstegangs release! Alle bygg er til å kjenne igjen, det føles autentisk. Det er kjempe flott at man får gjort dette for GA-miljøet. Likevel feedback til scenery: Fuel-anlegget nærmest bygget står feil vei, må roteres 90 grader, og størrelsen i overkant stor. (Ref tidligere vedlagte bilder.) Taxiskilt, og informasjonsplate, må krympes. Ingen av taxipads har H på seg i dag, som det vises på MSFS ENKJ. Kun 2 vindpølser, en ved helipads og en på vest-siden av flyplassen på militæret sin side. Tallene 30 er noe misfarget, et har gul farge, det andre
  12. Jeg lister ned noen av de tingene jeg personlig ønsker å se. Lillestrøm Thon Hotell og byggene i nærheten Togstasjon Bussterminal Åråsen stadion Atomreaktoren (som nå er under dekomissjonering) på IFE Lørenskog Haukåsen (med faktisk modell og bilder.) Skibygget på Lørenskog. A-hus med bygg, helipad og pipene. Røverkollen tårn Losby Gård Oslo: Tryvannstårnet Oslo helikopterplass, Taraldrud Tusenfryd I tillegg hadde Marker Vindmøllepark v/ Ørje vært svært interessant å få til!
  13. Hei, En ny samletråd der vi lister opp ideer til visuelle landemerker, som kan være til inspirasjon for dyktige utviklere her på vårt forum å vekke til liv. I denne omgang med fokus på Viken, som er nokså stort. Intensjonen er å få frem alt som er gjenkjennelig i områdene - enten man vanligvis legger merke til dette som pilot, i baksetet på et fly eller at du føler det er såpass vesentlig og relevant, at det burde inkluderes.
  14. Dette er over all forventing! Dette er mer solid enn mye av paywares jeg har kjøpt gjennom tidene. Å ha noen Kjeller-kvelder burde vi absolutt få til, om det så er et "lukket arrangement" eller åpent for alle. Godt jobbet!
×
×
  • Opprett ny...