Gunnar van der Meeren Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Jeg var så heldig at jeg fikk en tur med LN-WND da den var i Bergen forleden. En ganske så uforglemmelig opplevelse som neste måtte lede til en repaint av damen. Nå har Manfred Jahn publisert ny versjon av sin C-47, og det var naturlig å bruke denne som modell (selv om LN-WND er en C-53). Utfordringen var den høypolerte overflaten til WND (de har brukt mange time med pusseklut på den 😁). En rask melding til Manfred, løste dette. Og nå skinner hun som bare det... Som vanlig så publiserer jeg ting før disse er ferdig, men det nærmer seg. Dobbeltdør, boblevindu og kuppelen bak cockpit kan jeg ikke gjøre noe med. men synes at den blir fin selv om jeg ikke klarer å endre dette. Lydfilene til denne freewareutgaven av C-47 er i særklasse. (Beklager noe jaggies i bildene. Jeg sliter med NVIDIA oppsettet etter bytte av skjermkort) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. august 2018 Premium Medlem Del Skrevet 19. august 2018 Førsteklasses arbeid Gunnar Jeg var også så heldig å få være med på en tur med Dakota for noen år siden , og det er sånt man ikke glemmer. LN-WND har vært i Bodø flere ganger, og jeg har lenge ønsket denne painten til Jahns fantastiske C-47, som jeg flyr regelmessig . Det var en imponerende aluminiums-overflate i bildene dine, akkurat som i virkeligheten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 19. august 2018 Premium Medlem Del Skrevet 19. august 2018 Den vakreste flymaskinen i Norge 😃 Takk for flotte bilder! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Flotte bilder av et perfekt arbeide, som vi ser gang på gang fra deg. Og at det ble dette flyet, som fortsatt er i drift, er også helt etter hva en kan ønske seg. Men jeg kommer nå med et lite ønske og håp at det kunne være mulig med en BW-N tailno 48247 fra Luftforsvaret? Henger vei igjen fra alle årene innen denne tjenestegrenen. Så forresten noen rykter om en C-119 som skal være på gang, så da våknet nostalgien igjen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christiansen Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Og på onsdag nødlandet den på Torp med en motor i gang under utklatring. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 19. august 2018 Forfatter Del Skrevet 19. august 2018 9 timer siden, Jan Nordberg skrev: Flotte bilder av et perfekt arbeide, som vi ser gang på gang fra deg. Og at det ble dette flyet, som fortsatt er i drift, er også helt etter hva en kan ønske seg. Men jeg kommer nå med et lite ønske og håp at det kunne være mulig med en BW-N tailno 48247 fra Luftforsvaret? Henger vei igjen fra alle årene innen denne tjenestegrenen. Så forresten noen rykter om en C-119 som skal være på gang, så da våknet nostalgien igjen. Jeg har laget BW L (den som står i flysamlingen på Gardermoen) tidligere, og hadde tanker om en re-work av denne. Men det kan jo likegjerne bli BW N. Jeg skal se om jeg finne bilder (tror ikke at de er så veldig forskjellige...) Her er nye bilder av WND (litt oppdateringer her og der, men ikke helt ferdig ennå) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Og siden noen spør om en RNoAF C-47, så jobber jeg paralellt med WND og BW L. Skulle vel ikke være så stort problem å lage BW N når BW L er ferdig (skulle gjerne ha sett bilder av BW N) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Du er nå en tusenkunstner på texture fronten. Beklager at jeg ikke har noen bilder, Luftkrigsskolen hadde en samling med bilder av alle flytyper, også denne, men de var ofte i sort/hvitt. Ser ut til at denne linken er lagt død nå. Så det eneste jeg vet om i farten er den nederste tegningen på Norsk Dakota sin hjemmeside. På denne ser det ut til at Luftforsvaret er på sølv slik at den hvite delen kun er over den mørke blå stripen eller er den kanskje sort den også? Finnes det bilder fra flysamlingen så er den jo der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind Rolf Skau Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Mulig å laste ned disse godbitene noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 2 timer siden, Øivind Rolf Skau skrev: Mulig å laste ned disse godbitene noe sted? Jeg skal gjøre disse tilgjengelig så snart begge er ferdig. WND begynner å nærme seg ferdig, men det gjenstår litt arbeid på BW L. Jeg legger dem nok på en server og poster nedlastingslink i denne tråden. Jeg skal også prøve å finne underlagsmateriale til BW N. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind Rolf Skau Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 1 time siden, Gunnar van der Meeren skrev: Jeg skal gjøre disse tilgjengelig så snart begge er ferdig. WND begynner å nærme seg ferdig, men det gjenstår litt arbeid på BW L. Jeg legger dem nok på en server og poster nedlastingslink i denne tråden. Jeg skal også prøve å finne underlagsmateriale til BW N. Gleder meg. En plass å legge slikt er jo forøvrig flightsimnorway, der har de en liten repaintavdeling i Downloads. