Gå til innhold

ENML-ENJA med Q400


Anbefalte innlegg

Noen gærninger hadde chartret et Widerøe Dash 8-Q400 fra Molde til Jan Mayen. Jeg var tilfeldigvis pilot denne dagen :D

 

8MBAIle.jpg

ENML, ombordstigning

 

5r21KMv.jpg

Klar for take-off, RWY 07

 

BWHifaS.jpg

Tar en U-sving mot vest

 

36XIIOi.jpg

Vestnes

 

Klu3WOk.jpg

Passerer Nyhamna

 

oGCnsH4.jpg

Over Norskehavet

 

bFkopYa.jpg

Nedstigning gjennom skydekket og ser null & nix før jeg kommer ned på ca. 3-4000 fot

 

KYQzKYm.jpg

Nesa sørover parallelt med Jan Mayen. Co-piloten tar dette bildet ut gjennom høyre sidevinduet og sier at det ser en smule kaldt ut.

 

i1TB8mh.jpg

Nordover igjen mot ENJA

 

H9oiQGj.jpg

Vi nærmer oss

 

y7izXA4.jpg

Loran-C antennen?

 

yV0R4L0.jpg

Backtracking

 

wAIRRfL.jpg

Parkert

 

WUsifSB.jpg

Fra cockpit, venste sidevindu

 

jJVGcXg.jpg

Fra tårnet

________________

...Takk for titten :)

 

P.S. Hvis man skal på sightseeing med ORBX ENJA Jan Mayensfield, så ser det etter min mening mye bedre ut på øya når snøen har smeltet p.g.a at man da får fotoscenery i stedet for snødekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående skyrefleksjonene Tom :). Jeg ser det selv på bildene nå at det er overkill, så jeg skal tune de ned.

Edit: Er på krigsstien (over Vigra) etter bedre vann: http://i.imgur.com/yxKbDbi.jpg

Jeg ble i alle fall kvitt en god del skyrefleksjoner og ganske mye glimmer.

 

Ernst: Kan tenke meg at det er heftig å lande på Jan Mayen i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar: Takk, det var en morsom og spennende tur.

 

Toms kommentar ignoreres med å ta på sveisebriller med 12-glass 8).

 

Inge: Først av alt så må jeg si at jeg nesten ikke har prøvd å stille inn vannet, men det er vel snart på tide å gjøre noe med det. Vannet vi ser på bildene fra ENJA-turen er allerede drenert bort, og nytt vann begynner nå så smått å komme på plass hos meg. I FSX har jeg det fast innstilt på High 2.x, mens bølgeanimasjonen er fra REX4 og resten tar jeg med FS Water Configurator.

 

Et screenshot sør for ENML, etter litt mer eksperimentering med FS Water Configurator: http://i.imgur.com/pkLXlDU.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...