Gå til innhold

To Bravoer


Anbefalte innlegg

Etter mange mange år er jeg tilbake her på fs.no med noen bilder. Håper de er av interesse.

 

Den Japanske gjengen i KBT er tilbake med en oppgradering av deres gamle P-3 til FSX standard. I første omgang ble dagens lyse grå Orion fly for kjedelige, så det ble å male noen gamle krigere fra den kalde krigen... Er det noen av dere som har bilder eller info om walkways på toppen vingene av de gamle Bravoene fra tiden de var mørkegrå/blå?

 

Kanskje Norges mest berømte Orion, P-3B "602". Jeg regner med at dere kjenner vår Luftforsvars historie... :-)

 

Scrshot256.jpg~original

 

Scrshot247.jpg~original

 

Scrshot252.jpg~original

 

Scrshot265.jpg~original

 

Scrshot248.jpg~original

 

Scrshot257.jpg~original

 

"600" fra tiden da den var KK-M. 1969/tidlig 70-tall.

 

Scrshot243.jpg~original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jens Ole.

Velkommen tilbake.

Også denne gangen stiller du opp med noen snasne painter ser jeg.

Hadde modellen vært bedre enn det den er, skulle jeg gjerne bukka dypt og tatt imot med åpne armer.

Men hvis det ikke har kommet noe patch / forbedringer til modellen som jeg ikke veit om så synes jeg modellen var så som så.

Downloaden min heter: p-3c_orion_fsx_v3_team_fs_kbt_2.zip.

Er dette siste version?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"beta" release ligger ute på side 20 I SoH P-3 posten.

 

Faktisk har det blitt helt nye texture etter jeg tok de screenshotene, nå I 2048x og det gjør mye for detaljene.

 

http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?85402-P-3-Thread-continued/page20

 

VC (som er under forbedring) er kanskje ikke den beste, men selve modellen må jeg da si at er helt på høyde med det eller beste av dagens FSX freeware Ernst!

Dagens VC tror jeg har en mer electra layout, men forhåpenligvis kommer det en ny snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært , og har åpnet igjen. Men henvisning til zip fila er innen et rektangel som oppfører seg som en del av html for innlegget.

Skal prøve igjen.

 

Mozilla Firefox ble løsningen, IE 11 vil fortsatt bare laste ned php.

 

Har du logget deg inn I forumet?

 

Jeg lastet ned filen nå selv for å kontrollere og ettersom flere andre har lastet den ned uten problemer tror jeg problemmet ligger hos din nettleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  ;) Ja da, loggon ok, men fortsatt trøbbel i IE11, men som sagt, Firefox fikset det uten problem. Takk, og skal se på de snarest, din "gamle" Paint er jo slik de var da jeg satt og ventet på de i -68/-69, men skulle nok gjerne hatt noen av nyere årgang. Blir nok aldri fornøyd, mer, mer. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :-)

 

Liker ikke mainstream fly.... Men jobber sammen med mange tidligere Orion piloter så kanskje de overtaler meg..hehe  602 har testet ut de nye hi res texturene og så kommer 600 KK-M snart.

 

Planlegger en Charlie paint, men det blir en USN P-3C BMUP med LSRS pod fra den hemmelige BUPERS SDC Dallas ("NAWCS-23"). De har fjernet alle merker bortsett fra US stjerna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Jens-Ole.

Da fikk jeg endelig tid til å laste ned siste version av Orionen v 32 og din paint.

Utrolig flott og detaljert paint må jeg si, gleder meg til du evt slipper flere til denne modellen.

Ett lite spørsmål.

For å få den frem i FSX måtte jeg editere litt på cfg fila, leste du skrev litt om det i posten du linket til.

Nå er ikke jeg godt kjent med de forskjellige modeller av Orion men jeg knalla inn model=USN_Type0 for å få den frem.

Er dette godkjent eller burde jeg peke til en annen modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Thom.

Nei jeg har ikke det. Så det sto skrevet en plass at den ikke var kompatibel med DX10 så jeg har ikke tenkt på det.

Mulig det går alikevel, mulig det er andre som sitter på erfaringer rundt dette?

 

Er foresten ute på patrulje med denne akkurat nå.

 

ksKRjtp.jpg

 

Turner her utenfor Sandefjord og setter kursen mot Kristiansand for å sjekke at all båt trafikken oppfører seg.

 

6l3pCy9.jpg

 

Fanken denne painten er bra gitt.

Liker den bedre og bedre jo mere jeg kikker på den.

Og her ligger det an til langtur rundt kysten skjønner jeg.

Må jo det med ei slik maskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, men feil modell!

Denne painten passer IKKE med P-3C modellen, flere  av texture liner ikke opp og det vil bli feil texture mapping. Det er generelt store forskjeller mellom P-3B og P-3C. Best synlig er launcher batteriet for sonar bøyer som er veldig fremtredene på Charlien.

