Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

DCS Normandie 1944  ;)  Foreløpig holder jeg meg på sørkysten av England.  Kikker litt omkring med Spitfire,  og det nærmeste jeg har vært krigens gru,  var et oppdrag for å eskortere en skadet B-17 til nærmeste flyplass .  Skrur fremdeles på innstillingene til Spit`en,  og må si jeg begynner å få den rette flyfeelingen.  Nytter ikke å melde seg på luftkamper uten å beherske utysket sånn noen lunde  8)  Tror DCS har fått til noe meget bra for oss warbird-entusiaster,  og ser fram til fortsettelsen .

 

WEcgVa0.jpg

 

VDENJcO.jpg

 

PvNbsHk.jpg

 

TDz2rP4.jpg

 

E6odWHm.jpg

 

pA62xp4.jpg

 

tiwy94V.jpg

 

28hajvl.jpg

 

Xf1tSz1.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, Ernst. Selv sliter jeg veldig med ytelsen i Normandy, i Nevada hadde jeg rundt 40 FPS over Las Vegas, i Normandy over Caen var den på 15 med samme settings... Etter å ha skrudd ned og skrudd av diverse så er det spillbart, men litt trist. Får satse på at ytelsen bedrer seg når de får ut noen updates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Selv sliter jeg veldig med ytelsen i Normandy

 

Da har du sikkert kommet mye lenger i testingen enn jeg.  Har bare såvidt tatt av og landet på noen av basene i England,  som på langt nær har samme tettheten med scenery-detaljer som i Normandie.

 

hvordan er det med den Spiten?

 

Som Fredrik sier,  du kommer langt med rudder trim  ;)  Ellers går det også bra med forsiktig throttle i starten,  og så gi på når sideroret får tak.  Spit`en flyr alldeles nydelig,  og i forhold til f.eks. P-51 skal den behandles meget dårlig før den staller ut.  Også Dora`en oppfører seg eksemplarisk under krevende flyvning,  og hittil foretrekker jeg å ratte den under dogfights.  På langt nær historisk riktig,  men spennende  ;D  Neste på handlelista blir Bf-109 K4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normandie blir ikke kjøpt inn her før gleden med P3D v4 legger seg litt, men det ser gøy ut å endelig ha et sted hvor de mange andre verdenskrig flyene endelig hører hjemme. :)

 

Skulle gjerne hatt en litt eldre Me109 og en Tempest i simmen. :)

 

Etter å ha drømt meg vekk i Pierre Glostermanns selvbiografi når jeg var yngre så er Tempesten drømmemaskinen.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Så så Kim,  du frister nok som det er med bildeseriene dine  ;D .  Jeg har begrenset tid til simming,  så det blir steinhard prioritering for min del,  og akkurat nå er det DCS som gjelder.......  Blir det mye dårlig vær framover,  så skal også P3D4 inn på SSD-disken.

 

Etter å ha drømt meg vekk i Pierre Glostermanns selvbiografi når jeg var yngre så er Tempesten drømmemaskinen

 

Samme her Kristoffer,  etter å ha lest "Luftens Ørner" av Clostermann,  er det Tempesten som er den ultimate dogfight-maskinen fra WW2.  Både Spitfire og Mustang må se seg slått av denne råsterke Hawker-konstruksjonen,  som fikk betydelig innvirkning på sluttfasen av WW2.  Det eneste flyet på tysk side, som kunne hamle opp med Tempesten,  var antakelig FW 190D Dora, også den kom seint inn i krigen,  men tidsnok til å markere seg som en meget effektiv avskjæringsjager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo en Typhoon som en del av Assets Pack-en etter hvert, ikke helt en Tempest, men med litt godvilje så kan man jo late som ;)

 

Neste WW2-modul ut ser ut til å være P-47, den gleder jeg meg til!

 

Det er ingen grunn til å haste med å skaffe seg Normandy ennå, det er fortsatt veldig "alpha", etter å ha satt alle skyggeeffekter til "flat only" og skrudd ned både ditt og datt så har jeg rundt 60 fps over landsbygda og rundt 40 over byene, men ytelsen er generelt ganske dårlig, i tillegg til at de nye lyseffektene skaper trøbbel med en del av flyene - Viggen og Miragen har f.eks så sterke reflekser i HUD-en at den ser helt hvit ut. Men det som funker ser veldig bra ut, det er flere trær enn man kan "shake a stick at", små landsbyer og større byer ligger spredt rundt i terrenget og små detaljer som fugler langs kysten, vogner og sykler rundt om på gårder gir et inntrykk av at det er en levende verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ahaa,  thank you Fredrik,  bra vi har noen som følger med  :) .  Typhoon blir kjempespennende,  den var heller ikke "bortreist",  og blir kjekk å ha mot alle togsettene som tusler rundt i landskapet. Har forsøkt å jakte på tog med både Mustang og Spitfire,  men kunne like gjerne ha ligget på lur med salongrifle  ;D .  Blir nok å følge med på P-47 også,  så det er en svært spennende verden på gang i DCS.  Merker jo at Normandy er "alpha",  og skulle gjerne sett at det var flere missions å velge blant,  men med sommer og liten tid til simming,  så har jeg det ikke travelt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ernst da, det finnes jo en sim med eldre BFer, helt tilbake til A utgaven, samt flere utgaver av Tempesten ;)

 

Men synes den er litt komplisert å sette opp skikkelig, og så er det så mange timer med "kjedelige" fly man må igjennom før man kommer til de artige.

Men har lyst å begynne med War Thunder sånn egentlig.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...