Gå til innhold

Det flygende pinnsvin


Anbefalte innlegg

Convoiens vaktbikkje ble den også kalt, men her på berget er den nok mest kjent som Den flygende hurtigruta i sivil fart for etter krigen, men det offisielle navnet på pinnsvinet er Short Sunderland på den militære utgaven.

Flyet hadde sin viktigste rolle som maritimt patruljefly under krigen, noe jeg har lært mer om mens jeg har lest på Jo Michelets  bokserie ''En sjøens helt'', her også hvorfor det fikk pinnsvin navnet, det skal visstnok ha vært fordi flyet hadde så mange MGer stikkende ut i allskens rettninger.

Sjøl syns jeg ikke den har allverdens med beskytning, det den derimot har er en solid evne til å tåle juling fra jegerfly fra tidlig på 40tallet, dermed en morsom maskin å herje litt med i WT, smidig i forhold til størrelsen er den også 8)

GPweYu5.jpg

ibNZFV2.jpg

5V32qf5.jpg

9OPw0ln.jpg

MaDvSeh.jpg

PDf0HZD.jpg

KrjXvqp.jpg

 

Når man først snakker om 330 skvadronen så kan jeg også nevne at fra War Thunders offisielle forum er et forslag om å få Northrops N3PB med i simmen offisielt overlevert til simmens utviklere, etter ønske og påtrykk fra forumbrukerne, og for de med litt flyhistorie innabords vet kanskje at dette flyet ble eksklusivt fløyet av 330 skvadronen ;D

Og til slutt er nå Italia offisielt med i simmen, så da venter i allefall jeg i spenning på den dagen kleppfeskbomeberen kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...