Gå til innhold

Iris C-47J Spartan


Anbefalte innlegg

Fant igjen denne i Iris mappa mi og tenkte jeg skulle lure dere med på en liten tur fra Gmoen til Rena med litt div gods..

 

UPOZ75I.jpg

 

Husket knapt at jeg hadde denne, har vært ute på noen MP turer men det er lenge siden..

 

ch7kmnX.jpg

 

Jeg har vist en olje lekk ser jeg under start up men pytt pytt.

 

Mc6galP.jpg

 

Det ble jo som vanlig en del plunder og heft før man kommer seg i lufta med ett så ukjent fly.

Manualen er jo som vanlig noe vi kun leser når alt annet har skjært seg eller?

 

KzWhAlU.jpg

 

Jeg synes den har litt tøffe former denne "minihercen"

 

Wue4fqr.jpg

 

Ok inventaret ser slik ut, sikkert mye snacks her som jeg ikke har kjennskap til, men jeg klarte da og få smokka inn autopiloten med ønsket kurs og høyde om ikke annet.

 

fztvtij.jpg

 

Overaskende mye rart i denne kåkkpitten.

 

Xg8VXSX.jpg

 

Overhead avdelinga. Tror det meste skal være ok her på denne flighten.

 

qqfq9J4.jpg

 

Stemningsbildet etter Mjøsa er kryssa.

 

8cx4YNl.jpg

 

Dro til med litt skyer på turen og finner her en åpning i mellom lagene. Weather theme: Orbx 3.

 

dgmoZ6K.jpg

 

Her synes lagene godt.

 

gzJGPua.jpg

 

Autopilot er triste greier, så vi kobler ut og ser hva denne kompisen klarer av manøvre.

Tung er den men ganske lettkjørt. Fungerende airbrake var godt å ha på denne harde nedstigninga.

 

2uVpUDl.jpg

 

Short final ENRN Landørkje Mil Airfield Rena.

Ser ikke ut som denne stripa har fått seg en runde med triksing etter nye meshet?

 

0J0KbAH.jpg

 

Blir litt forundret når jeg åpner bakdøra, plutselig spretter alt det her frem rundt maskina.

 

37LIpAT.jpg

 

Litt av ett lass gutta dro ut av maskina, ikke rart den var en smule tung.. ;)

 

Ok thats it.

Blir noen fristet av modellen, finnes den i div shops ser jeg. Ikke vanskelig å finne.

Håper bildene falt i smak?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Øyvind, her er det fikset til mesh og foto for alle penga, men først i v2.90. Bare vi blir enige om hva og hvorledes til den versjonen, så dukker den opp. Og da blir det slik med Spartan på tur.

 

sw7Gl7E.jpg

 

Hva tror du?

 

Var det Pasi eller en annen "luring" som hadde laget en fiktiv norsk Paint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Thom.

Glemte å skrive i hva slags sim jeg benyttet, men du har rett. Prepar3D v2.1

 

He he.. En bitteliten kommentar og deretter dukker det opp ett skikkelig snadderbildet av stripa i strøken utgave.

Igjen så bøyer jeg meg i støvet Jan.

Ikke tvil om at Norge må være det desidert beste landet utviklingsmessig i FSX/P3D.

Looking goooood.

 

Når det gjelder painten så er jeg usikker.

Kjenner jeg Pasi rett har han garantert laget en paint til denne men jeg har den ikke desverre.

Kanskje han leser dette og titter ut i fra sitt vinterhi? Har vi riktig flaks så klarer vi muligens å friste han til å svare også?

Han med flere har vært borte herifra alt for lenge, så vi får bare håpe.  ::)

 

Nå er klokka snart vin her og jeg skal sette meg rolig ned og glede meg til Norske GA 2.90 ser jeg..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I marinen hette den fargen "grå nummer 9" eller noe sånt. Jeg forstår det ikke den dag i dag. Det gjør sikkert ikke marinen heller, men det er nok hemmelighetsstemplet. I USA heter denne fargen "zinchromate yellow", og stammer minst fra WW2 tiden. Den kjøper jeg. Zinchromate Green og Zinchromate Yellow, er sinkbaserte grunninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant akkurat en update til modellen.

Sitter og prøveflyr den nå og det virker bra.

Endelig har de fått inn flere viewes i cockpit slik at man kan bare trykke "A" og switche mellom panelene. Enklere å få ett skikkelig overblikk spesielt på overhead panel.

 

Finnes her.

 

http://www.irissimulations.com.au/hangar/flight-simulator-planes/fsx-iss-c-27j-spartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Pasi eller en annen "luring" som hadde laget en fiktiv norsk Paint?

 

Det var Pasi som hadde snekkra en paint helt riktig Jan.

Desverre så er download fila skada og mangler ei fil i mappestrukturen.

Da blir painten seendes slik ut:

 

Z1TQut0.jpg

 

Venstre side er komplett.

 

1rZt75B.jpg

 

Høyre side samt taket og buken mangler texturer og blir da forholdsvis svarte..  :P

Håper Pasi leser dette og evt kan fikse fila i downloaden hvis han fortsatt sitter på den.

Hvis ikke skal jeg se om jeg kan rette på det selv bare tida strekker til etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Det hadde vært coool 8).

 

Fikk ånden over meg her Jan og måtte bare mekke litt.

Da ble den seendes slik ut:

 

00F7wf0.jpg

 

mmYmc72.jpg

 

Ikke så lett når man ikke sitter på kittet som det ble laget på men jeg tror jeg traff sånn noenlunde både med farger og litt småmerker.

Håper den faller i smak?

 

Håper også denne linken funker?

Første gangen jeg forsøker meg på denne OneDrive dingsen..

 

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=AE385FAD4CBFF9F7%21153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...