Andrew Thomsen Skrevet 28. januar 2018 Skrevet 28. januar 2018 Da var F-35 AI trafikken i gang på Ørland. Nok en utrolig avansert modell fra John Young (JYAI). Pakken kan lastes ned fra MAIW, og legger og til et hangarskip i Mexicogulfen utenfor Eglin. Og ja, F-35 tar av og lander på hangarskipet. Hva Ørland angår, har jeg foreløpig satt 4 Eglin F-35 inn i F-16 schedulen, i påvvente av paintkit. 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. januar 2018 Premium Medlem Skrevet 28. januar 2018 Ja ja, det er vel sånn framtiden ser ut . I Bodø blir det vel knapt en Widerøe-paint å se, mens Bodø-folk glaner forgjeves i lufta, og lurer på hvorfor det er så stille...... Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Skrevet 28. januar 2018 Fremtiden er en smule dysfunksjonell, for å si det mildt. F-35 groundes i USA så det suser, og det er masse tekniske problemer om man vet å benytte seg av uavhengige medier. Men bare F-35 får campet i teltet sitt så går det vel bra, og om vinteren varmes de vel opp med primus :-p https://www.rt.com/usa/416916-f35-pentagon-operations-report/ Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. januar 2018 Premium Medlem Skrevet 28. januar 2018 Huff ja, F-35 er nok et meget avansert våpen i teorien, men da skal man også ha et dyktig og kompetent personell i bakgrunnen, samt en fungerende base med de nødvendige hangarer og sheltere. Ørlandet og Evenes kommer helt sikkert til å utfylle kravene etter hvert, men først etter å ha brukt vannvittig mye mer av våre skattepenger, enn om vi hadde beholdt Bodø AB som var ferdig utbygget for oppgaven . Politikerne spiller russisk rullett med Norges sikkerhet, ved å ødelegge en basestruktur som fungerer, samtidig som de bestiller våpensystemer som blir plassert i hytt å pine uten at vi kan betjene disse på skikkelig vis. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Skrevet 28. januar 2018 Amerikanerne selv sier at de må slutte å fly ting mens de ennå produseres. Og dette har nok dessverre vært en generell trend for all industri de siste tiår. Soleklart de skulle beholdt Bodø AB. Lurer bare på om man får presset en F-35 inn i shelterne der? Både USA og Norge spiller russisk rullett med sin blinde tro på ny og avansert teknologi. Går mer mot stupet enn fornuften. F-15 hadde store problemer når den kom forøvrig, og ble kalt "hangardronningen". Men jeg skal nå uansett mekke noen F-35 repaints etterhvert Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. januar 2018 Premium Medlem Skrevet 28. januar 2018 Sitat Men jeg skal nå uansett mekke noen F-35 repaints etterhvert Veldig bra, vi får ikke gjort noe med politikken uansett . Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. januar 2018 Skrevet 28. januar 2018 2 timer siden, Andrew Thomsen skrev: Lurer bare på om man får presset en F-35 inn i shelterne der? Ser ut til å gå fint 3 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Skrevet 28. januar 2018 Flott, da får jeg kode inn noen i Bodø/Evenes og. På Ørland har jeg nå 3 stk parkeringer nær 330skv hangar, og har fjernet pushback med suksess. Fikk forøvrig Dino sin payware F-35 i lufta nettopp. 64bit patch finnes her: https://drive.google.com/file/d/1G6p1SdgBTQrzvCtAtV3G0ck9Xjb3Nzw6/view?usp=sharing Siter
Odd Bergfald Skrevet 29. januar 2018 Skrevet 29. januar 2018 F-35 er et fantastisk fly. Nevn meg en nykonstruksjon som ikke har hatt flere barnesykdommer?? Sånn er bare utviklingen innen denne type våpenplattform. F-16 hadde tilsvarende problemer da vi mottok vårt første i begynnelsen av 80-åra. Var selv på Rygge som stasjonsprest og tok imot det første F-16 som ankom med style, Steinar Berg ved spaken,- amerikansk flightsuit og elegant blått halstørkle. F-35 har vel det styggeste utseende av noe jagerfly vi har hatt i RNoAF, men for et fly!. I motsatt ende av skalaen er F-104 tidenes vakreste fighter ever, spør dere meg!!! Viktig også å få med seg at de største problemene USAF har med F-35 er knyttet til F-35B og F-35C, mens vi har F-35A, en helt annen plattform. mvh Siter