 

Denne painten er for RP-3 modellen slik det står beskrevet I forumtråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for oppklaringen Jens-Ole.

Modellen er lastet ned og skal instaleres så fort jeg får landa her.

Er fortsatt ute på tokt, og etter å ha fulgt Oslofjorden ut og rundet hele sørlandskysten har jeg kikka etter div oljeplattformer i Nordsjøen som glimrer med sitt fravær i min sim desverre.

Hverken Njord eller Heidrun var å finne så neste passeringspunkt er Røst før landing i Bodø.

Da skal jeg kikke på RP modellen.

 

Takker og bukker igjen for en glimmers paint.

 

Ps. Du som er godt inne i disse Orionene.

På ett normalt overvåknings tokt, hvilke høyde ligger de normalt i?

Jeg har liggi på 4000 ft hele turen for å ha god oversikt over båtene til Henrik men hva med ei real flyging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen Orion mann selv heller, men de som flyr den beskriver det som en berg og dalbane, ligge på cruise og så ned for å sjekke radarkontakter visuelt (eller med andre midler) og så tilbake I høyde. Generelt tror jeg vi kan si at de ofte tilbringer mye tid veldig lavt hvis det er ting av interesse I området. Det blir et problem for den Nye P-8'n som ikke liker seg lavt pga fuel burn (er jo egentlig en 737) og den skal vistnok føre med seg en nye doctrine med medium altitude ASW operasjoner. Det tror jeg passer Norge svært dårlig sett opp imot dagens fredstidsoperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Satt og tenkte på det med fuel burn når jeg lå såpass lavt så lenge.

Vil tro at de gjerne vil litt opp i høyden både pga fuel og ikke minst pga radar dekkning.

 

Fikk endelig inn painten som RP modell også.

Måtte træle litt før jeg tok poenget men ettersom jeg skjønte av det du har skrevet i SOH, så kjører ikke du painten fra RP-3D_FSX folderen?

Jeg fikk den ikke inn riktig før jeg hadde kopiert inn texture.cfg fra USN_VXN-8_Paisano Tres og forandret:

panel=The general-purpose virtual cockpit for the P-3 series

Til kun panel=

Da tittet den frem og ser strøken ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbopropper har ikke same fluel burn som jet motorene lavt nede, derrav egner Orion seg godt I ASW og skips recce rollen. For P-8 må de nok kjøpe inn noen sabla lange telelinser for å få gode skipsbilder..hehe

 

Jeg har lagt inn alle de forskjellige P-2 modell pakkene I same main folder, derrav aircraft of texture cfg fil oppsett.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Orion kutter ofte to motorer når de ligger lavt på søk for å spare fuel. Flyet kan jo holde seg i lufta nesten et døgn om forholdene ligger til rette for det. Blir en trist dag når Orion pensjonerer seg, men vi får håpe det blir lenge til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott Paint! Fikk ingen problemer med å laste ned denne til FSX. Et lite knep er å erstatte panelmappen til RP-3D_FSX med den nye panelmappen fra P-3C Orion v3.2 med tittelen: "panel.The general-purpose virtual cockpit for the P-3 series". Sørg for at henvisningen i Aircraft.cfg også viser til denne mappen i "panel=The general-purpose virtual cockpit for the P-3 series". Selv bruker jeg motorer fra CS C-130.

 

I ulike fora vises det til problemer med smokeffect. Dette ordnes lett med å bruke "FSX Lokheed P-3 Orion Smoke", en effect du finner på bl.a. Fly Away Simulation, en liten smart og vakker fil fra FS9 som Tom Tiedman ofte bruker til en rekke fly. Langt den lekreste smokeeffect fra motorer som jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Noen som får denne til å funke i P3D v2? Får ikke cockpit-texturene til å se normal ut.

 

Om du omvandler mdl texturene med MDLMatXX verktöyet så går denne greit i P3D.Vart bärre läkkert,men der er elendige texturer i overhead som ikke har noe med grafikken å gjöre.Der er rett og slett bare for dårlig texturopplösning noe som gjör att denne ikke blir noen favoritt av meg för dette blir ordnet.Denne virket faktisk bedre hos meg i P3D enn i FSX.I FSX var der flere brytere som ikke var klikkbar i VC.Der er også en god del tull med å sette opp mixture på denne modellen når du setter det opp med akser og motorinstrumentene lever sitt eget liv noen ganger.Ellers så var jo IAS virksom sammen med AP.

Med bedre texturer i overhead og litt småfiksing så kan denne bli en duganes og interesant freewaremodell

Men Jens sin paint var uovertruffen eksteriört.

 

Og så må man finne en smokeeffekt som er duganes i P3D og noe mere kompatible nav og strobelys.Forsökte med A2A's shockwavelights,men det ser vel ikke ut for att di e duganes i P3D  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...