Torssan Skrevet 19. juli 2021 Del Skrevet 19. juli 2021 flott arbeidet du gjør ang geiteryggen .Det har jo fått nytt navn som heter Skien luftsportsenter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 28. juli 2021 Den 2021-7-19 klokken 14.00 skrev Torssan: flott arbeidet du gjør ang geiteryggen .Det har jo fått nytt navn som heter Skien luftsportsenter Aha. Det var faktisk greit å vite. Da blir det renaming av flyplassen neste gang det oppdateres. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikced76 Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Vad underbart att du börjar lägga till lite ”custom” buildings till flygplatsen. När man flugit ett tag i MSFS runt om på olika flygpkatser börjar man ju känna igen alla generiska library byggnader och det blir en aning repetativt efter ett tag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 24. september 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 24. september 2021 Bare en liten oppdatering av Skien Luftsportsenter. Nå har Birk Henriksen Korsmo tatt over prosjektet. Jeg skal hjelpe til med noen bygg og eventuelt andre ting kanskje, så prosjektet er overlevert ham. Så vil nok Skien komme til live etterhvert får vi tro. 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. oktober 2021 Da er siste versjon av Skien Airport lagt ut. Dette er fremdeles work in progress, og kanskje siste versjon fra meg iallefall. Ettersom prosjektet er overtatt. Men i det minste litt mer arti å fly til Skien nå som et par reallife bygg er på plass. Håper dere liker den. 🙂 ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator 3 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 20. oktober 2021 Full Member Del Skrevet 20. oktober 2021 Takk Kjetil. Dette har vi manglet siden FS2004. Oppdateringen vil bli godt mottat i simulatoren på Geiteryggen. Tor Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. oktober 2021 Takk for det. Hyggelige å høre. 🙂 Det er vel noe småtteri som ikke er perfekt. Kveldslys i vinduene på expedbygget feks. Men bedre å legge ut en oppdatering nå som er kompatibel med WU5, enn å vente enda lenger tenkte jeg. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 26. oktober 2021 Ny og definitivt siste versjon av Skien airport fra meg. Det var noen småting jeg ville fikse + litt stas som nightlighting i Main exped bygget, rullebanefiks og litt annet, nå er jeg fornøyd egentlig. Happy flying! ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator 3 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Super jobb! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tormod Nordskog Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Det ser veldig bra ut . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 30. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. oktober 2021 Da er siste versjon av Geiteryggen V2.0 ute. Håper dere er fornøyde nå da. 😅😅 V.2.0 - Runway profile is now corrected to as close to real as possible. That is 129 moh at the south end of the rwy, and 141 moh at the north end. About 12 meters in difference. - Scaled the MSG Production hall to right height. It rescaled to 19 meters of height, instead of the previous 23 meters. Also added the third washer inside the building. - Corrected the remaining airport area to fit the new rwy profile. ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg liker at du er så optimistisk på at det er siste versjon! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 30. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. oktober 2021 1 time siden skrev Kjetil Garpestad: Jeg liker at du er så optimistisk på at det er siste versjon! Jo takk. Jeg prøver hver gang. 😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 Skal ikke rullebane merkingen på kantline være hvite? Ble ikke det endret.. Finner kun ut at de både kan være gule og hvite dersom jeg leser denne rett https://avinor.no/globalassets/_konsern/kart/datainnsamling-og-innmaling/veiledninger/datainnsamlingsinstruksdetaljertlufthavn4.6_august20212.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 De var fortsatt gule i 2018 i alle fall, ifølge norgeibilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 10 timer siden skrev Tom Knudsen: Skal ikke rullebane merkingen på kantline være hvite? Ble ikke det endret.. Finner kun ut at de både kan være gule og hvite dersom jeg leser denne rett https://avinor.no/globalassets/_konsern/kart/datainnsamling-og-innmaling/veiledninger/datainnsamlingsinstruksdetaljertlufthavn4.6_august20212.pdf Egentlig skulle vel alt vært gult. Men jeg gikk litt lei kan du si. 😅 Som jeg har forstått skal all merkingen bli hvit, som er den nye standarden i Norge?! Så det ble litt hvitt og litt gult. Kan sikkert bytte kantlinjene til hvitt eller alt til gult, hvis det er krise for folk. 