Gå til innhold

En fiin morgen i Bodø.


Anbefalte innlegg

En liten hilsen til Terje Brun, Bror Inge & Co. Etter alle disse årene fikk jeg endelig modellen inn i gmax, via McX. Og alle texturmappinger bare spratt på plass, uten at jeg trengte gjøre alt på nytt. Men jeg kom tilfeldigvis til å rette opp alle texturer til vannrett, rearrangere de, og bygde på nytt hele den vestlige delen. Plusset og på med ferdige elementer fra andre prosjekter for å øke realismen. Og 330 hangaren, som kom på plass i 2009, har utenpåliggende garasjeporter, as for real. Fikk til dette trass latterlige thumbnail type "bilder" og suspekte lesebriller. Toppen på terminalen har jeg kalt "Furuhatt" i gmax, som en hilsen til en fresk bidragsyter. Vinduene i terminalen kommer fra klipp fra CG Tetures, som nå heter Textures.com. Frekventerer man det stedet, er det bare å plukke, resize og glede seg over resultatet.

 

Til slutt, noen lurer sikkert på hvor jeg har dette med "En fin dag" fra. Det er fra Norsk MAD, en tegneserie jeg alt leste sent på 60 tallet, dog på Engelsk, og originalen heter kun "MAD". Når der overskriften er en fin dag, betyr det at straks skjer noe forferdelig med vår venn Don Martin :-p

 

26761554772_05c013f3be_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og jeg prøver på ingen måte å overgå noen andre enn meg; eneste menneske jeg liker å konkurrere med :-p

 

Det jeg har igjen å fikse er flymuseet. Der er texturene "beyond repair", altså nix håp. Så flymuseet vil fortsatt ha et noe skjevt utseende. Inntil den dag noen kanskje tar noen shots for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore, long time noe see :-)

 

Jeg ønsker kun å få fatt på noen sølle bilder av flymuseet, så jeg kan få det til å ligne sånn noenlunde. Årsaken til at jeg spør er jo at i mellomtiden venter vi ivrig hva du finner på. Men utålmodig som jeg er, så er min siste skanse da dette forbaska flymuseet, og får jeg et par bra bilder til formålet, så er jeg fornøyd, og stopper der og da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

 

Og trenger du et og annet nå og da, så har jeg muligens noe materiale på lager. Jeg laget f.eks Bodø radar på nytt nylig, med texturer fra mitt eget kamera, og med takk til Finn Kart. Til det formålet brukte jeg da bilder med sinnsvak oppløsning, fra eget kamera, tatt på Lista Airbase i NATO tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sjå her ja  :) Bodøbyen under utvikling,  og endelig kvitt den gamle 330-hangaren,  pluss erstatning av den nye !  Sånt liker vi,  selv om jeg fortsatt henger igjen i 70-åra,  sånn mentalt ......  Og æ var fast leser av MAD ,  helt til æ gifta meg, første gang. Da var det ikke lenger behov for å lese om hverdagslivet mitt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt, noen lurer sikkert på hvor jeg har dette med "En fin dag" fra. Det er fra Norsk MAD, en tegneserie jeg alt leste sent på 60 tallet, dog på Engelsk, og originalen heter kun "MAD". Når der overskriften er en fin dag, betyr det at straks skjer noe forferdelig med vår venn Don Martin :-p

MAD og Don Martin var en av mine favoritter også. Noen ganske flinke tegnere i det magasinet. Men norsk versjon var litt "rar/sær" syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå her ja  :) Bodøbyen under utvikling,  og endelig kvitt den gamle 330-hangaren,  pluss erstatning av den nye !  Sånt liker vi,  selv om jeg fortsatt henger igjen i 70-åra,  sånn mentalt ......  Og æ var fast leser av MAD ,  helt til æ gifta meg, første gang. Da var det ikke lenger behov for å lese om hverdagslivet mitt  ;D

 

Henger igjen i 70-åra jeg også, og det var av den grunn jeg startet med militærhangarene på Lista, selv om de jo er fra WW2. De er godt bygget, så NATO utnyttet mange av de. Men noen av de har nok etterhvert blitt litt sure og trekkfulle for blant annet 330 skv, så nå blir det endelig ny hangar på Ørlandet, men den rekker jeg ikke få med i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAD og Don Martin var en av mine favoritter også. Noen ganske flinke tegnere i det magasinet. Men norsk versjon var litt "rar/sær" syntes jeg.

 

Jeg ble litt irritert over den norske versjonen ja, gikk litt nedover i forhold til originalen. Kanskje de prøvde å "tilpasse" for mye. Og det går alltid galt. Kjøp aldri mat som er "laget for norsk smak" :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...