Jan R. Storelvmo Skrevet 27. mars 2022 Del Skrevet 27. mars 2022 Helikopter er som kjent ikke offisielt støttet i MSFS enda. Så kom jeg over AirlandFS som er samme program som vi hadde til FSX/P3D under navnet Helicopter Total Realism. Dette fungerer som smør i MSFS og gir deg helikopter dynamikk som er fult på høyde med X-plane og DCS. AirlandFS skal vistnok brukes på flyskoler og militære treningssentre så denne er høyst realistisk. På flightsim.to finnes det flere helikoptre som bruker denne. Blant annet Robinson R44 og Airbus H125. Har nettopp testet begge disse og kan varmt anbefales for dem som liker helikopter flyging og er klar for en utfordring. Helt ærlig så kommer Asobo til å slite med å få til noe bedre enn dette her. https://flightsim.to/file/21417/airlandfs 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 27. mars 2022 Del Skrevet 27. mars 2022 AirlandFS fungerer strålende. Eneste som kan være greit å være klar over er at etter for mange harde landinger eller skids så begynner FPS å slite på grunn av en bug. Restart av flighten kurerer dette. 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Testet R44 med AirlandFS akkurat nå, og det var en ganske sketchy opplevelse... Mye mer realistisk enn det jeg har testet av helikoptre tidligere, så her bli det nok å øve mye mer 🙂 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 2 timer siden skrev Frank Kristiansen: Testet R44 med AirlandFS akkurat nå, og det var en ganske sketchy opplevelse... Mye mer realistisk enn det jeg har testet av helikoptre tidligere, så her bli det nok å øve mye mer 🙂 🙂 Jepp, med AirlandFS så trenger man strengt talt ikke helikopter støtte i kjernesimmen lengre da jeg tviler sterkt Asobo klarer å overgå dette her. Ja, helikopter er krevende å fly og krever mye trening. Var kjempegøy å kunne fly helikopter på skikkelig vis i MSFS. Herlig! Nå blir det å investere i H145 med AirlandFS. Det eneste som mangler nå er en Bell 206 Jetranger så er jeg fornøyd! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Fant ut at det ble lettere å kontrollere helikopteret ved å bruke VR, lettere å vurdere farten sideveis og høyden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 Ja, vil tro at det er adskillig lettere å fly helikopter i VR ja. Ikke kommet så langt selv enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Hva slags kontrollere bruker dere for å fly heli? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 5 minutter siden skrev Aslak Iversen: Hva slags kontrollere bruker dere for å fly heli? Jeg bruker TM Hotas Warthog og TM Pendular rudder. Collective har jeg mappet til trim hjulet på HOTAS og bruker den som en spake. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 31. mars 2022 Del Skrevet 31. mars 2022 Parkert på ENKJ for kvelden, etter en fin tur fra ENTO 😀. Brukte R44_blue profilen i AirlandFS på 100% og VR. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 31. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2022 3 timer siden skrev MagTvei: Parkert på ENKJ for kvelden, etter en fin tur fra ENTO 😀. Brukte R44_blue profilen i AirlandFS på 100% og VR. Herlig! Har også den der. Selve helikopteret er fortsatt under utvikling og mangler en god del systemmessig, men den flyr meget bra. Blir ikke så mye bedre enn dette her! Finnes også flere helikoptre gratis på flightsim.to samt H135 (freeware) og H145 (payware) som også har profil i AirlandFS. Ble helt hekta her 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 31. mars 2022 Del Skrevet 31. mars 2022 Ja, veldig intens opplevelse dette her, favoritter foreløpig er R44 og H125. Og den H145 payware modellen ser veldig fristende ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 31. mars 2022 Premium Medlem Del Skrevet 31. mars 2022 Har hatt noen runder i den der selv, den er veldig bra. Lover særdeles godt for fremtia for helis i MSFS. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 2. april 2022 Del Skrevet 2. april 2022 Har flydd HPG H145 siden den ble lanser og den blir bare bedre og bedre. Spesielt etter den siste oppdatering synes jeg at flyfeelingen har blitt meget bra. Men husk at dette er en flybywire maskin, så den er langt fra så krevende som H125 og R44. Kan også brukes med AIRLANDFS profil, men det har jeg ikke testet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.