Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke skjønt hvorfor alle simmere har et sjukt behov for en pad i vinduet? I 737en tar det meg 30 sekunder å trykke inn vekt og fuel på de to relevante CDU-sidene, så er det bare å laste inn ruta i CDU med nedlastet simbrief-fil, regne t.o. performance med Simbrief sin nye perfcalc (tidligere brukte jeg Topcat), kaste diesel og en fyrstikk på litt komprimert luft, og suse avgårde. Hva gir denne padden meg, egentlig? Simbrief og kart har man jo enten på annen skjerm, laptop, tablet, eller telefon for langt enklere bruk?

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å åpne dører, starte fueling og boarding, er det veldig kjekt med pad kontra CDU, som vel PMDG 737 hadde i starten.

Meget spent på denne, sett videoene til Squirrel og EasyjetSimPilot så langt. Blir spennende.

Men om man krysser atlanteren med denne på vatsim, hvor lange pauser kan man være borte fra cockpit? Sitter liksom ikke pal i 6+ timer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden skrev Dag Erik Lund:

For å åpne dører, starte fueling og boarding, er det veldig kjekt med pad kontra CDU, som vel PMDG 737 hadde i starten.

Fair enough, jeg er ikke interessert i pax/boarding så den slags påvirker ikke meg. Fordelen med sim er jo å slippe å deale med alle gærningene 😁

10 minutter siden skrev Dag Erik Lund:

Men om man krysser atlanteren med denne på vatsim, hvor lange pauser kan man være borte fra cockpit? Sitter liksom ikke pal i 6+ timer

Fra VATSIM Code of Conduct (Ja, den du sverget på tro og ære at du hadde lest når du registrerte deg ;) ) :

B3(b) If it becomes necessary to leave a pilot connection unattended, the account holder is encouraged to disconnect from the network. Notwithstanding anything in this Code to the contrary, no pilot connection is permitted to be unattended for a period of longer than 30 minutes.

Altså kan du snike deg unna i 30 minutter uten problemer, men kun når ATC er avlogget. Hvis du trenger en kjapp pause med ATC på, bare spør om 5/10 minutter. Ved lengre pauser, bare logg av og logg på når du er klar igjen. Ta en kjapp sjekk av vatspy eller lignende før du logger på for å unngå konflikter. Hvis du er i tvil, logg på som OBS først for å sjekke nærområdet. Så lenge det ikke er fly i konflikt bryr ikke ATC seg om du forsvinner eller på magisk vis oppstår midt i luften, det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.6.2024 klokken 13.23 skrev Magnus F. Meese:

... kart har man jo enten på annen skjerm, laptop, tablet, eller telefon for langt enklere bruk?

Det er et vesentlig poeng for VR-brukere å ha integrert pad for å kunne bruke disse funksjonene direkte i simmen, uten behov for å kjøpe ekstra produkter til det. Pad er en genial integrering i cockpiten :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
4 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Du kom deg inn........ 👍

Slik har det alltid vært med PMDG......  Kommer nok ned på et akseptabelt nivå når den blir lansert 🫣

Dette er vel en gimmik fra Dem, som det har hvert tidligere. Så man får vel vente litt, til prisen lanseres mer korekt.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjerne betale litt for kvalitet. Synes ikke prisen var ille, mener å huske den var enda dyrere i P3D? Mener bestemt jeg betalte over 100 USD for 200LR og ytterligere 30 USD til for 300ER som var en ekspansjon. Uansett, PMDG har skjønt det med time acceleration og støtter 16x. Håper Fenix og andre Airbus produsenter kan se og lære. Uten time acceleration så er long haul helt ute av bildet for min del. Selv på short haul. 

Da er det bare å smøre seg med ytterligere tålmodighet mens man venter på dronninga (B747) fra samme produsent :27_sunglasses: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev MagTvei:

Prisen ble vel satt med et glimt i øyet, mye 7-tall, haha.

Boeing 777-300 til 77,73? Ikke helt tilfeldig pris det der nei 🙂 Får vel bare være glad de ikke gjorde et poeng av å sette prisen til 777,30 isteden 😄

Endret av Kjell-Erik Aarsheim2
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Jan R. Storelvmo:

Man må gjerne betale litt for kvalitet. Synes ikke prisen var ille, mener å huske den var enda dyrere i P3D? Mener bestemt jeg betalte over 100 USD for 200LR og ytterligere 30 USD til for 300ER som var en ekspansjon. Uansett, PMDG har skjønt det med time acceleration og støtter 16x. Håper Fenix og andre Airbus produsenter kan se og lære. Uten time acceleration så er long haul helt ute av bildet for min del. Selv på short haul. 

Da er det bare å smøre seg med ytterligere tålmodighet mens man venter på dronninga (B747) fra samme produsent :27_sunglasses: 

Googler man PMDG 777, så får man opp et treff på prepar3D versjonen, som man ikke finner på nettbutikken lenger. Du hadde rett, 140 dollar!

image.png.85fcbc9b7c6a5a13a436eca4c95f9ceb.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Dag Baardsen:

En fordel skal det jo være med å bruke en plattform med 15 millioner brukere. Tror nok omsetningen har steget ganske mye hos PMDG

Ja for å leke med tall... dersom man tar 600 NOK per bruker i inntekt for Microsoft/Asobo...får vi vel 9 milliarder i sum....minimum...

Endret av Sauron
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...