Andrew Thomsen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Skrevet 30. januar 2018 Takker for historikken Det er F-35C AI jeg bruker nå, regner med F-35A kommer i løpet av noen uker. På siste bildet er den ikke stygg, kommer an på vinkelen. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. januar 2018 Skrevet 30. januar 2018 Ja, enig, det kommer veldig an på vinkelen, og C-modellen syns jeg personlig er den som ser best ut. A-modellen er ok, men B-modellen er det bare en mor som kan elske Siter
Andrew Thomsen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Skrevet 30. januar 2018 I så fall er jeg en mor. Liker den pga funksjon, ikke utseende Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 30. januar 2018 Premium Medlem Skrevet 30. januar 2018 F-35 ser ut som en padde med vinger, men smaken er som baken. Selv prinsesser har jo falt for frosker... Blir uansett artig å se noe annet på himmelen enn F-16. Luftfartsfloraen i Norge er ikke bortskjemt med artsmangfold. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 7. februar 2018 Forfatter Skrevet 7. februar 2018 Går fremover med AI'en: http://militaryaiworks.com/forums/79?p=183355#p183355 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Skrevet 22. februar 2018 Her er et par bilder av RNoAF F-35 som tester bremseskjerm: https://www.flightglobal.com/news/articles/pictures-norway-tests-braking-parachute-on-f-35a-446052/ Jeg har alt JYAI F-35A flåten til testing hos meg, og kan melde det er kliss likt med bildene. Regner med å få oppdaterte modeller om kort tid. Planen er da å utgi repaints til både F-16 og F-35, inkludert flightplans, da jeg har fått tillatelelse fra alle utgivere 4 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Skrevet 23. februar 2018 Her et par bilder av en av de fineste AI modellene out there. P3D4.2, Ørland Airbase. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 23. februar 2018 Premium Medlem Skrevet 23. februar 2018 Ser like bra ut som ikke-AI utgaven. Artig med norsk paint! 1 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Skrevet 23. februar 2018 Vi har fått 10 stk å leke oss med sånn foreløpig. Om noen vet hvilken skvadron de går til, og hva callsign de har, setter jeg stor pris på info. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 23. februar 2018 Premium Medlem Skrevet 23. februar 2018 (endret) Tror alle F-35 går til 332 skvadron. De hadde tidligere callsign "Eagle", men er usikker på om dette er videreført. 338 skv. tømmes vel etterhvert for F-16 som flyttes til Bodø og 331 skv. Endret 23. februar 2018 av Svein-Frode Siter
Andrew Thomsen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Skrevet 23. februar 2018 Takker, tyder på at John vet bedre enn meg (skulle bare mangle), da alle faktisk har callsign EAGLE. Da koder jeg de (og parkeringer) 332, F35, NOW. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Skrevet 28. februar 2018 Video av bremseskjerm testing: Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Skrevet 28. februar 2018 ... og samme fly i P3D4.2. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 5148,49 og 50 er de som har blitt levert til Norge, mens 5087 5088 5110 5111 5145 5147 er levert til RNoAF men blir nok aldri å komme til Norge. Disse er treningsfly som brukes i USA. I forhold til Skvadron står det:AM-08, AM-09 and AM-10 were delivered to Ørland Main Air Station on November 3rd 2017 and are to be with Norway's 338 Squadron: Endret 4. mars 2018 av Per-kristian Jensen Siter
Andrew Thomsen Skrevet 4. mars 2018 Forfatter Skrevet 4. mars 2018 Ok, takker, notert. Foreløpig setter jeg bare alle 10 i trafikk, så kan jeg senere selv painte nye reg's. Det er 5149 på bildet over. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.