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Søk etter BW N på Information Alpha gruppen på Facebook Gunnar, der er det et par bilder av BW N og de andre Dakotaene i farger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) BW L ligner mye den danske DC-3'er OY-BPB. Kanskje du kan overtales til også at lave den?https://www.planespotters.net/photo/345735/oy-bpb-royal-danish-air-force-douglas-c-47a Og jeg har en del bilder af den, hvis du har bruk for endnu flere Endret 21. august 2018 av Johan Clausen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 23 timer siden, Johan Clausen skrev: BW L ligner mye den danske DC-3'er OY-BPB. Kanskje du kan overtales til også at lave den?https://www.planespotters.net/photo/345735/oy-bpb-royal-danish-air-force-douglas-c-47a Og jeg har en del bilder af den, hvis du har bruk for endnu flere Hei Johan Selvfølgelig skal jeg lage DC-3 Vennernes OY-BPB. Har du close-up fotos av merkene på babord side av flyet (jubileumsmerket + ett til https://farm3.static.flickr.com/2922/14785989174_8867416ed7_b.jpg)? Kristoffer: Jeg skal sjekke med Alpha gruppen på FB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Du kan finde logoet her: Og det andet logo (for det danske Eskadrile 721): Endret 22. august 2018 av Johan Clausen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 6 minutter siden, Johan Clausen skrev: Du kan finde logoet her: Og det andet logo (for det danske Eskadrile 721): Takker og bukker Johan! En liten update på BW L 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 Det som begynte som Dakota Norway sin LN-WND, har nå utviklet seg til en serie med DAKs. BW N har nå sett dagens lys, og det gjenstår bare mindre justeringer. etter at jeg nå mottar bildemateriale av BW N, vurderer jeg også å lage denne i en tidlig versjon (uten day-glo). Snart klar for å starte på OY-BPB. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 BW N kommer også med de eldste fargene (uten day-glo). 3 fly i luften og 2 i støpesjeen... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 25. august 2018 Premium Medlem Del Skrevet 25. august 2018 Fy flate Gunnar! Du har en del stjerner i margen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 26. august 2018 Forfatter Del Skrevet 26. august 2018 Takker Torbjørn! Da er BW N også klar i tidlig fargeskjema... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 28. august 2018 Forfatter Del Skrevet 28. august 2018 Så viser det seg at cresten til 335 skvadronen er av "nyere" dato. Jeg har spurt i ulike grupper på facebook (og søkt via google), men jeg har så langt ikke fått tak i den gamle 335 cresten 😳 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Bergfald Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei! Har du prøvd denne nettsiden, Gunnar? http://www.tor-willy.net/245 335_skv.htm mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Jeg var på Notodden Airshow i dag, og da var jeg så heldig at jeg fikk studere OY-BPB på nært hold. Flott maskin, og jeg slo også av en prat med danskene som kom med den (og forklarte hva jeg var i gang med å gjøre nå) Og takker Odd. Jeg har sjekket nettsiden. Dessverre er ikke den gamle cresten der. Jeg har fått en forklaring på hvordan denne så ut, så jeg skal ved leilighet se om jeg kan få laget denne... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Skete der mere med disse fantastiske paints? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Hei Johan Jeg har oppdatert LN-WND noe, men ellers så har det skjedd lite. Jeg har simpelthet vært for travel med å håndtere jobber etter at jeg startet mitt eget foretak. Men, BPB står på planen så snart jeg får beina litt nedpå igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. oktober 2018 Premium Medlem Del Skrevet 8. oktober 2018 Høres jo positivt ut at du har nok å gjøre 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Johan: Da er jeg i gang med OY-BPB også. Tidlig stadie, og ennå ikke klar for jomfrutur med nye teksturer. Kommer til å jobbe litt innimellom med denne, så jeg kan ikke gi noe tidsaspekt. Når alt er klart, tenker jeg å samle Dakotaene i en pakke for nedlasting. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Den ser toppklasse ut! Når du skal lave screenshots, kan du bruke dens base som er EKRK: http://www.onfinal.dk/ekrk.php Du kan se her hvor den normalt er parkeret: https://www.google.dk/maps/@55.5897618,12.1284636,299m/data=!3m1!1e3 Endret 3. november 2018 av Johan Clausen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 ..Og da har jeg kommet et steg videre. Jomfrutur med OY-BPB teksturer - ennå litt gjenstår... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.