Kjetil WombiiActual Skrevet 10. desember 2022 Del Skrevet 10. desember 2022 I forrige Dev Q&A stream fikk vi vite at snøryddingsalgoritmen hadde blitt fikset, men hadde ved en feiltakelse blitt deaktivert i SU9. Denne forbedringen er nå aktiv i betaversjonen av neste update. Min personlige mening er at dette fullstendig ødelegger det visuelle inntrykket mer enn det hjelper. Ønsker gjerne å høre andres meninger om dette. Lite snø, SU11: Lite snø, beta: Live weather SU11: Live weather beta: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. desember 2022 Del Skrevet 10. desember 2022 Update ser mye bedre ut syns jeg, heller litt mer brøyting og avising enn et hvit teppe som det er umulig å se noe gjennom. Det kunne såklart vært gjort en jobb med en smoothere overgang, men det er en god start. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 10. desember 2022 Del Skrevet 10. desember 2022 Foretrekker dette fremfor alt dekket av snø. Forhåpentligvis vil det komme litt variasjon etterhert eller i en mod 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 12. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2022 Noen flere eksempler. På Flesland gir det mer mening at der er skikkelig ryddet: Ikke sammenligning på denne, men her er ENSH. Ingen forskjell på fjord-is i release og beta, men myyyyyye bedre enn i fjor! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 12. desember 2022 Del Skrevet 12. desember 2022 Syns fremdeles at det ser langt bedre ut med det nye, selv om det er en stygg overgang mellom snø og snøfritt. Jeg har irritert meg grønn og gul over dette hvite teppet som har gjort det umulig å navigerere rundt flyplassen, deilig å være kvitt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Martinsen Skrevet 12. desember 2022 Del Skrevet 12. desember 2022 Ser mye bedre ut nå når snøen er borte fra flyplassene. Har irritert meg lenge den snøen der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. desember 2022 Del Skrevet 12. desember 2022 Enn så lenge så mener jeg denne nye løsningen er bedre rent praktisk. Vi kan iallfall fly når det er snøfall uten å måtte gjette hvor rullebane og taksebaner går, selv om den ikke akkurat ser så pen ut. Håper denne problematikken her blir fikset snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 13. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2022 For rettferdighetens skyld: Her er et eksempel fra ENZV der jeg har gjort absolutt null innsats for å forbedre snørydding i scenery. I disse tilfellene er det jo absolutt mye bedre med ny algoritme. Jeg bare skulle ønske den var valgfri der man faktisk hadde lagt ned mye innsats. Nå: Beta: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig A. Togstad Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 (endret) Det er fullt ut mulig å lage snødekke på rwy, twy og apron relativt realistisk med litt jobb på SU11. (med mindre man lager rwy i 3D som ser helt konge ut på sommeren og helt koko på vinteren) Hvis det blir helt snøfritt på neste update så er jeg litt bekymra faktisk. Det er ikke helt realistisk etter min mening. Man burde kunne velge contamination slik som kan i kommersielle simulatorer. Der kan man selv velge om rwy skal ha ice/slush/snow etc. samt braking action som angir hvor glatt rullebanen er. Men kanskje en gang i fremtiden? 😄 Endret 14. desember 2022 av Stig A. Togstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Det er vel nettopp derfor man har taxi centerlights og edgelights, og MÅ være klar over sitt vingespenn, før man taxer - nettopp fordi det ikke er lett å alltid skille på bane og området utenfor. Min erfaring tilsier at det er ofte rester av snø på de fleste baner her i landet når det er winter-ops, og det er selvsagt nærmere clean enn kontaminert, men dette er jo i overkant clean. Det visuelle skillet mellom bart og tørt blir alt for skarpt/markant, og sjeldent har jeg sett brøytebilene brøyte så godt at gresset på siden kommer til syne. De har tross alt edgelights som helst ikke skal pløyes ned. Håper de studerer Norden litt, og klarer å få til noe som blir realistisk. Når de først er i gang kan de fint begynne å legge til flere typer kontaminering, og muligheten til å sette braking action. Kanskje en vakker dag i FS-verdenen kan man kanskje se snø legge seg på overflater også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Kristian R Jensen Skrevet 18. desember 2022 Del Skrevet 18. desember 2022 Ta et eksempel på det ene bildet ditt fra Flesland, hvor det ligger bare litt snørester på apron, men taksebanene er nesten hvit. Om alt hadde hatt litt snørester som på apron, ok. Er enig at det burde være flere grader med contamination. Men det med is på hav, det er faktisk en gamebreaker for meg. For dette her, det gidder jeg faktisk ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eddie6413 Skrevet 18. desember 2022 Del Skrevet 18. desember 2022 12 timer siden skrev Per-Kristian R Jensen: Men det med is på hav, det er faktisk en gamebreaker for meg. For dette her, det gidder jeg faktisk ikke... Det er fordi MSFS 2020 bruker Meteoblue for å behandle vær. Her er et bilde fra Satelitt fra Metoblue. Som du ser er alt islagt. Skal Microsoft fjerne dette så tror jeg dem må fjerne tilbyder av vær: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2022 De kunne også bruke "Sea ice cover" data fra meteoblue, kanskje? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 19. desember 2022 Del Skrevet 19. desember 2022 Der er jo fasit, post det på MSFS-forumet umiddelbart! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.