Gå til innhold

Aerofly FS 2


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jeg er nyfrelst Aerofly FS 2 fan! Jeg kjøpet første versjon for noen år siden, men den hadde lite å tilby på flysiden, og man ble etterhvert lei av Sveits og fly uten fungerende instrumenter.

 

Nye Aerofly FS 2 derimot klinker til med høyoppløselig photoscenery for Sør-Vestlige USA med mange "oppgraderte" flyplasser m.v. Flyene er også kraftig forbedret, både mht. realistiske flyegenskaper og økende funksjonalitet i cockpit. Mine Saitek-paneler fungerer "out of the box" og bruken er ellers meget intuitiv.

 

Her er dessuten et hav av innovative funksjoner som er utrolig flott. Trykk "T" og sola spoler fram en halv time for hvert trykk. Legg til Shift-tasten og du kan la sola gå tilbake med en halv time. Så hvis du plutselig får lyst å fly natt, eller se solnedgangen, så er dette noen få tastetrykk unna i real time. Ingen reloading eller "fps drop". V endrer Visibility "on the fly" på samme måte. Helt magisk!

 

Flymodellene, repaints og cockpit er strålende modellert. Lys, skygger, skyer m.v. er veldig bra. Ingen roterende skyer som i P3D. Her er selvfølgelig mye som mangler enda, men dette er definitivt gøy og et deilig avbrekk fra 30 fps, begrenset LOD radius, poppende autogen og teksturer i P3D.

 

aerofly_fs_2_screenshot_04_20161126-221625.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_11_20161126-221924.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_16_20161126-222116.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_31_20161126-223408.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_37_20161126-223512.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Så en liten tur mellom L.A. og SanFran i Learjet. Autopiloten fungerer sånn høvelig, så det var bare å sette seg tilbake og nyte turen. Trykker man på "L" så får man opp navnet på byer og steder - Nok en genial funksjon.

 

Upåklagelig scenery av SanFran:

 

aerofly_fs_2_screenshot_03_20161127-194331.jpg

 

 

Sjekk detaljene i asfalten og betongen:

 

aerofly_fs_2_screenshot_04_20161127-195158.jpg

 

 

Akkurat passe detaljert flyplass:

 

aerofly_fs_2_screenshot_07_20161127-195340.jpg

 

 

Noen trykk på "T" tasten, og vipps så var det solnedgang:

 

aerofly_fs_2_screenshot_08_20161127-195446.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det var da noen dj...elsk fine bilder,  hvordan er flyfeelingen  ?

 

Godt spørsmål! Jeg har ikke rukket å teste alle flyene enda, men kort oppsummert: Den er god. Du føler at du flyr gjennom luft dersom du peiser på med litt vind og turbulens. Dog er dette ikke en simulator riktig enda. Til det er den for røff i kantene. Får ikke realistisk stall osv. 

 

En ting imponerer meg, og det er virkelighetsfølelsen ift. fart, avstand og dimensjonene på rullebanen m.v. Av en eller annen grunn føles dette mye mer riktig i Aerofly enn FSX.

 

Koser meg for tiden på Edwards og flyr tokter til Nellis. Edwards (og Nellis) har blitt bra gjengitt. Oppgradert med tidsriktige statiske fly og den nye rullebanen 4L/22R på KEDW. Dog er bygningene generiske og ikke like virkelighetstro som i FSX/P3D. Aerofly tar dette igjen med sylskarpt satelittfoto, og kupert terreng på flyplassen (ikke paddeflatt slik som i FSX/P3D).

 

aerofly_fs_2_screenshot_01_20161127-211311.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_11_20161127-212358.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_02_20161127-211731.jpg

 

aerofly_fs_2_screenshot_17_20161127-212513.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Himmel og ....ørken,  spørs om æ klarer å holde meg unna denne.  Har inne både DCS  og  IL2 (siste versjon),  men ender alltid med å fly i P3D3  ???  Men [*********]t au,  det skader ikke å ha det artig,  og teste nye idèer  ;D

 

Det koster ikke stort mer enn nok en addon til P3D, så jeg kjøpte den med god samvittighet. Selv om den fortsatt har noen mil å fly,  så er oppgraderingen fra versjon 1 stor, og det viser at IPACS har kompetanse og gjennomføringsevne. Oppgraderingene kommer relativt hyppig.

 

 

Morro kan man ihvertfall ha det:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...