Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2016 Mange har sikkert fått det med seg, da norske politikere ubegripelig naivt bestemte seg for å samle Luftforsvaret på EN flybase, Ørlandet, satt man noe slukøret og vantro tilbake i Bodø. Heldigvis gikk det ikke lang tid før man så mulighetene dette skapte for Bodø, og nå er "nederlaget" snudd til noe positivt for byen. Når jagerflyene er borte, vil dette frigjøre enorme arealer som Bodø sårt trenger, og nå er man i full gang med planleggingen for å flytte flystripa og bygge nye havneanlegg, industriområder og helt nye bydeler. Dette er selvsagt ikke gjort over natta, men det er politisk enighet om framdriften, og det første man går i gang med er å bygge den nye flystripa . Spennende muligheter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Dere får ta vare på hula i fjellet...i tilfelle vi faktisk får en statsmann eller to tilbake en gang i tiden. Finnes jo ikke slikt nåtildags, kun hekser og troll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Legger fortsatt merke til at dagens flyplass terminal ikke er fjernet fra disse tegningene, lurer på hva den eventuelt kan brukes til i fremtiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2016 Legger fortsatt merke til at dagens flyplass terminal ikke er fjernet fra disse tegningene, lurer på hva den eventuelt kan brukes til i fremtiden? He he, det er jo en ganske spenstig bygning, sikkert mange firmaer som kan tenke seg å flytte inn der Dere får ta vare på hula i fjellet...i tilfelle vi faktisk får en statsmann eller to tilbake en gang i tiden. Finnes jo ikke slikt nåtildags Du kan så si, vi er mange som lurer på denne "hula" , men vet at det jobbes intenst med planer for å utvide "Flymuseet" til å inkludere et "Kald Krig-museum" i "Anlegg 96" . Ellers er jeg mer bekymret for AON, om vi kan "svitsje" mellom å fly på gamle Bodø Air Base og Nye Bodø Lufthavn....... 8) : ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 En tanke som falt meg inn, er i alle fall å ta vare på det sceneryet vi har nå, så det ikke forsvinner a la ENFB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Poeng med AoN, vi får ønske oss at når flystasjonen forsvinner så får det lages en egen Fighterbase Bodø pakke, som kun inneholder dagens flyplass og andre detaljer fra nærområdet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Og noen AI okser i shelterne. Kan sette en U2 foran en viss hangar også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Der sier du noe, bare for å spinne den ideen litt videre, antakeligvis litt vanskelig me mangel på gode bilder osv, men hva med AoN anno 1960-1970? Bare en idé altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Det kommer jo nytt scenery for Bodø, og da kunne jeg tenke meg å lage en 70 talls vri. Det gjelder først og fremst å få noen okser i trafikk, men vet ikke om modeller og repaints som passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 En 70talls vri hadde vært spenstig, spennende. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2016 En U2 ( og kanskje en SR-71 ) foran noen hangarer, og AI-okser i shelterne, så spørs det om æ ikke måtte se meg om etter en ny plass å bo....... igjen ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Ja, SR-71 har jo heller aaaaldri vært her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2016 Ja, SR-71 har jo heller aaaaldri vært her Nei fysjh, storpolitikk holdt vi oss langt unna 8) ..... forresten, så et eller annet sted at det var en ny SR-71 modell på gang til FSX/P3D3 , gjett om den skal inn i hangaren på Bodø Aire Base ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Ja SR-71 må jeg ha, uansett hvordan den flyr. Simulatoren er kjekk å ha til historiske hendelser også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Denne fra Milviz du tenker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Ahh Milviz = løp og kjøp. Skulle bare hatt (om øya ikke står i veien) I7954 på halen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 6. februar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2016 Ahh Milviz = løp og kjøp. Skulle bare hatt (om øya ikke står i veien) I7954 på halen. Nei nei nei, 17980! Den var på Andøya Forøvrig var også 17964, 17974 og 17979 også nedom i Bodø, og sikkert mange flere... http://www.wvi.com/~sr71webmaster/bodo.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Finnes bare en skikkelig Blackbird Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. februar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 7. februar 2016 Tail Number / FSR's name / Destination / Arrival Date / Departure Date / #of days / Reason for landing #964 Cook, Jim Bodo Norway 12 Aug 1981 16 Aug 1981 4 Recovery #980 Troll, Ray SL-9-Andoya Norway 01 Feb 1982 04 Feb 1982 4 Recovery #974 Chiappetta, Tony Bodo, (SC-9) Norway 08 May 1982 09 May 1982 2 Recovery #974 Huddy, Tom Bodo Norway 05 April 1984 06 April 1984 2 Recovery #979 Enck, Arthur Bodo Norway 29 April 1985 01 May 1985 3 Recovery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 8. februar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 8. februar 2016 Det var kun noen av nødlandingene, og listen inneholder ikke "normale" operasjoner siden dette fortsatt er gradert informasjon. Det er uansett moro at vi i Norge har hatt "reglemessige" besøk at en så eksotisk fugl. Nå er det snart bare Ørlendingene som får se spennende fly på himmelen. Vi andre får klare oss med busser og minibusser med vinger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Njaa, noen av oss får jo inn EH-101 Merlin i forsvarets farger da, så litt lokale eksotiske fly kommer det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Merlin er jo litt eksotisk, ettersom den har hele tre turbiner. Hvor mange har vi fått hittil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Ingen enda, kun lillebror NH90 foreløpig. Jeg gleder meg nå til å se den over Bergen når de får basen på Håkonsvern i gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Ingen enda, kun lillebror NH90 foreløpig. Jeg gleder meg nå til å se den over Bergen når de får basen på Håkonsvern i gang. Good luck Skandalehelikoptret er foreløbig langt fremme i tid ser det ut til.... Desverre. Først skal vi i Kystvakten få våre før Marinen begynner å tenke på slikt. For øvrig lurer jeg litt på hvem som kom frem til at å anlegge forsvarets helikopterbase på Haakonsvern nesten midt i innflyvningen til Flesland rwy 17 måtte være en god idè Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Husker Lynx var litt "skandale" det også, pga dårlig elektrisk opplegg. Og ja, litt sprøtt å legge en helikopterbase til Haakonsvern. Helt dustete i grunn. Er mer en en gang jeg har kommet med helikopter fra vest, og vi har måttet sette nesa opp og skrubbe pga flytrafikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Et viktig steg nærmere ny flyplass i Bodø!!! :) http://www.an.no/samferdsel/bodo/avinor/bor-ha-ny-rullebane-om-ti-ar/s/5-4-268830 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.