Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
Skrevet

Beklager min «skepsis»,  jeg har virkelig sett fram til denne modellen, men det rapporteres fra flere hold at Spit’n er veldig følsom i pitch-planet...? Er det standard MSFS-oppførsel,  eller har denne Spit’n bedre realisme ??

Skrevet
1 minutt siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Beklager min «skepsis»,  jeg har virkelig sett fram til denne modellen, men det rapporteres fra flere hold at Spit’n er veldig følsom i pitch-planet...? Er det standard MSFS-oppførsel,  eller har denne Spit’n bedre realisme ??

Og det er dessverre også hva jeg erfarte på de få turene som jeg har hatt. Ja, denne spit'en har standard  MSFS oppførsel. Jeg tror at mange av problemene med flykarakteristikk har noe med selve FS å gjøre. Dette er en helt ny plattform og tredjepartsutviklerene sliter med å tilpasse modellene til denne. Det er ikke uten grunn at det går tregt med å få nye fly til simualtoren. Jeg kjenner jo litt til testing fra Milviz, og jeg tror at man i testfasen har større utfordringer her enn i tidligere simulatorer. Når alt dette er sagt, så ser det nå ut som om det kun er "modern" modellkonfigurasjon som fungerer hos meg.

  • Like 1
  • Premium Medlem
Skrevet
Sitat

Samme problem i DCS:

Jada,  DCS er heller ikke perfekt,  men her har man bedre justeringer for aksene,  så jeg synes fly oppfører seg mykere i DCS enn i MSFS.

Sitat

Og det er dessverre også hva jeg erfarte på de få turene som jeg har hatt. Ja, denne spit'en har standard  MSFS oppførsel. Jeg tror at mange av problemene med flykarakteristikk har noe med selve FS å gjøre. Dette er en helt ny plattform og tredjepartsutviklerene sliter med å tilpasse modellene til denne. Det er ikke uten grunn at det går tregt med å få nye fly til simualtoren. Jeg kjenner jo litt til testing fra Milviz, og jeg tror at man i testfasen har større utfordringer her enn i tidligere simulatorer. Når alt dette er sagt, så ser det nå ut som om det kun er "modern" modellkonfigurasjon som fungerer hos meg.

Akkh ja,  kvier meg stadig for å kjøpe fristende nyheter til MSFS,  siden flykarakteristikken generelt er heller tvilsom.  Neste fly i køen er Milviz Corsair,  denne hadde imponerende egenskaper i P3D4,  så nå venter jeg i spenning på om Milviz har klart å lage sin FM  utenfor MSFS standarden (?) .

Skrevet
6 timer siden skrev Geir Teigo:

Får ikke testet dette leketøyet før mandag, så får kose meg med deres opplevelser her gjennom helgen. Snurr film

God oppsummering her:

 

  • Thanks 1
Skrevet

Får en spitfire-entusiast på besøk for å teste denne i VR, og vil følge med på tips og vink for å få denne til å oppføre seg noe bedre enn det det rapporteres om. 
er vel ikke umulig at det kommer en mod som kan endre egenskapene?

Skrevet
Den 6.3.2021 klokken 18.41 skrev Gunnar van der Meeren:

Kom seg betraktelig med disse innstillingene. Fortsatt så har jeg litt jaw problemer med den (ikke så mye, men virker ganske unaturlig)

Og settes modellen til "Modern"? Var det ikke noe med den settingen også?

Skrevet
3 timer siden skrev Geir Teigo:

Og settes modellen til "Modern"? Var det ikke noe med den settingen også?

Ja, bruk "modern" flight model som vanlig.

Er nok lurt å sette ca. tilsvarende profil som elevator på rudder akse også. Ellers er det fort gjort å overkorrigere under landing rollout.

Skrevet

De har jeg hatt et par timer i denne i VR og jeg har vel ett og annet å pirke på.
Først av alt syns jeg at motorlyden er litt.... platt. Savner også at det knirker og knaker når maskinen utfører manøvere. 
Også savner jeg heat blur fra eksosen...

Musen er ikke tilpasset VR, så her er det greit å knipe igjen et øye for å treffe på funksjonene i CP.

Når akser og modelltype ble justert litt var den grei å manøvrere i luften, men landing ble så som så. Kom fint ned, men veldig vanskelig å bremse opp på noen god måte. Ble noen skraper på vingetuppene :D Fikk den i spinn og da var den litt for enkel å hente inn igjen, og hadde forventet at den skulle være mye verre å tøyle, så det er sikkert rom for en update eller tre på egenskapene etterhvert
Må lese litt manual for å skjønne det ut over basic funksjoner.

Den var jo litt gøy, men kanskje ikke en modell jeg vil bruke så mye ut over de spesielle anledningene

 

  • Like 2
Skrevet

Jeg må få meg akser på bremsene. I dag har jeg den på button og full brems fungerer ikke under oppbremsing her i gården.
Skal koble inn rudder og teste mer. Minimumskrav må være at jeg kommer meg helskinnet fra hangar til hangar

  • Like 1
Skrevet

Ja, jeg bruker "avtrekker" på joysticken som brems, men trenger egentlig en akse som i RL. Samme problem i DCS. Det funker delvis ved å klikke febrilsk under nedbremsingen og bruke pedalene samtidig.

Skrevet

Måtte hente noen tips fra videoer, ellers hadde jeg sikkert rulla rundt i gresset på Kjeller enda. 
har kun justert aksekurvene, og utenom landinger så er den en lek å fly. Fløy mellom rådhustårna i oslo og fortsatte mellom byggene i Bjørvika, men traff vannet når jeg skulle tøffe meg for fiffen på Tjuvholmen. Høy fart og manøvreringsvillig maskin. Kanskje for villig?

  • Like 3
Skrevet (endret)

Prøvde meg på litt "dogfighting" mot andre Spits ved Dover, moro å prøve å komme i skuddposisjon, men endte til slutt med at begge gikk i bakken ..

Endret av MagTvei
Skrevet

Det er kommet en oppdatering i dag som i hvertfall jeg synes har gjort den et hakk bedre. Hadde meg en fin tur innnover Sunnmørsalpene før jeg kom meg nesten helskinnet ned igjen på Vigra. Spennede å høre hva dere andre synes om oppdateringen 🙂

  • Thanks 1

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...