Gå til innhold

Typhoon


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Litt forbaust over at ikke denne warbirden har dukket opp her tidligere.  Hawker Typhoon var det første allierte flyet som holdt følge med FW-190.  Riktignok fiasko som rent jagerfly,  men dønn solid våpenplattform mot bakkemål.  Utrustet med den voldsomme motoren Napier Sabre II var den en håndfull å mestre,  men den hadde fire kanoner i vingene, og kunne ta med seg imponerende  mengder bomber og raketter.  Modellen fra Aeroplane Heaven har fått det riktige fryktinngytende utseendet,  både innvendig og utvendig,  og jeg lar meg imponere av flyegenskapene.  Litt smårusk ved utgivelsen,  men etter 2 oppdateringer fungerer det meste realistisk.  Også motorlyden får mye skryt,  og selv om jeg hadde forventet mer rabalder,  er det mange som mener dette er blitt riktig.  AH har mye "rart" på samvittigheten,  men de legger mye sjel i arbeidet,  og jeg liker deres valg av flytyper  ;)

 

TGBxJ3A.jpg

 

V3ClijB.jpg

 

Tp0x6N5.jpg

 

bSmdrHN.jpg

 

ciS2JKI.jpg

 

IW2OV2n.jpg

 

ddc7udT.jpg

 

w8rmMnf.jpg

 

6nmwLEp.jpg

 

Snart god helg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Det kom vel en Hawker Tempest etterhvert som hang litt bedre sammen.

 

Typhoonen hang godt sammen,  det var motoren som ga noen utfordringer i begynnelsen,  og så skuffet den som jagerfly i større høyder.  Men som angrepsfly mot bakkemål gjorde den godt arbeid.

Tempesten var en direkte videreutvikling med samme motor,  men mye tynnere vingeprofil, og etter min mening det råeste jagerflyet som rakk å gjøre en betydelig innsats under WW2.  Har alltid ønsket meg en god modell av Tempest til FS,  og håper AH fortsetter utviklingen i den retningen  ;)

 

hvor stabil tror du den er om du skulke jaktet panser og lastebil konvojer?

 

Den var meget stabil til slike oppgaver,  og hadde dette som sin spesialitet i siste fase av WW2 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...