Gå til innhold

Event hos ivao


Fawzi Attia

Anbefalte innlegg

Det eg leste frå dere om event som skjedde den 29. desember, der ca. 45 fly var online, var helt fantastisk!

Det eg lurer e for d første, Kor mange av dere e medlem av ivao som enten ATC eller pilot?

kanskje burde vi tenke på et event på ivao i 2002, iallfall i vinter, januar eller februar?

Ivao har mange ATC som e gode og, og eg syns at alle burde være med på et event på ivao også!

ka syns dere om dette?

Eg håper at mange har forslag.....

HAPPY NEW YEAR [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg heller hva er så gæli med ivao? Jeg er medlem der på ivao. Ja helt enig med Fawzi eller hva du nå heter at ivao er ganske bra det også. Jeg er med der som pilot.

[ 31-12-2001: Endret av: William Giffen Saebo ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Daniel Gjerstad:

Dette har vært tatt opp før
.

VATSIM er større enn IVAO. Jeg husker tom. at IVAO skrev det på hjemmesiden sin selv!

Er vel noen som sier at VATSIM har mer proffe ATC (føler meg litt stolt nå [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] ) også...

 

Ka skal d bety? Fordi ivao e mindre enn vatsim, så må d bety at folk skal ikke fly online på ivao? eller skal ikke være ATC på ivao? Kosen resonerer du daniel?

Når du sier at VATSIM har mer proffe ATC, så syns ikke eg!

Eksamene på vatsim e veldig lett i forhold til ivao.

Hos vatsim sender de en e-post og der står d eksamen med flere alternativer du kan velge imellom! Du kan ta flere dager før du svarer tilbake! Og eg syns det er tåpeligt!

Mens på ivao, skjer det direkt på hjemmesiden, der du har 45 min får å svare på 20 spørsmål. Hvis du for eks. når man først er startet på eksamnen, så må du ikke gå til andre sider fordi da vil eksamnen bli avbrudt og så kan du ikke komme inn på den igen. Den vil da blive set på som avbrutt av deg. Og da må vi vente ei uke t får hå a eksamen på nytt!

Og du har ingen alternativer å veldge mellom, du må svare med dine egne ord!

Hos ivao er eksamene strengere enn Vatsim ! Så ikke sei at vatsim er mer proff når det gjelder ATC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier absolutt at ATC er langt mer profft hos VATSIM enn hos IVAO. Har flydd på IVAO og klareringene jeg fikk der var tildels tåpelige. Når du får en klarering på ENGM av en kontroller på VATSIM kan du være ganske så sikker på at det får du også i real life.

Så kom ikke her å si at ATC hos IVAO er like bra som hos VATSIM, for det er det ikke!

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hei!

Håper ikke dette vil bli en ny krangel, jeg skal i vertfall fokusere på saken.

Jeg er ATC i IVAO og VATSIM. Jeg registrerete meg egentlig hos IVAO for å korte ned ventetiden før jeg fikk medlemsskap i VATSIM.

Jeg har vert ATC i ca. 5 timer på IVAO over Norge. Det var mens det var "rush-trafikk" på VATSIM. Men det kom ikke et enset fly i Norge. Derfor er det få kontrollere i Norge på IVAO, og det er begynnelsen på en vond sirkel; er det ikke ATC på, så blir det heller ikke piloter på, ingen piloter, ingen ATC.

Men skulle det vere et flyinn i Norge på IVAO så stiller eg mer enn gjerne opp som kontroller.

Godt nyttår alle sammen

PS: Det eg tror folk mener når de sier at det er mer proffe ATCer på VATSIM er at du ikke trenger å ta en test for å bli student1, 2 eller 3 på IVAO, ikke før du blir kontroller trenger du å ta en test.

[ 31-12-2001: Endret av: Arild Oldervoll ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at IVAO også tar initiativ til arrangementer online.

La nå ikke dette forslaget fra Fawzi utarte seg til en krangel om hvem som er mest proffe etc. Dersom dere vil diskutere hva dere foretrekker mellom IVAO og VATSIM, foreslår jeg at noen åpner en ny tråd for dette. Denne tråden "tilhører" Fawzi og hans forslag til et flyin på IVAO. Så vennligst hold dere til dette i denne tråden. Hvis ikke, blir den stengt.

Godt Nytt År alle sammen!

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, Eirik og Baard [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Som Eirik sier e min "topic" bare basert om å arrangere et event på ivao i januar, eller seinere...

Så eg lurer kor mange vil delta som kontroller og piloter?

Eg vet at det kan godt fungere som før.

Så bare ta innitiativet og sei ifra her om dere har ønske om å delta!

Takk

Happy new year [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )

[ 31-12-2001: Endret av: Fawzi Attia ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Alle sammen,

Jeg er med i den Norske staffen i IVAO som Flight Operations Coordinator.

Jeg er enig med noen her at IVAO er for dårlig på ATC i Norge! Ta et eks. her at i går så så jeg på ATC i Norge på VATSIM og IVAO! IVAO= ingen, VATSIM= så var det noen rundt omkring.

IVAO er veldig bra! Jeg er også medlem av VATSIM!

Så det er smag og behag..

GODT NYTT ÅR!

JAV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Eirik Sørensen:

Flott at IVAO også tar initiativ til arrangementer online.

La nå ikke dette forslaget fra Fawzi utarte seg til en krangel om hvem som er mest proffe etc. Dersom dere vil diskutere hva dere foretrekker mellom IVAO og VATSIM, foreslår jeg at noen åpner en ny tråd for dette. Denne tråden "tilhører" Fawzi og hans forslag til et flyin på IVAO. Så vennligst hold dere til dette i denne tråden. Hvis ikke, blir den stengt.

Hilsen Eirik

Bra at noen bryter inn, slik som du gjorde her. vel mitt forslag til flyin er å ta det mellom TO STORE flyplasser i Norge. ENGM må jo vere med. Og så tar vi med en annen stor, ENBR eller ENZV, eventuelt ENVA? Er ikke lurt å satse for stort i Norge siden det har vert så lav aktivitet. Men jeg håper at det får i gang aktiviteten på IVAO i Norge.

Det beste er nok å bare fastslå en tid dette skal vere, og så se på oppslutningen. Jeg kan hjelpe litt til å arrangere visst det er behov. Jeg vet at dette kan bli bra, men annonser i god tid i forveien.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi lett finne d ut...

Det er bare å spør Frank Olav Petersen, som e supervisor på ivo.org/no...

Han kan sende en mail t alle medlemmer på ivao.org/no, og da får vi vite kor mange ATC og piloter blir med...

Det kan eg godt gjøre nå..... mailen e på vei.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki....da gjør vi slik...

Vi venter at Frank kommer tilbake, dvs rundt den 20 januar 2002...

Da skal eg og han arrangere et event i februar eller mars....

So stay tuned......

Dere kan også lese meldinngene på ivao/no sin newsgroup, slik at dere e oppdaterte...

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...