Gert Barring Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 God morgen, godtfolk. Etter 5-6 år i brakk, har jeg det siste året funnet tilbake til flightsim, spesielt pga all jobben som er gjort fra blant andre Andrew Thomsen og Henrik Nielsen for å gjøre FSX og nå P3D så utrolig flott. Etter utallige glimrende innlegg fra Ernst, måtte jeg dele litt jeg også Dagens flight gikk på VATSIM som FXI231 "Faxi 231" fra Reykjavik (BIRK) til Kulusuk (BGKK) på Grønnland, og ble planlagt gjennom simbrief. Estimert tid i lufta 1t 36min, og 4050kg fuel i tankene. Det er ganske mye drivstoff for en så kort tur, men med BIRK som alternate er det behov for litt ekstra 8) Relativt rolige vinder på cruise, men vi skal fly gjennom et lite lavtrykkssenter, noe som gir oss litt motvind i starten, men dreier seg mer østlig etter hvert. Etter litt planlegging på bakken, var det på tide å vekke de som ikke allerede hadde stått opp i Reykjavik. Reykjavik forlates for denne gang. For så vidt en by jeg sterkt anbefaler som feriemål - særlig om man leier seg en firehjulsdrevet bil og utforsker sagaøya i tillegg Ingen ATC online på starten av turen, men vi klarerte oss selv til en KEFLAVIK 2 departure - som tar oss noen mil sør, før kursen går over KFV VOR og i riktig retning mot Grønland Rett over Keflavik, grønnfargen i terreng-displayet byttes ut med iskaldt hav. Første syn av Grønland (Island??) og siste METAR melder om høy ceiling og nordlige vinder. Det enkleste hadde nok vært å legge seg på en left base til RWY29, men når man først har muligheten til en NDB approach, benytter man seg av den! Alt for lett å havne i RNAV-, ILS-fella BGKK 300650Z AUTO 36017KT 9999NDV -SHSN BKN050/// M07/M14 Q0985 Forlater 3800' ned mot 1800' - etablert outbound. Har lagt inn innflygingen på GPS-en som backup, men flyr needle only - selvfølgelig 8) Trygt nede på bakken etter 1 time og 30minutter - litt før rutetid Ha en fortreffelig dag videre -Gert Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 30. desember 2016 Noen tar det lenger i realisme enn andre ;D Stilige bilder, imponerende flight . Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 30. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 30. desember 2016 Ser ikke ut til gamle kunster er glemt ...Well done Well back Gert Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Profile view på appr. platen der for NDB11 på Kulusuk tror jeg er noe av det mest decluttrede jeg har sett i hele mitt liv Kjempefine bilder med ditto dokumetasjon av flyturen Gert! Har fløyet med Flugfélag Íslands på akkurat denne ruta for noen år siden, men da med en F50. Både merket og ble informert om tildels kraftig turbulens under innflyging til Kulusuk, som ved sånne forhold ikke gjør approachen enklere når det også er NDB (i alle fall på rådata) som gjelder der mellom fjellene. Men moro er det når man endelig er nede og kjenner det virkelig humper og rister og ser grusen sprute opp etter hjula Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 30. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 30. desember 2016 Kjempeflott "reportasje". Her er det jo ting å lære! Siter
Gert Barring Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Skrevet 30. desember 2016 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg er nok en av dem som tar hobbyen litt lengre, ja... : Halvdan; Hehe, ja, ganske ren plate det her ja! Får finne frem noe mer rotete neste gang Siter
Eivin Stensø Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Flotte bilder. Bra og se at flighten er skikkelig planlagt og utført. Fløy på Vatsim i endel år selv men det stjal desverre for mye tid og er for strengt ift til utstyrskrav. Jeg liker fortsatt å planlegge flightene og gjøre ting ordentlig. Det har man mye mer igjen for. God nytt år. E Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.