Gunnar van der Meeren Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Da ser det ut som om vi nå har fått en godbit for FS 2020. Skal testes umiddelbart: https://flyingironsimulations.com/products/spitfire-l-f-mk-ixc-for-microsoft-flight-simulator 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Testet og ny favoritt hos meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Jepp. Kjøpt i går og anbefales! Fantastisk morsom sak😀 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Får ikke testet dette leketøyet før mandag, så får kose meg med deres opplevelser her gjennom helgen. Snurr film Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 6. mars 2021 Beklager min «skepsis», jeg har virkelig sett fram til denne modellen, men det rapporteres fra flere hold at Spit’n er veldig følsom i pitch-planet...? Er det standard MSFS-oppførsel, eller har denne Spit’n bedre realisme ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 6. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2021 1 minutt siden skrev Ernst K.Furuhatt: Beklager min «skepsis», jeg har virkelig sett fram til denne modellen, men det rapporteres fra flere hold at Spit’n er veldig følsom i pitch-planet...? Er det standard MSFS-oppførsel, eller har denne Spit’n bedre realisme ?? Og det er dessverre også hva jeg erfarte på de få turene som jeg har hatt. Ja, denne spit'en har standard MSFS oppførsel. Jeg tror at mange av problemene med flykarakteristikk har noe med selve FS å gjøre. Dette er en helt ny plattform og tredjepartsutviklerene sliter med å tilpasse modellene til denne. Det er ikke uten grunn at det går tregt med å få nye fly til simualtoren. Jeg kjenner jo litt til testing fra Milviz, og jeg tror at man i testfasen har større utfordringer her enn i tidligere simulatorer. Når alt dette er sagt, så ser det nå ut som om det kun er "modern" modellkonfigurasjon som fungerer hos meg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Er ikke spitten kjent for å være litt twitchy i pitch? Da tyngdepunktet ligger veldig nært løftepunktet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 (endret) Samme problem i DCS: https://forums.eagle.ru/topic/223118-spitfire-too-sensitive-in-pitch-solution Endret 6. mars 2021 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 6. mars 2021 Sitat Samme problem i DCS: Jada, DCS er heller ikke perfekt, men her har man bedre justeringer for aksene, så jeg synes fly oppfører seg mykere i DCS enn i MSFS. Sitat Og det er dessverre også hva jeg erfarte på de få turene som jeg har hatt. Ja, denne spit'en har standard MSFS oppførsel. Jeg tror at mange av problemene med flykarakteristikk har noe med selve FS å gjøre. Dette er en helt ny plattform og tredjepartsutviklerene sliter med å tilpasse modellene til denne. Det er ikke uten grunn at det går tregt med å få nye fly til simualtoren. Jeg kjenner jo litt til testing fra Milviz, og jeg tror at man i testfasen har større utfordringer her enn i tidligere simulatorer. Når alt dette er sagt, så ser det nå ut som om det kun er "modern" modellkonfigurasjon som fungerer hos meg. Akkh ja, kvier meg stadig for å kjøpe fristende nyheter til MSFS, siden flykarakteristikken generelt er heller tvilsom. Neste fly i køen er Milviz Corsair, denne hadde imponerende egenskaper i P3D4, så nå venter jeg i spenning på om Milviz har klart å lage sin FM utenfor MSFS standarden (?) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Neste for meg blir Aerosoft Twin Otter, perfekt for nord-Norge. Bare håper de får skikk på turbopropsimuleringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Spitfiren fikk bedre pitch med disse aksene: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 6 timer siden skrev Geir Teigo: Får ikke testet dette leketøyet før mandag, så får kose meg med deres opplevelser her gjennom helgen. Snurr film God oppsummering her: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Får en spitfire-entusiast på besøk for å teste denne i VR, og vil følge med på tips og vink for å få denne til å oppføre seg noe bedre enn det det rapporteres om. er vel ikke umulig at det kommer en mod som kan endre egenskapene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 6. