Gå til innhold

Verdens peneste, del 2


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I "kåringen" av verdens peneste blåselampe, er min kandidat Northrop T-38  :)  Det avanserte skoleflyet, som i mange generasjoner har vært brukt av blant annet norske piloter i sluttfasen av utdannelsen på amerikanske jagerflyskoler.  Likheten til F-5B er ingen tilfeldighet,  men T-38 var bygget som toseters skolefly fra grunnen av,  mens F-5B var en toseters variant av det lette jagerflyet F-5A.  T-38 var meget populær blant elevene,  men for mange var det også første møte med overlydsfart og avansert militær flyvning.  Milviz har laget modellen,  som har vært tilgjengelig i FSX i snart 3 år, men nå også som egen versjon for P3D2.  I FSX syntes jeg den hadde litt for nervøse flyegenskaper,  så den ble stående mye i hangaren, men i P3D2 oppfører den seg langt mer realistisk.  Aner ikke hvorfor,  men nå er det en fornøyelse å fly den i ytterkanten av dens "flight envelope".  Og så er den jo en sann nytelse å se på  8) .

 

nas1.jpg

 

nas1b.jpg

 

nas2.jpg

 

nas2b.jpg

 

nas2c.jpg

 

nas2d.jpg

Et ekstra pluss og bonus,  man kan også fly fra baksetet !  Eller som jeg gjorde det,  etter en heidundrende

flytur,  kjørte jeg opptak av hele turen,  og satt som  (  vettskremt ) passasjer i baksetet  ;D .

 

nas3.jpg

 

nas4.jpg

Milviz har valgt å ta betalt for ekstra P3D2-utgave,  men har man FSX-versjonen,  får man rabatt ved overgang til P3D2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.  :)

T-38`ern er absolutt en av finalistene i det som etter hvert blir ei kåring Ernst..  ;)

Den flyr herlig og kan være "A handful" i visse manøvre og hastigheter.

Men det er det som gjør den morsom å fly.

Meget stilige former på denne godbiten og du får samtlige av dem frem med outstanding screenies..

 

Ernst. Har du lagt inn siste update til denne som kom her for litt siden? MV_T-38A_FSX_v3.140428.

Skulle gjerne likt å vist hva du synes om lyden på den?

Ser at de reklamerer for for new and inproved sound, men jeg er slett ikke imponert.

Du har jo også ett rimelig greit lydanlegg på din sim veit jeg.

Hos meg så ble jeg sittende og skakke på huet og rynke nesa etter takeoff og rynkene ble bare dypere når jeg tok en tur i outside wieve.

Makan til loop. Høres jo ut som en gammal Massey Ferguson med lause kjettinger. Kataaaa kataaa kataaa.  ???

Dette var en skikkelig nedtur og jeg skjønner ikke at det kan være riktig.

Håper det er jeg som har kødda til lydfila ved updaten, så da lurer jeg på om det er flere som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelig respons  :) .  Joda Øyvind,  æ har siste oppdatering,  og jeg er helt enig i at outside sound er begredelig .  Fløy den mest fra VC,  og ble så imponert over at den hadde mye bedre flyfeeling i P3D2,  at det tok ei stund før æ begynte å irritere meg over lydkvaliteten.  Den har også noen frustrerende klikklyder i VC,  så æ har faktisk begynt å eksperimentere med andre soundfiler  ;) .  Det har jo vært mye bra utvikling på god lydkvalitet,  så det har blitt en stadig viktigere del av innlevelsen til flymodellene,  så her har MILVIZ en jobb å gjøre.  Håper deres neste store prosjekt,  Phantom F4 får full oppmerksomhet på dette feltet,  da F4 hadde 2 stk.  Starfighter-motorer,  og kunne høres  deretter  ;D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Ok..?

Når jeg kjører denne installeren så får jeg valget mellom FSX og Prepar3d V-1X only.

Er det her jeg muligens har fått noe feil kanskje?

Turte rett og slett ikke prøve å denge den inn i V2 når det står så klart svart på hvitt.

 

Får snoke å leite litt her og se om jeg finner en V2 utgave tenker jeg.

 

Jeg reagerte også på klikke lydene du beskriver Ernst. Og lyden i en god modelle er som du sier meget viktig.

Uansett hvor bra modellen er så blir den rett og slett ikke brukt hvis den høres ut som ei gammal Electrolux.

Og noe er jo feil hvis man instalerer en ny og oppdatert modell og det første man begynner med er å forske seg frem med andre lydfiler som du skriver du gjør.

 

Nei Milviz. Skjerpings.

Kan ikke skjønne hvor nedtur det blir og evt få en nyutviklet F4 Phantom inn i simmen med Loops og pain FS9 lyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Når jeg kjører denne installeren så får jeg valget mellom FSX og Prepar3d V-1X only

 

Jeg hentet egen installer for P3D2.  Måtte betale noen dollar ekstra for dette,  og det er greit så lenge man tilbyr et annet/oppgradert produkt enn den modellen man hadde i FSX.

MILVIZ har muligens gjort noen forandringer i innstalleren,  men jeg har en mistanke om at resultatet ble det samme hvis jeg hadde migrert over fra FSX ??  ???  Har saumfart andre fora,  men det er lite støy rundt T-38-modellen.  - Prøvde å bytte diverse lydfiler fra bl.a. Iris Raptor (  som har heftig lydkvalitet ),  med det hjalp ingen ting,  så det ser ut for at man må holde ut med lydloopingen  :o .  Det begynner faktisk å ligne på et sånt derre DLL-problem,  som er vanlig på ikke-kompatible modeller  :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...