Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 31. jan. 2023 i alle områder
-
..... når man tilfeldig møter på likesinnede . Var opptatt med å "teste" Spit`n, og hva var mer naturlig flyplass enn Duxford. Som vanlig var det ingen andre å se i lufta, så jeg konsentrerte meg om trim, throttle og turtall, da jeg plutselig ble ops på en bevegelse til høyre bak meg. Og sannelig, der gled det opp på siden av meg en Spitfire av samme modell som min !? I ro og mak fulgte vi hverandre en halvtime, før vi begge landet på Duxford. Og enda bedre, mens vi stod på gressbanen på Duxford, så dukket det opp enda en Spitfire, og ei stund var vi tre Spit`er som hærjet over Duxford ( men det klarte jeg ikke å få bilde av....). Kjempeartig. -Joda, jeg vet jo at det foregår fellesflyvninger med ymse flyinteresserte, men det har jeg enda til gode å få med meg. Derfor var det ekstra hyggelig med dette tilfeldige møte med andre warbird-entusiaster , på selveste Duxford .7 points
-
3 points
-
Har også denne i DCS, tror de er ganske jevnbyrdige i kvalitet. Liker denne i MSFS faktisk litt bedre etter siste oppdatering.2 points
-
I Warszawa holder Jet Story til. Jet Story er et charterselskap som opererer en variert flåte av jetfly til folk med mer penger enn meg selv, samt noen helikoptre og et gullegg. En PC12! Jeg så denne flere ganger da jeg bodde og pendlet fra Warszawa til Oslo, og har alltid vært svak for flyet. Omsider gikk jeg til innkjøp, og selv om jeg ikke har korrekt bemaling så har jeg lett frem den repainten som ligner mest på SP-ZIW. Denne dagen flyr vi fra Warszawa EPWA Flugplats Sankt Johann in Tirol LOIJ. Det interessante med Østerrike er at selv små flyplasser uten noen som helst rutetrafikk eller fancy fasiliteter gjerne har en eller flere RNP-innflyvninger. Sankt Johann er intet unntak. Så her er det en spenstig RNP-A innflyvning som avsluttes VFR. Utenfor VIP-terminalen i Warszawa står dagens maskin tanket opp og klar. Det er fire pengesterke polakker som skal til Tyrol på skiferie som skal transporteres i dag. PC12 med en gedigen bakdør er helt perfekt til denne typen turer, da lasting av stor og uhåndterlig bagasje går lett som en plett. Oppstart utføres kjapt, og vi klareres til intersection departure fra bane 29 med påfølgende radar vectors. Med climb speed på 150 knop er vi uønsket på "SID'ene". Vi liner opp på bane 29 og venter på et par ankomster før vi går på! Vi roterer ved ca. 75 knuter og klatrer til 1000 fot før vi setter climb power etter flapsene er dratt på plass. Vi blir så klarert direkte til første waypoint og legger Warszawa bak oss. Vi sikter på spenstige FL280 i dag! Vi klatrer ved med 150 knop frem til FL180, så 140 knop til vi kommer til rundt FL250 før vi reduserer til 130 knop. Det går ikke fort, men det er et imponerende fly! Pent er det også! Godt inne i Tsjekkisk luftrom. Vipps begynner vi å se fjell! Her i Slovakisk luftrom om jeg husker riktig. Vi kom litt sent i gang med descent, så det ble litt bråere enn planlagt, men ikke noe problematisk. Det er utrolig kult hvor godt man kan styre farten under descent med turboprop! Her mener jeg vi nettopp hadde fløyet over Salzburg. Det har vært litt konflikterende metarer å oppdrive, så det ble plutselig innsett at været i Sankt Johann var mye dårligere enn først ventet. Vi regnet med en straight in til bane 13 med lett vind i nesa, men innså at vi måtte ta en runde inne i dalen, samt forvente kraftige vinder fra alle retninger. Det var vel opp i 25-30 knop i kastene mener jeg. Tørner inn ved IAF. GPS'en ville ikke fange opp GP her, (RXP 750 med gammel database, så kanskje derfor), men været var jo upåklagelig, så det var null problem. Fortsatt litt vind, men stabilt. Så ble det rett og slett så ille så jeg helt glemte å ta bilder. Vi ble kasta frem og tilbake, opp og ned. Men vi klarer å line oss opp på et vis. Wops. Etter 4-5 landinger (kengeruhopp) kommer vi oss ned i en bit. Backtracking. Skjelvne og brisne etter noen drammer underveis sjangler de polske herremennene seg ut og inn i en taxi. Vi planlegger turen videre Takk for at du ble med!1 point
-
1 point
-
Et fantastisk fint scenery, og attpåtil gratis 😊 . Det naturlige midtpunktet for warbirds, både real og sim.1 point
-
1 point
-
Det er mer antakelig mer spillmotor problem enn SDK problem, så jeg har bugrapportert det via zendesk og vanlig forum. Kan håpe på svar i dev Q&A på twitch på onsdag ( i morgen)1 point
-
Du frister, Ernst! Det ser ut til at jeg må bruke handlekortet. Har spit'n i DCS, men det kunne jo vært artig å ha en I MSFS også.1 point
-
Så artig, det kan godt være at flere Spitfire-entusiaster oppsøker ærverdige Duxford for å fly denne modellen. Det burde være mulig for flere å enes om et tidspunkt, hvor likesinnede møtes for å fly Spitfire / warbirds ( gjerne på Duxford ) ?1 point
-
Fine bilder, det samme skjedde meg for et par dager siden, virker som det er ekstra mye aktivitet der etter hver oppdatering av Spitfiren 👍1 point
-
1 point
-
Såvidt meg bekjent finnes det ikke tog og slikt enda. Er vel mer eller mindre bekreftet at tog kommer etterhvert. Ting som t-baner, mennesker og annet liv i gatene....det er nok enda noen år til før vi ser slikt i en flysimulator1 point
-
1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00