Gunnar van der Meeren Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Har gått og tygget på dette lenge. PC'en som jeg til nå har brukt, er fra 2012. Det var definitivt tid for utskifting nå. Etter et par dager med konfigurering (har satt opp simulatoren helt fra bunnen av) er jeg endelig operativ på nytt system. Og hvilke forskjell i ytelse 😁😁😎! Dette er en helt annen verden. Alt glir smørlett med alle slidere makset ut til ultra. Lastetiden på simulatoren gikk fra rundt 15 minutter til ca 2 minutter. Når det gjelder grafikkortet, så landet jeg på et 3090 kort. 4090 var vurdert, men dette er tross alt ca 10 000 kroner dyrere enn 3090 kortet. Jeg har valgt en 850W strømforsyning med tanke på senere utskifting til 4090 eller kraftigere kort. Så har jeg valgt en buet Samsung 34" Odyssey skjerm (3440x1440). Er superfornøyd så langt. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Gratulerer 😀 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Ser at flere nå etter hvert bruker AMD Ryzen prosessorer. Er disse Intel overlegne i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Hei Gunnar - den der holder nok deg flyvende i lang tid fremover. Jeg er ennå Intel Fanboy - men er på 3080 både på stasjonær og bærbar PC. Plages for tiden med tearing på den bærbare og det går mot ny retur. Bærbare fikk aldri til dette med full-screen og problemet eksisterer den dag i dag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellben Skrevet 6. november 2022 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Gratulerer så mye med ny PC, Gunnar. Skal selv kjøpe ny maskin hos Komplett.no i januar. Blir så inspirert av å se dine bilder av ny-maskinen. For ikke å komme helt utav det prismessig, så blir det vel å ligge på dette nivået ved valg av ny pc, kan jeg tenke meg. Mvh Kjell Benonisen Endret 6. november 2022 av kjellben 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 6. november 2022 Del Skrevet 6. november 2022 Hva snakker vi om prismessig for dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 7. november 2022 Forfatter Del Skrevet 7. november 2022 14 timer siden skrev Sauron: Hva snakker vi om prismessig for dette? Jeg har betalt vel 46 000 for dette systemet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddElviz Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Den 5.11.2022 klokken 16.03 skrev Inge Jenstad: Ser at flere nå etter hvert bruker AMD Ryzen prosessorer. Er disse Intel overlegne i dag? Om de er overlegne vet jeg ikke, men jeg har en laptop med i9 ett eller annet, og den er ihvertfall tregere enn min stasjonære med Ryzen 7 5800X3D med samme memory. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.