Gå til innhold

ENFG ved Fagernes


Anbefalte innlegg

Helt praktfullt, og hadde vi fått slike bilder, som vi ble lovet, så skulle byggene til ENFG for FSX/P3D blitt noe i samme stil. Det var i hvert fall det jeg drømte om.

Men skal ikke ta glansen ifra "Sailsport" sitt supre arbeid, det står til gull, så gratulasjoner til XP folket som kan fly rett inn til "Den syvende himmel".

Bare litt misunnelig :-[ :-[.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Helikopteret du ser på shotsa her er Dreamfoil Creations sin "Eurocopter AS350 B3 Plus" med min heimelaga paint.

 

 

Når det gjelder freewarehelikopter som er tilgjengelig for nedlasting har eg lite erfaring men ser det ligger ein del her http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showcat=148, finnest heil sikkert meir andre plasser også. 

 

Tilgjengelig payware kan du kikke på her http://store-x-plane-org.3dcartstores.com/Helicopters_c_28.html

Vil spesielt nevne Dreamfoil Creations sine fire helikopter som i kronologisk rekke etter alder er:  Bell 206 Jet RangerIII, Robinson R22 Beta II, Eurocopter AS350 B3 Plus og Bell 407.

 

Dreamfoil sine helis er i ein klasse for seg uansett kva du samenligner med. Den eldste modellen,Bell 206, burde kansje hatt ein oppdatering for å kunne måle seg med dei tre øvrige når det gjelder texturkvalitet, 3D-modell, simulerte systemer og fungerende knapper etc, men tross alt er dette også et fint helikopter som er verdt pengene, den er nok også den minst sofistikerte når det gjelder flight-modell og er dermed enklere å fly enn dei tre øvrege, den har ein vanskelighetsgrad som kansje kan samenlignes med Dodosim sin 206...

Dei tre øvrige er alle i klassen "superb" etter mitt syn :), der 407 er den visuelt sett flotteste og mest detaljerte, men min favoritt er imidlertid AS350 , og nest etter denne R22. dette pga at desse er meir responsive og krevande og fly og dermed artigere når ein til slutt begynner å få det til :).

 

Så er det eit helikopter til som nevnast, og dette er Bell 412 frå X-Trident.

Dette helikopteret kan kjøpast sjølv om det enda er WIP, du får då sjølvsagt alle oppdateringer gratis etterkvart som utviklinga av modellen går framover.

Dette er ein avansert modell der utviklaren legg ned svært mykje arbeid i å få så godt som alle systemer realistisk simulert og dette blir nok modellen for dei som liker mange knapper og systemer å fikle med ;), flight modellen har også blitt via mykje oppmerksomhet og har bla blitt gjort om frå scratch minst ein gong... piloter med RW erfaring på helikopteret deltar i utviklingsarbeidet, men som den verkelege modellen er den ikkje spesielt krevande å fly/hovre pga det avanserte "artificial stability" systemet. Bell 412 har trass i at den enda ikkje er ferdig utvikla, allerede rukke å bli mange sin favoritt og det er mange tråder på x-plane.org ang denne modellen.   

 

Kansje litt meir info enn det du ba om dette Kjetil, men du veit; "det hjartet er fylt av renner munnen over med".....  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...