Eivin Stensø Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 På med den virtuelle trykkdrakten og hjelmen og test litt grenser. Heldigvis mer behagelig å gå enn det de mått slite med i gamle dager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Interesant tur, spennende å følge med, men han dæven som det smalt da du skifta kameravinkel til ute bak flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 11. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2017 Litt mer dagslys og ting å følge med på enn forrige video. En ting som slo meg, etter jeg laget videoen er hvor langt det er ned fra nærmere 90000ft til landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Ikke minst, husker første gang jeg fikk kranglet meg opp på 40.000 ft i WT, tenkte over det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 11. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 11. februar 2017 Tøfft! Kan ikke være enkle å fly disse modellene av Starfighteren heller tenker jeg. Jeg har selv flydd aerobatics med modellfly i mange år, men disse modelljetene er drøy for lommeboka. Vet om enkelte i Norge også som glatt har jetmodeller til 150000 kroner. Da vil du helst ikke krasje de. Hehe... ;D Her er en. Det er minst en i Norge som har en slik også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 11. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2017 Herlig! Imponert over hvor likt den oppfører seg i lufta sammenliknet med orginalen. Den er jo lik i form men ikke størrelse. Artig med led-etterbrenner (y) Kom å fly aerobatics med oss på "daffen"! Vi setter pris på et realt flyshow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 12. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 12. februar 2017 Flyr dere aerobatics på daffen?? Når og hvor hen da? Og med hvilket fly? Syns vi ikke har særlig bra utvalg i realistiske aerobaticsmaskiner i p3d. Bare alabeo sin Sukhoi 26m og Extra 300n. Skulle hatt ei maskin med 400hk. Eller i alle fall 360hk. Trur extran i p3d "bare " har 300 ev 315. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 12. februar 2017 Heftig og dyktig utført, både som modell og fs . Syke høyder du opererer i , trur aldri æ har vært i nærheten av 90 . Pleier å svippe oppom 40-50, og selv da synes æ det tar evigheter å komme ned igjen 😎 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 Flyr dere aerobatics på daffen?? Når og hvor hen da? Og med hvilket fly? Syns vi ikke har særlig bra utvalg i realistiske aerobaticsmaskiner i p3d. Bare alabeo sin Sukhoi 26m og Extra 300n. Skulle hatt ei maskin med 400hk. Eller i alle fall 360hk. Trur extran i p3d "bare " har 300 ev 315. Å kalle det aerobatics var kanskje litt i drøyeste laget. Vi er en liten gjeng på daffen som holder til på militære flyplasser som Bodø. Ørlandet og Andøya som liker å fly jagerfly bla display og vise hva vi kan med dem. Håper at flere slenger seg med så kanskje det baller på seg og vi kan lære av hverandre. Du har jo jo denne Texan2 saken da som er en jager-trainer som spinner og beveger seg helt villt. Ellers går det mest i F-104 og English Electric Lightning for min del. Disse har man derimot ikke anledning til å gjøre spins med, men roll og loop gjør de mer enn gjerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 Heftig og dyktig utført, både som modell og fs . Syke høyder du opererer i , trur aldri æ har vært i nærheten av 90 . Pleier å svippe oppom 40-50, og selv da synes æ det tar evigheter å komme ned igjen 😎 Takk for det. Jeg synes det er utrolig gøy å pushe litt grenser med disse high-performance jetene som F-104 og EE Lightning. De har så sinnsyke ytelser. For å komme mye over 50-60000ft må man bytte fart mot høyde, også kalt zoom. Da gjelder det å klatre til et sted mellom 35000ft of 40000ft og bygge opp så mye hastighet du kan og dra opp. Det blir omtrent som et kast. Du går opp og kommer ned, og da må man stbilisere seg på en gunstig høyde for subsonisk og videre flight. Olav Aamoth som var skadronsjef for 331 under Starfighter tida utarbeidet en metode for å utnytte zoom-egenskapene til å gjøre supersoniske avskjæringer helt opp til 70000ft. Det er derimot viktig å følge med på den måleren på Starfighten som viser equivalent angle of attack slik at man ikke får kicker og enda verre, pitch up. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 David Groark eks 104 forklarer hvordan man gjør en skikkelig zoom-climb. Spol tilbake hvis du ønsker å se hele videoen. Det er interessant å høre denne mannen fortelle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 13. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg tenker mer at blir jeg med litt, blir det mer sånn aerobatics. Det er det jeg liker, sikkert fordi jeg har fløyet freestyleaerobatics med modellfly ganske lenge. Utfordrende og krever veldig presisjon det også. Har blitt mer de senere åra at fullskala acrofly prøver å gjøre mer av de triksa rc modellflyene gjør. De kan vel det med noen av flyene med 400+ hk, feks henge etter propellen. Martin Pickering er en av de bedre rc pilotene i verden for tida, og man kan se tilnærmingene fra fullsize flya. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2017 Alltid artig å høre på gamlekara, når de med glimt i øyet forteller om flyene de fløy Har hatt noen runder med noen av våre norske veteraner, både på F-86, F-5 og F-104. Noen av disse har fløyet alt dette pluss F-16, men det er når de snakker om F-104 at de blir salige i blikket ;D Også imponerende hva enkelte får seg til å gjøre med de råeste acroflyene, og min all time favorite er og blir Jurgis . Nesten så æ tviler at det kan kopieres med modellfly : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 13. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2017 Martin Pickering var gutten sin som kunne sine saker.Det er bare å sette i gang å trene Kjetil.Ikke gløm å ha godt med lim og lappesaker med deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Fantastiske videoer. Dette er flyging på et nivå som ligger et stykke over min fatteevne og som få piloter og ikke minst maskiner klarer. Men det er også spennende å se hva man kan få til med det flyet og den kunnskapen man har. Å utfordre seg selv litt er ofte en bra ting istedet for å fly den samme ruta som man gjorde i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Siden Kjetil først er inne på Kielak - fantastisk pilot, men displayet hans blir enda bedre når man legger til en MiG-29 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Mig-29 blir aldri feil. Ikke 104 heller For ikke å glemme English Electric Lightning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 13. februar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2017 Hehe... ;D De gærne har det godt. Skulle jeg valgt en måte å dø på, måtte det blitt av et hjerteklapp i et acrofly. Good way to go, I'm great again! (ca. som Donald sier) LoL! ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Hehe... ;D De gærne har det godt. Skulle jeg valgt en måte å dø på, måtte det blitt av et hjerteklapp i et acrofly. Good way to go, I'm great again! (ca. som Donald sier) LoL! ;D Bra holdning ;D Her er Beechcraft Texan 2 display. Den er vel ikke så smidig som de verste acroflyene men den kan litt av hvert den også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.