😇 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 31. oktober 2021 Full Member Del Skrevet 31. oktober 2021 På denne hjemmesida , https://hawkeyeas.no/skienlufthavn/ , ligger det et 360 graders dronebilde som viser all markering på flyplassen. All markering er gul, selv om det ikke ser slik ut på bildet. Flyplassen har fått lov til å beholde gulfargen, selv om standard nå er hvit. Vi lever godt med at noe av markeringa er hvit. 😀Sceneriet blir bedre og bedre for hver oppdatering, og for oss som holder til på Geiteryggen er det moro å ha flyplassen som utgangspunkt i simulatoren også. Takk for en god jobb!!! Tor Arild 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 Aha. SÅ de har fått lov å beholde de gule. Da skal jeg fiske det faktisk. Det vil jeg gjerne. 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 En annen ting. Noen som vet med sikkerhet hvilke innflygningslys som finnes. Er det PAPI lys feks? Er det noen form for ILS. Eller det det slik jeg har gjort det?! All info om rullebane/innflygningssystem og lys blir mottatt med takk. For da fikser jeg det samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 10 minutter siden skrev Kjetil Håvan: En annen ting. Noen som vet med sikkerhet hvilke innflygningslys som finnes. Er det PAPI lys feks? Er det noen form for ILS. Eller det det slik jeg har gjort det?! All info om rullebane/innflygningssystem og lys blir mottatt med takk. For da fikser jeg det samtidig. Ser i alle fall ut som de har (hatt) PAPI der. De 4 lysene som står ved touchdown i begge ender. Usikkert da det ikke omtales i noen av publikasjonene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 31. oktober 2021 Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 Kikker i Eaip og Ippc men finner lite om ENSN er den "nedlagt" privat eller det eneste jeg finner er Geiteryggen traffic på 119.200 Mhz Type of AD(2): LS(Landing site) Coordinates: Lat: 591106.1840N(59.1850511) Lon: 0093401.4953E(9.567082) Sun info: 05:5506:3915:3316:17 (UTC) Runway Info: RWY1: 01/19, L: 1416M, W: 30M - METAR not available! - TAF not available! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 31. oktober 2021 Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 Litt info her tipper jeg https://www.grenlandluftsportssenter.no/cmsfile.php?Id=285 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 31. oktober 2021 Full Member Del Skrevet 31. oktober 2021 PAPI som var på Geiteryggen er solgt og er nå på Gullknapp. Det er innflygingslys fortsatt på begge ender, med High intensitets lys i senterline, og Low intensitets lys på sidene som crossbarer. Crossbarene har et gult lys. Idag er ikke innflygingslysa operative, men det jobbes med å få tatt de i bruk igjen om ikke så lenge. Tor Arild 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 Så banen har senterlys også. Jeg trodde ikke det. Og det er vanskelig å finne noe på nett. Det som ligger ute av info er sprikende. Takk for info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 3 timer siden skrev Robert Hulthin: Litt info her tipper jeg https://www.grenlandluftsportssenter.no/cmsfile.php?Id=285 Jeg har sett gjennom flyplasshåndboka, men finner ikke mer enn jeg allerede vet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 31. oktober 2021 Full Member Del Skrevet 31. oktober 2021 Banen har ikke senterlys, men innflyvingslysa på baneenden har lysrekke i forlengelsen av senterlinja. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 Hva mener dere om dette? Det er plassert så godt som helt korrekt. Unntatt senterlinja da, den er litt off men... e hvite stripene på rw ved taxing til parking områdene. Er det striper for landingskonkurranse? Er de der enda? Jeg har plassert de også som dere ser. Hva med Helipad merket. Er det der fremdeles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 31. oktober 2021 Full Member Del Skrevet 31. oktober 2021 Både Helipad og merker for landingskonkurranse er der. Men siden du er så opptatt av detaljer, så er H-en også gul😆. Dette blir mer og mer moro😀. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. oktober 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. oktober 2021 Lol! 😅 Ok. Er det ikke verre enn det med helimerket, så er det fort gjort. For resten er greit da regner jeg med. 😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 1. november 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 1. november 2021 V.2.01 av Geiteryggen er ute. ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator Jeg skal aldri mer si at dette er siste versjon. 😆 Men for en stund nå, så tar jeg fri fra Skien, og lar Birk Henriksen Korsmo ta over. Nå er til og med helipaden guloransje. 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.