Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 07. mars 2022 i alle områder

  1. Hvis du prøver input viewer som jeg linket over så vil du kunne se hvordan MSFS tolker totalsummen av alle tilkoblede kontroller etter å ha tatt hensyn til sensitivitet, deadzone og andre instillinger. Det er lettere å vurdere med den enn å se på yoke i cockpit. Den hvite firkanten skal være i senter når du slipper stikka. Det hvite krysset viser trimposisjon for elevator og aileron. Den hvite firkanten på bunnen er rudder. Et veldig vanlig problem med t.16000 familien er at twist-rudder feiler. Den bruker et svakt potentiometer som ikke er egnet for den oppgaven. Aileron og elevator derimot bruker magnetiske sensorer som skal være svært stabile. Pakkes ut til community mappa og åpnes ved å klikke på den nye knappen i knapperaden.
    2 points
  2. Ny oppdatering fra Robert hos PMDG: https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/164394-07mar22-developers-update-for-pmdg-737-for-msfs-a-dusting-of-little-things
    2 points
  3. Normal climb power er full throttle da det gir best motorkjøling på C172 ifølge de POH jeg har lest. 70-80 kts climb gir da nok motstand på propell til å holde RPM nede i grønt bånd. https://wayman.edu/files/C172S-G1000-POH.pdf her er et eksempel (side 4-19). (Jeg er ikke pilot så korriger meg gjerne)
    1 point
  4. Hvis motoren i default C172 går med 2360 rpm i climb på full gass så må det være noe galt med throttle eller oppsett. For å komme ned i 2360 rpm i 80 kts climb må jeg trekke throttle tilbake til 80%. Veldig mange instillinger er lagret i kontoen (cloud save), ikke i useropt.cfg, blant annet alle kontrollerinnstillinger, så det er tvilsomt om en reinstall vil hjelpe på dette. Foreslår at du prøver en addon som heter input viewer. Den kan vise deg de effektive verdiene på de grunnleggende kontrollene. https://flightsim.to/file/14925/input-viewer
    1 point
  5. Husk å gå inn i assistance og skru av alt du ikke vil ha på av autoflyging, det er mye som kan kødde det til der inne.
    1 point
  6. Flight modell burde alltid stå på modern i MSFS.
    1 point
  7. Må være noe annet galt hos deg. Jeg har en T16000 og den er dønn stabil både på throttle og trim. Litt overfølsom på høyderor-trim, men ut over det fungerer den ypperlig. Har du forsøkt å nullstille profilen til kontrollerne inne i simulatoren? Min er satt opp så og si out-of-the-box og fungerer helt fint uten modifikasjoner av noen art.
    1 point
  8. For min del skulle jeg ønske det var mulig å deaktivere eller avinstallere all innvendig modellering, det er tross alt ute man flyr.
    1 point
  9. Tja, varierer en del. Er jo snakk om noen gigabytes med sim update + world updates. Den siste problemstillinger finner jeg høyst merkelig. Her må du ha gjort noe rart for dette her er ikke et problem i MSFS. Min oppfatning er at både C152 og C172 har FOR bra performance. Har ikke riktig samme performance i 172en jeg flyr i flyklubben. Absolute ceiling ligger vel på rundt 9500 fot i klubben sin C172. Da kommer du ikke høyere. Vår venn du snakker om var vel en nybegynner om jeg husker riktig som akkurat hadde begynt med flysim og gjorde ganske mange helt elementære feil. Med motoruttak på 50% så får du nok ikke mer enn rundt stall speed i cruise. I videoene han la ut i etterkant så var det ingen problemer med performance når han lærte seg å bruke full power under stigning og klatre på airspeed. Samme med cruise. På 1800 rpm så får du enkelt og greit ikke høyere hastighet enn stall speed. Det har jeg ikke noen problemer med å se at stemmer med virkeligheten. Du burde få omtrent samme hastighet i P3D med A2A sine fly. MSFS sin simulering av aerodynamikk er forøvrig langt over den du finner i P3D, selv om den enda har sine feil og mangler. Eneste måten å komme i nærheten av MSFS på er A2A sine fly, men dem har jo sin egen fysikk og aerodynamikkmotor som kjører utenom simmen. Jeg tror nok du må laste opp en video hvor du demonstrerer problemet.
    1 point
  10. Oppdatert til 1.5 nå! https://flightsim.to/file/25434/oslo-gardermoen-airport-engm
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...