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2021 1 time siden skrev MagTvei: Spitfiren fikk bedre pitch med disse aksene: Kom seg betraktelig med disse innstillingene. Fortsatt så har jeg litt jaw problemer med den (ikke så mye, men virker ganske unaturlig) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Har fått installert Spit og GlobalShips i tillegg til Andrews ENCN i.l.a. dagen, så nå gleder jeg meg til kvelden kommer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Den 6.3.2021 klokken 18.41 skrev Gunnar van der Meeren: Kom seg betraktelig med disse innstillingene. Fortsatt så har jeg litt jaw problemer med den (ikke så mye, men virker ganske unaturlig) Og settes modellen til "Modern"? Var det ikke noe med den settingen også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 3 timer siden skrev Geir Teigo: Og settes modellen til "Modern"? Var det ikke noe med den settingen også? Ja, bruk "modern" flight model som vanlig. Er nok lurt å sette ca. tilsvarende profil som elevator på rudder akse også. Ellers er det fort gjort å overkorrigere under landing rollout. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Kjører på med denne config'en på X52 og synes det var perfekt for min del, men nå kjenner jeg ikke til Spiten i andre sammenhenger.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 De har jeg hatt et par timer i denne i VR og jeg har vel ett og annet å pirke på. Først av alt syns jeg at motorlyden er litt.... platt. Savner også at det knirker og knaker når maskinen utfører manøvere. Også savner jeg heat blur fra eksosen... Musen er ikke tilpasset VR, så her er det greit å knipe igjen et øye for å treffe på funksjonene i CP. Når akser og modelltype ble justert litt var den grei å manøvrere i luften, men landing ble så som så. Kom fint ned, men veldig vanskelig å bremse opp på noen god måte. Ble noen skraper på vingetuppene Fikk den i spinn og da var den litt for enkel å hente inn igjen, og hadde forventet at den skulle være mye verre å tøyle, så det er sikkert rom for en update eller tre på egenskapene etterhvert Må lese litt manual for å skjønne det ut over basic funksjoner. Den var jo litt gøy, men kanskje ikke en modell jeg vil bruke så mye ut over de spesielle anledningene 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Gode tips her: https://channellfd.com/a-flyingiron-spitfire-quick-start-guide/#Landing 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg må få meg akser på bremsene. I dag har jeg den på button og full brems fungerer ikke under oppbremsing her i gården. Skal koble inn rudder og teste mer. Minimumskrav må være at jeg kommer meg helskinnet fra hangar til hangar 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Ja, jeg bruker "avtrekker" på joysticken som brems, men trenger egentlig en akse som i RL. Samme problem i DCS. Det funker delvis ved å klikke febrilsk under nedbremsingen og bruke pedalene samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Helt på slutten vises bruk av brems etter landing. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Prøvde å mappe brakes til en akse, men det blir fortsatt bare av eller på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Fikk min første strøkne full stop landing i går. Tipper det tok 20 forsøk 😂 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Hjelper godt å slå av vindlaget på bakken, men det er vel litt juks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Måtte hente noen tips fra videoer, ellers hadde jeg sikkert rulla rundt i gresset på Kjeller enda. har kun justert aksekurvene, og utenom landinger så er den en lek å fly. Fløy mellom rådhustårna i oslo og fortsatte mellom byggene i Bjørvika, men traff vannet når jeg skulle tøffe meg for fiffen på Tjuvholmen. Høy fart og manøvreringsvillig maskin. Kanskje for villig? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) Prøvde meg på litt "dogfighting" mot andre Spits ved Dover, moro å prøve å komme i skuddposisjon, men endte til slutt med at begge gikk i bakken .. Endret 13. mars 2021 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Det er kommet en oppdatering i dag som i hvertfall jeg synes har gjort den et hakk bedre. Hadde meg en fin tur innnover Sunnmørsalpene før jeg kom meg nesten helskinnet ned igjen på Vigra. Spennede å høre hva dere andre synes om oppdateringen 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Den ble bedre ja, mer stabil. Virker mer realistisk nå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.